Renovirana H&M trgovina u sklopu Arena Centra u Zagrebu ponovno je otvorena 14. ožujka, i sada zauzima čak 2.200 četvornih metara, što je čini i najvećom H&M trgovinom u Hrvatskoj.
Petak
21.03.2014
Zagrepčani su ovog mjeseca mogli prisustvovati ponovnom otvorenju H&M trgovine u Arena Centru.
 

Potaknut odličnim rezultatima prodaje i povećanjem potražnje na tržištu Hrvatske, švedski lanac odjeće Hennes&Mauritz odlučio je proširiti i renovirati postojeći prodajni prostor u sklopu Arena Centra u Zagrebu. Ta trgovina je, sredinom ožujka, ponovno otvorena, i sada zauzima čak 2.200 četvornih metara, što je čini i najvećom H&M trgovinom u Hrvatskoj.

Iako se popularnost švedskog brenda umnogome temelji na cjenovnoj pristupačnosti, u prilog dobrom prijemu ide i to što H&M nudi "zaokružen" asortiman, po principu "sve na jednom mjestu". Renovirana trgovina u Zagrebu je uprav dobar primjer tog koncepta - pored kolekcija za žene, muškarce i djecu, u ponudu su ušli i proizvodi koji do sada nisu bili dostupni u Hrvatskoj - H&M kozmetika i širi asortiman koncepta za tinejdžere H&M Divided. S druge strane, ugođaj pri kupnji H&M je pojačao i novim dizajnom polica i displaya, te mnogo većim brojem garderoba za presvlačenje.

O globalnom uspjehu švedskog brenda možda najbolje svjedoči podatak da je samo u posljednjem desetljeću utrostručen broj trgovina koje posluju pod njegovim imenom. Danas, u svijetu rade 3.192 H&M trgovine, što je za 13 posto više u odnosu na brojke iz istog razdoblja prošle godine. I u Hrvatskoj, "Šveđani" postižu pozitivne rezultate još od ulaska na ovo tržište u ožujku 2011. godine.

Kada su otvorili prvu trgovinu, poslije svega dva mjeseca prodaja je iznosila 50 milijuna kuna, a prema izvještaju o poslovanju za tu godinu promet na hrvatskom tržištu bio je veći od 225 milijuna kuna. Već sledeće 2012. prihodi H&M-a u Hrvatskoj su dostigli iznos od oko 528 milijuna kuna, što je više nego su svi Inditexovi modni brendovi (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear i Massimo Dutti) u Hrvatskoj ostvarili zajedno. Prošlogodišnji podaci o poslovanju, pak, pokazuju da je H&M ostvario ukupno 619 milijuna kuna prihoda, odnosno, konsolidovani rast od čak 16% u odnosu na 2012. godinu.

Iako je prisutna u 53 zemlje diljem svijeta, najveće prihode švedska tvrtka ostvaruje na svom primarnom tržištu - u Europi. Posljednjih godina je, kao i većina modnih brendova, bila suočena s padom prodaje kao izravnom posljedicom svjetske ekonomske krize. No, ovih dana, H&M ponovo prijavljuje pozitivne poslovne rezultate na globalnoj razini. Prema financijskom izvještaju za prvi kvartal fiskalne godine (od 1 . prosinca 2013. do 28. veljače 2014.), ukupna prodaja s PDV-om, izražena u lokalnim valutama, porasla je za 11 posto samo u veljači, dok je u cijelom prvom kvartalu ukupna prodaja (bez PDV-a) iznosila 32,1 milijardu švedskih kruna (3,6 milijarde eura), što je 12 posto više nego u istom tromjesečju prošle godine.

Osim Hrvatske, u ovoj regiji H&M svoje trgovine ima u Srbiji (3) i Sloveniji (11). U svim državama regije prisutan je izravno. Švedski brend, međutim, djeluje i kroz franšizu, a franšizne trgovine se mogu naći u Libanonu, Izraelu, Maroku, Jordanu, Tajlandu, Kuvajtu i Indoneziji.