28.04.2014

Torte, franšiza i to

Lanac kave-slastičarnica "TORTE i to" namjerava proširiti franšiznu mrežu, prije svega, u većim gradovima Hrvatske. Upite, međutim, dobivaju i izdaleka.

Martina Bračić je nekada radila u Ministarstvu obrane Republike Hrvatske, ali je oduvijek bila zaljubljenik u kolače i torte. Nakon rada u uredu svoju bi kreativnost izražavala vikendom – uveseljavajući obitelj i prijatelje svojim slasticama. Sve dok jednog dana nije odlučila napustiti siguran posao i otvori slastičarnicu. Tako su 2005. nastale "TORTE i to", a već godinu dana kasnije otvorena je i prva franšiza u Sarajevu. – Ideja za prvu franšizu je došla spontano, i to ne od mene, nego direktno iz Sarajeva, od mojih prijatelja koji su izrazili želju da uzmu "TORTE i to" franšizu. Tako je prva franšiza otvorena već 2006. godine u Sarajevu, i to samo kao proizvodnja torti i kolača, bez vlastitog kafića, to jest, maloprodaje – kaže ona.

Torte i to Cafe Fot. TORTE i to

Franšizu planiramo širiti samo u velike gradove, koji mogu napraviti dovoljno prometa kroz cijelu godinu, a mali gradovi i turistička mjesta koja funcioniraju samo pola godine se ne isplate niti primaocu niti davaocu franšize.
Martina Bračić

Danas u Sarajevu ipak postoje dvije poslovne jedinice, kuhinja i "TORTE i to" cafe u BBI centru. Franšiza je otvorena i u Podgorici 2011, dok u Hrvatskoj rade četiri poslovne jedinice - jedna kuhinja i tri "TORTE i to" cafea koja su u vlasništvu tvrtke. – Svi cafei u Zagrebu su naši i na području Zagreba ne dajemo franšizu, ali naše kolače, recimo, prodaje i Gradska kavana. Franšizu su smo 2009. pokrenuli iu Beogradu, ali zbog obiteljskih razloga primatelja franšize ona je, na žalost, prestala s radom. Možda se dogodi da, ipak, ponovno otvorimo franšizu u Beogradu – kaže Bračić.

U franšizni paket ulazi cjelokupan koncept "TORTE i to" branda čiji je zaštitni znak torta od sira. Dakle, recepti i know-how po kojima se rade sve torte i kolači, način rada, način uređenja prostora, te ime i sva obilježja branda "TORTE i to". – U Sarajevu i Zagrebu je prvo otvorena samo kuhinja, no iskustvo je pokazalo da se vrlo brzo nakon otvaranja kuhinje i upoznavanja ljudi s našim proizvodima, stvori tržište i potražnja, i da je zapravo vrlo bitno imati vlastito mesto prodaje od početka. Tako je u Podgorici franšiza otvorena istovremeno, odnosno, u prostoru cafea se nalazi i pridružena kuhinja – objašnjava Bračić. 

Franšizu namjeravaju širiti, prije svega, u Hrvatskoj, gradovima kao što su Rijeka i Split, ali i u ostatku regije. Upiti su već stizali iz Ljubljane, pa čak i iz Beča i New Yorka. – No, svakako moram naglasiti da franšizu planiramo širiti samo u velike gradove, koji mogu napraviti dovoljno prometa kroz cijelu godinu, a mali gradovi i turistička mjesta koja funcioniraju samo pola godine se ne isplate niti primaocu niti davaocu franšize – objašnjava Bračić.

Jedan od osnovnih zahtjeva jest da primatelj franšize bude aktivno uključen u posao. – Ne tražimo investitore koji će zaposliti management, nego osobe koje mogu se puno radno vrijeme bave ovim poslom. Bitno je da su to lokalni stanovnici u gradu u kojem se franšiza otvara, dakle, koji znaju kako funkcionira taj grad i ljudi –naglašava Bračić.

Foto: TORTE i to

Za franšizu se plaća ulazna naknada, a izdvaja se i za godišnji fee. Prostor mora biti dovoljno veliki da se u njemu smjesti kuhinja i kafić od najmanje 80 do 100 kvadrata. U protivnom, lokal ne može napraviti dovoljan promet da se počne vraćati investicija, smatra Bračić.

Primatelj franšize dobiva sve recepte i obuku za sve proizvode koji se rade u kuhinji "TORTE i to". Sam primatelj i njegovi zaposlenici prolaze potrebnu obuku za samostalnu izradu torti i kolača. Davatelj franšize, pak, vrši kontrolu i nadzor proizvoda kako bi bio siguran da je kvaliteta na zadovoljavajućoj razini. – Sloboda i kreativnost u stvaranju novih proizvoda ili proizvodnji postojećih nije dozvoljena, jer nam je cilj imati identičnu ponudu u svim zemljama i svim poslovnicama naših franšiza – kaže Bračić.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank