16.05.2014

Inspiracija za mlade

Tko je i kako dobio priliku otvoriti Subway restoran?

U studenom prošle godine Subway je po drugi put u svojoj povijesti pozvao mlade i poduzetne ljude da sudjeluju u jednom neobičnom "globalnom izazovu" (Virtual Subway Global Challenge). Naime, zainteresirani natjecatelji, između 18 i 24 godine starosti, iz više od 100 zemalja diljem svijeta, mogli su virtualno, putem online aplikacije, "otvoriti" franšizu ovog popularnog lanca brze hrane.

Fot. Subway

Global Challenge je jedan od najzanimljivijih načina na koji je Subway odlučio promovirati poduzetništvo, ali i poslovanje kroz franšizu.

Kako je svojedobno objavljeno u priopćenju tvrtke, Subway je želio mladim ljudima dati priliku, makar i u virtualnom svijetu, pokrenuti vlastiti posao i osjetiti kako je to biti "sam svoj ​​gazda". Izazov je trajao šest tjedana, a sudionici su ispunjavali šest zadataka - između ostalih, trebali su "sagraditi" svoj ​​restoran, obučiti zaposlenike, preporučiti novi recept za sendvič, osmisliti reklamu za restoran.

Ovih dana, Subway je proglasio pobjednike "globalnog izazova", a zanimljivo je da svo troje kandidata dolazi iz Indije. Pobjednici će dobiti besplatno putovanje u sjedište tvrtke u Sjedinjenim Državama, gdje će se sastati s čelnicima tvrtke, a dobit će i priliku prezentirati svoje pobjedničke ideje timovima koji su zaduženi za razvoj tvrtke i brenda.

Predstavnici tvrtke kažu da se nadaju da su se svi sudionici ove igre uvjerili da nije nemoguće pokrenuti restoran i da franšizning u tom slučaju može biti idealno rješenje. - Prisustvovala sam brojim konferencijama mladih ljudi koji su pričali o svojim željama i mogućnostima za ulazak u poduzetništvo, ali skoro nikad nisam čula da itko od njih spominje franšizing ili otvorenje restorana. Mladi su uglavnom fokusirani na tehnološki sektor - napominje Jennifer Kushel, osnivač Young & Successful Media, tvrtke koja je uz Subway osmislila i provela ovu poduzetničku igru.

Iako je primarni cilj "globalnog izazova" bio afirmiranje poduzetništva i franšizinga, a ne pronalaženje novih ili potencijalnih primatelja franšize, Subway je, zapravo, dobio više nego je očekivao - svaki četvrti natjecatelj je rekao da ima želju otvoriti Subway restoran u budućnosti. - Sama priča o nastanku Subwaya je, zapravo, jedna od najinspirativnijih u svijetu velikih brendova - podsjeća Kushel. - Subway ne bi postojao da jedan od osnivača, doktor Peter Buck, nije vidio potencijal u sedamnaestogodišnjem Fredu Deluci - dodaje. 

Priča kaže da je Peter Buck odlučio uložio 1.000 dolara i postati partner DeLuci koji je 1965. otvorio prvu prodavaonicu sendviča. Prvi franšizni restoran otvoren je 1974. godine. Subway danas ima čak 41.806 restorana u 106 zemalja i najveći je franšizni fast-food lanac na svijetu.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank