18.03.2014

Svijet bombona u franšizi

Candy Universe, tvrtka za prodaju gumenih bombona i dražeja, nudi priliku poduzetnicima koji žele obogatiti ponudu svojih lokala kroz franšizne kornere. Primatelje franšize traže u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori.

Na veselo dizajniranim štandovima Candy Universe, smještenim u najvećim trgovinskim centrima u Srbiji, potrošači mogu birati na desetke različitih gumenih bombona, dražeja i lizalica. Pick&mix sustav podrazumijeva da za određenu cijenu kupac sam bira svoju kombinaciju slatkiša. Bombone stižu iz Njemačke, Nizozemske, Belgije, Španjolske i provjerenih srbijanskih proizvođača.

Candy Universe Fot. Candy Universe

Kreirali smo displej za devet različitih vrsta bombona koji se može implementirati u postojeće lokale. Jedan od uvjeta je da lokal bude na frekventnom mjestu, jer je za pick&mix robu neophodno da se brzo prodaje.
Boris Pezelj

Malu obiteljsku tvrtku Candy Universe osnovali su krajem 2012. Sanja i Boris Pezelj. Sanja se istim poslom već bavila u prethodnoj tvrtki, dok Boris razvijanju ove "slatke priče" doprinosi svojim iskustvom i kontaktima iz svijeta marketinga.

Mada posluju nešto više od godinu dana, već su zapaženi na tržištu i stižu im brojni upiti za suradnju. - Zahvaljujući informacijama od naših distributera, kao i upita koji su nam izravno stizali, odlučili smo se ponuditi franšizu. Koncept razvijamo na dva "fronta" - za domaće tržište i inozemstvo, prije svega Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru - kaže Boris Pezelj.

Za domaće tržište, Candy Universe nudi lokalima, kafićima, slastičarnicama, igraonicama mogućnost implementacije franšiznog kornera. - Kreirali smo displej za devet različitih vrsta bombona koji se može implementirati u postojeće lokale. Jedan od uvjeta je da lokal bude na frekventnom mjestu, jer je za pick&mix robu neophodno da se brzo prodaje. Iako bombone zadržavaju svježinu mnogo duže, pravi ugođaj i bogatstvo okusa prilikom konzumacije se postiže ukoliko se u posudama zadržavaju svega par dana. Zbog toga zadržavamo pravo da procijenimo da li bi određeni primatelj zaista mogao ostvariti željeni promet. Analiza broja posjeta je jako važna u našem poslu. Vrijednost prosječne kupnje kreće se, recimo, od 6 do 20 kuna, dok se veće kupnje od preko 100 kuna dešavaju eventualno jednom u dva tjedna - objašnjava Pezelj.

Pažljivim odabirom primatelja profitabilnost je, prema njegovim riječima, zajamčena. Ukoliko bi, kako kaže, pokušali samostalno razviti posao u drugim gradovima Srbije, radili bi na granici isplativosti. S druge strane, kada bi netko ovaj posao samo dodao već postojećem, profitabilnost ne može izostati, ističe on. Primatelji franšize u Srbiji trebaju samo osigurati najmanje 3,5 kvadrata prostora i dobru prodaju, a kompletnu opremu će dobiti besplatno.

Boris i Sanja Pezelj su, ipak, svoje snage koncentrirali na razvijanje franšize u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. - Prva namjera nam je bila ući samostalno na ta tržišta. Sa jednim štandom, međutim, ne bismo učinili ništa. Da bismo napravili nešto ozbiljnije, morali bismo imati tri, četiri, pet lokacija. Zaključili smo da bi to bili previsoki izdaci za nas. S druge strane, za nekog tko već ima posao, eventualno ima svoj ​​magacin i transportne automobile i može ovaj posao nasloniti na svoj ​​postojeći - ovo je idealna šansa - objašnjava Pezelj.

Mada bi voljeli pronaći primatelja master franšize, svjesni su da će to biti jako teško. - Ljudi ne znaju mnogo o franšizingu i nema mnogo ozbiljnih kandidata - objašnjava on.

Inicijalna franšizna naknada za pojedinačnog primatelja franšize u inozemstvu je od 8.000 do 10.000 eura uključujući dva mjeseca besplatne nabave robe i ostalog materijala neophodnog za poslovanje. Nakon tog razdoblja mjesečna naknada bi iznosila dva posto bruto prometa, što bi bilo namijenjeno marketinškim akcijama.

Candy Universe je za primatelje franšize pripremio i detaljan opertivni priručnik u kojem se daje niz uputa koje primatelji moraju poštivati​​. - Ništa ne želimo prepustiti slučaju jer se radi o brendu koji pažljivo gradimo. U tom priručniku čak piše i koju bi tekućinu morali koristiti za brisanje posuda, te da prodavačice moraju imati vezanu kosu i niz drugih detalja, jer održavanje zaista mora biti pažljivo. Naučio sam da je suština poslovanja u standardima i to želim primeniti i u ovom sustavu - kaže Pezelj.

Primatelji franšize dobivaju i marketinšku podršku. Candy Universe je, zapravo, vrlo aktivan na internetu i društvenim mrežama. - Najvažnije je da će svi koji žele raditi s nama dobivati cijenu koju bi i sami dobili kod dobavljača kada bi pokrenuli ovaj posao. Naš profit pronalazimo u povećanju količine koju nabavljamo i rabatima koje bismo tako dobili od proizvođača. Kada više nabavljamo, i proizvođači drukčije komuniciraju s nama - objašnjava Pezelj.

Trenutno, Candy Universe u ponudi ima 97 gumenih bombona i dražeja. Najbolje se prodaje "mliječni lješnjak" iako u posljednje vrijeme ljudi sve više traže "nugat korpice" i "irish cream korpice". Na mjesečnoj razini prave analizu prodaje i u skladu s tim mijenjaju asortiman. Najvjerniji kupci gumenih bombona i dražeja ovog branda su ipak žene od 20 do 40 godina, jer čine čak 70 posto svih potrošača. Bombone se, pak, najbolje prodaju u zimskim mjesecima i oko blagdana, dok leti potrošači svoju želju za slatkim radije zadovolje sladoledom i sokovima, tako da i Candy Universe u tom razdoblju osjeti pad prodaje.

Candy Universe ima svoje štandove u beogradskim trgovinskim centrima Ušće, Delta City, Zira, novosadskom Big CEE, kragujevačkom centru Plaza, a uskoro bi se trebao naći i u Immo centru na Novom Beogradu. Tvrtka zapošljava 17 radnika i petero mladih preko omladinske zadruge.

- Preporuka i trajanje su dvije najvažnije stvari u poslovanju. Bar je naše iskustvo bilo takvo kada smo počeli graditi brand u Srbiji. To je ujedno i naš moto, naš cilj - zaključuje Sanja Pezelj, "alfa i omega" poduzeća Candy Universe - kako to već kaže njezin suprug Boris.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank