21.05.2014

Veliki na muci

Novi izbornik i promotivne kampanje donijele više problema nego koristi primateljima McDonald’s-ove franšize u Americi.

U Sjedinjenim Američkim Državama raste nezadovoljstvo primatelja McDonald'sove franšize. Velikom brendu sigurno nije lako, budući da samo na matičnom tržištu ima više od 14.200 restorana, od čega se čak 90 posto nalazi u rukama primatelja franšize. Prema posljednjem istraživanju, privatnici koji posluju pod McDonald'sovim brendom zamjeraju rukovodstvu tvrtke da uvodi promjene koje nepovoljno utječu na poslovanje restorana.

McDonald's Fot. McDonald's

U Sjedinjenim Američkim Državama McDonald’s ima više od 14.200 restorana. Čak 90 posto restorana se nalazi u rukama primatelja franšize.

Naime, najveći broj McDonald'sovih primatelja franšize u Americi negoduje zbog uvođenja velikog broja novih proizvoda, što se značajno odrazilo na brzinu posluženja. Pojedini primatelji su rekli da dodatnu zbrku unosi i veliki broj varijanti postojećih jela. – Ovakav meni je propast i za zaposlenike i za kupce. Usluga je za 8 do 10 sekundi sporija nego prošle godine – izjavljuje jedan od nositelja franšize, a nezadovoljstvo je potvrdila i prosječna ocijena kojom su primatelji vrednovali svoj ​​odnos s menadžmentom tvrtke – na skali od 1 do 5, rukovodstvo McDonald'sa je dobilo 1, 73 – što je do sada najniža ocijena u povijesti ovog franšiznog lanca.

Kako prenose američki mediji, najviši menadžment tvrtke priznao je da su nove proizvode uveli prebrzo i da se većina franšiznih vlasnika restorana nije uspjela naviknuti u tako kratkom roku na novi izbornik. Analitičari smatraju da je pad prodaje koju lanac bilježi u prvom kvartalu ove godine na američkom tržištu djelomično uvjetovan i promjenama u ponudi, a jedan od bivših primatelja McDonald'sove franšize u šali je dodao da je šteta što jednostavnost i učinkovitost nisu više na izborniku ovog lanca restorana.

Međutim, negodovanja ne završavaju s jelovnikom. Suočeni sa jačanjem konkurencije, te padom profita od 5,2 posto i padom prodaje od gotovo 2 posto u prva tri mjeseca ove godine, McDonald's je pokušao povećati promet i promotivnim kampanjama. Tako je, tijekom dva tjedna u travnju, svojim klijentima uz doručak nudio –besplatnu kavu. Većina primatelja franšize je na to uzvratila jetkim komentarima, a besplatna kava, prema njihovim izjavama, do sada – nije dovela do željenog rezultata. Promet je ostao više-manje isti.

Da li će rukovodstvo tvrtke saslušati primjedbe svojih primatelja franšize u Americi, ostaje da se vidi u narednim tjednima. Spremnost, izgleda, postoji. – Naša svjetska konvencija, koja okuplja primatelje McDonald'sove franšize iz cijelog svijeta, ujedno će biti i prilika za otvoren dijalog i sugestije kako da nastavimo razvijati naše poslovanje i kako najbolje da služimo našim korisnicima – objavio je McDonald's u službenom priopćenju prije početka konvencije, koja je održana početkom svibnja u Orlandu.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank