02.05.2014

U Starbucks...na čašu vina

Najveći lanac kafeterija na svijetu uvodi promjene u ponudu. Testiranje je već donijelo zadovoljavajuće rezultate.

Kad kažemo Starbucks - pomislimo na kavu. Prirodno. Najveći lanac kafeterija na svijetu, međutim, od ove godine uvodi novu stavku u ponudu, koja bi, donekle, mogla utjecati na imidž i percepciju ovog branda - Starbucks, naime, uvodi alkoholna pića.

Suspended Coffees, inicijativu podržao Starbucks u V.Britaniji Fot. Starbucks

Starbucks Evening koncept podrazumijeva da će se alkoholna pića u ovom lancu kafeterija služiti tek poslije 16 sati, a prodavaće se osobama starijim od 21 godinu. Novu ponudu pića će pratiti i odgovarajuća ponuda jela.

Vino i pivo su već 2010. eksperimentalno uvedeni u ponudu jedne kafeterije u Seattleu. U siječnju 2012. Starbucks je alkoholna pića služio u još 25 svojih kafeterija. Prema posljednjim izjavama predstavnika tvrtke, Starbucks Evening koncept će do kraja ove godine usvojiti oko 40 kafeterija, a u narednih pet godina alkoholna pića će se služiti u tisućama Starbucks-ovih kafeterija diljem SAD.

Da ne bude zabune, vino i pivo će se, shodno "večernjem" konceptu, moći naručiti tek poslije 16 sati, a prodavat će se osobama starijim od 21 godinu. Novu ponudu pića pratit će i odgovarajuća ponuda jela.

Sudeći po nedavnim izjavama, predstavnici tvrtke su već zadovoljni učinkom promjene. Ako obična Starbucks-ova mušterija potroši oko pet dolara prilikom jedne posjete, za čašu vina ili piva će sasvim sigurno izdvojiti bar dva puta više. Ovim, međutim, ne samo što će se u Starbucks-ovu kasu sliti mnogo više novca, nego će povećati i broj novih mušterija, koje će iskoristiti priliku da svrate u Starbucks i u večernjim satima, kada, prirodno, prodaja u klasičnim kafeterijama opada.

Da zna što radi, Starbucks je dosad pokazao nebrojeno puta. Stvaranje kulture ispijanja kave i potrebe da se kava pije u ugodnom, fino uređenom ambijentu sigurno je samo jedan od faktora koji je utjecao na planetarnu prihvaćenost marke. Uvođenje koncepta coffee to go ("kave za ponijeti") za sve one mušterije koje nisu imale vremena sjediti u kafiću i ležerno ispijati kavu - jeste druga, ne manje značajna novina. Iako se američki analitičari sada pitaju koliko će uvođenje alkoholnih pića ugroziti Starbucks-ov imidž "obiteljskog branda", predstavnici tvrtke kažu da ne sumnjaju u koncept, podsjećajući da će, u duhu tradicionalne kafeterije, kava i dalje ostati osnovni proizvod zbog kojeg će ljudi nastaviti da dolaze u Starbucks.

I pored toga, mnogi su se zapitali da li su promjene u ponudi ipak više rezultat onoga što se događa na tržištu kave. Prema posljednjim podacima International Coffee Organization, kava je značajno poskupjela od kraja siječnja ove godine, budući da je Brazil - najveći proizvođač kave na svijetu - u siječnju objavio da će, zbog drastično male količine padavina, ovogodišnja žetva kave biti rekordno niska. A to može značiti samo jedno - kava će poskupjeti, a kafići i kafeterije će se suočiti s padom prodaje.

U svojoj mreži Starbucks trenutno ima više od 20.000 kafeterija u 55 zemalja diljem svijeta. Zapošljava oko 151.000 ljudi. U 2012. ostvario je prihod od 13,3 milijarde dolara. Prošle godine, Starbucks je otvorio i prvu franšiznu kafeteriju, u Velikoj Britaniji - čime je i "ozvaničio" prelazak na franšizni model razvoja u Europi.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0
U Starbucks...na čašu vina

Dosad nije bilo komentara na članak. Nek Tvoj bude prvi.

Forum 41 teme, 71 komentara

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank