12.05.2014

Na šalicu čaja

Tvrtka "Kuća zelenog čaja" želi pronaći primatelje franšize u Hrvatskoj, ali i drugim zemljama regije.

Kada neko proslavi deset godina poslovanja na ovim prostorima, onda se smije reći da se radi o uspješnoj poslovnoj priči. Kuća zelenog čaja upravo ove godine slavi deset godina otkako je Tanja Španiček u Zagrebu otvorila vrata "oaze" čajeva iz Kine, Japana, Afrike, Indije, Južne Amerike. Na policama trgovine Kuća zelenog čaja danas se, u prepoznatljivim zelenim kutijama, nalazi više od 100 vrsta čajeva u rinfuzi, originalnog porijekla. Svoju ljubav prema čaju i kulturi ispijanja ovog napitka, Tanja je prenijela i na supruga Gorana, tako da su posao nastavili razvijati skupa, kao dio uspješne obiteljske priče.

Kuća zelenog čaja Fot. Kuća zelenog čaja

Ambiciozan poduzetnički duh samog primatelja franšize, dobro percipiranje savjeta i dobar pristup poslu, kao i dobra interakcija s nama kao davateljima, ključni su za postizanje dobre poslovne klime.
Goran Španiček

Danas imaju brojne poslovne partnere koji, pored drugih proizvoda, prodaju i njihove čajeve – ali i jednu franšizu u Osijeku.

Goran Španiček, rukovoditelj Kuće zelenog čaja, kaže da su u franšizngu iskusili i uspone i padove, ali da su danas, zahvaljujući iskustvu, spremni za sve izazove tržišta. – Franšiza je jedan od boljih i lakših poslovnih partnerstava ako je ugovor dovoljno kvalitetan, pošten i jednostavan. Učili smo u hodu, kao što smo se i razvijali. Bilo je mnogo padova, ali zahvaljujući kojima smo učili na teži način. Danas smo, međutim, kompetentniji za franšizni način suradnje – kaže Španiček.

Naime, prve franšize otvorene su u Zadru i Novom Zagrebu, ali ubrzo su zatvorene zbog dugova u koje su zapali partneri. Zatim je otvorena franšiza u Rijeci, ali je zbog sličnog problema zatvorena. – Tako da možemo reći da je prva uspješna franšiza pokrenuta u Osijeku u sklopu trgovačkog centra Portanova početkom 2012. godine – kaže Španiček. 

Najveći problem s kojim se suočavaju su – ljudi, koji, kako Španiček kaže, smatraju da mogu raditi sve "i to na način koji nije primjeren ozbiljnom poduzetništvu". – Vrlo je teško pronaći primatelja franšize koji ima viziju i cilj. Pored toga, svakako, velika prepreka poslovanju su i visoki porezi i cijene najma prostora u trgovačkim centrima – kaže on.

Prema njegovim riječima, pregovorima pristupaju vrlo pažljivo i racionalno jer žele surađivati ​​s partnerima na dugi rok. – Naša poslovna strategija je transparentna i omogućuje primatelju franšize lagan napredak i uspješno poslovanje. Podršku pružamo u edukaciji, web pozicioniranju, promociji kroz donacije i sponzorstva. Zauzvrat tražimo ozbiljno i profesionalno poslovanje – ističe on. 

Primatelje franšize bi voljeli pronaći u Hrvatskoj, ali i drugim zemljama regije. – Voljeli bismo ponovno imati našu "kućicu" u Rijeci, u Zadru također. Ali, vjerujte da nam grad ili mjesto nije od tolike važnosti. Ambiciozan poduzetnički duh samog primatelja franšize, dobro percipiranje savjeta i dobar pristup poslu, kao i dobra interakcija s nama kao davateljima, ključni su za postizanje dobre poslovne klime – objašnjava Španiček.

Svakom primatelju franšize pristupaju individualno. Tijekom pregovora određuje se minimalna količina čaja koju bi primatelj trebao naručiti. Primatelj dobiva i savjete koji su čajevi među 30 najprodavanijih u Zagrebu. Budući da se platežna moć potrošača razlikuje u različitim gradovima, regijama ili državama, prije pokretanja franšize tim Kuće zelenog čaja istražuje i mikro-socijalno-ekonomski status potencijalnih klijenata.

Kriza je cjelokupnu privredu, kako kaže, dobro uzdrmala. Ne krije da je prije 2010. prodaja bila mnogo bolja, ali ističe da su na vrijeme promijenili poslovnu strategiju. – Naš dobavljač nas je dobro savjetovao i ukazao nam na koji bismo način dalje mogli da poslujemo pozitivno, ali u "malim koracima"! Kulturu ispijanja čaja iz godine u godinu širimo, kako sami, tako i uz pomoć medija. U medijima se promoviraju znanstvene studije koje dokazuju da je, uz vodu, čaj najprirodniji napitak na svijetu. Dobro je što su se ljudi u Hrvatskoj, gotovo svih dobi, prilično osvijestili glede vlastitog zdravstvenog statusa, i počeli sve više konzumirati prirodne i zdrave namirnice, među kojima je i čaj – objašnjava Španiček.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank