Global Challenge je jedan od najzanimljivijih načina na koji je Subway odlučio promovirati poduzetništvo, ali i poslovanje kroz franšizu.
Petak
16.05.2014
Tko je i kako dobio priliku otvoriti Subway restoran?
 

U studenom prošle godine Subway je po drugi put u svojoj povijesti pozvao mlade i poduzetne ljude da sudjeluju u jednom neobičnom "globalnom izazovu" (Virtual Subway Global Challenge). Naime, zainteresirani natjecatelji, između 18 i 24 godine starosti, iz više od 100 zemalja diljem svijeta, mogli su virtualno, putem online aplikacije, "otvoriti" franšizu ovog popularnog lanca brze hrane.

Kako je svojedobno objavljeno u priopćenju tvrtke, Subway je želio mladim ljudima dati priliku, makar i u virtualnom svijetu, pokrenuti vlastiti posao i osjetiti kako je to biti "sam svoj ​​gazda". Izazov je trajao šest tjedana, a sudionici su ispunjavali šest zadataka - između ostalih, trebali su "sagraditi" svoj ​​restoran, obučiti zaposlenike, preporučiti novi recept za sendvič, osmisliti reklamu za restoran.

Ovih dana, Subway je proglasio pobjednike "globalnog izazova", a zanimljivo je da svo troje kandidata dolazi iz Indije. Pobjednici će dobiti besplatno putovanje u sjedište tvrtke u Sjedinjenim Državama, gdje će se sastati s čelnicima tvrtke, a dobit će i priliku prezentirati svoje pobjedničke ideje timovima koji su zaduženi za razvoj tvrtke i brenda.

Predstavnici tvrtke kažu da se nadaju da su se svi sudionici ove igre uvjerili da nije nemoguće pokrenuti restoran i da franšizning u tom slučaju može biti idealno rješenje. - Prisustvovala sam brojim konferencijama mladih ljudi koji su pričali o svojim željama i mogućnostima za ulazak u poduzetništvo, ali skoro nikad nisam čula da itko od njih spominje franšizing ili otvorenje restorana. Mladi su uglavnom fokusirani na tehnološki sektor - napominje Jennifer Kushel, osnivač Young & Successful Media, tvrtke koja je uz Subway osmislila i provela ovu poduzetničku igru.

Iako je primarni cilj "globalnog izazova" bio afirmiranje poduzetništva i franšizinga, a ne pronalaženje novih ili potencijalnih primatelja franšize, Subway je, zapravo, dobio više nego je očekivao - svaki četvrti natjecatelj je rekao da ima želju otvoriti Subway restoran u budućnosti. - Sama priča o nastanku Subwaya je, zapravo, jedna od najinspirativnijih u svijetu velikih brendova - podsjeća Kushel. - Subway ne bi postojao da jedan od osnivača, doktor Peter Buck, nije vidio potencijal u sedamnaestogodišnjem Fredu Deluci - dodaje. 

Priča kaže da je Peter Buck odlučio uložio 1.000 dolara i postati partner DeLuci koji je 1965. otvorio prvu prodavaonicu sendviča. Prvi franšizni restoran otvoren je 1974. godine. Subway danas ima čak 41.806 restorana u 106 zemalja i najveći je franšizni fast-food lanac na svijetu.