22.05.2014

Kad se „uplovi“ u franšizing

Nakon što je šest godina proveo radeći na brodu, Marko Pištinjat je odlučio uploviti u poduzetništvo. Prije godinu dana otvorio je prvu franšiznu pekaru Mini Pani, danas ih ima već četiri.

Sve do prije godinu dana Marko Pištinjat iz Valjeva nije mnogo znao o franšizingu, niti je ikada bio poduzetnik. Kratko je radio u školi, a najveći dio radnog iskustva stekao je radeći na brodu. Još za vrijeme jedne od plovidbi, počeo je tragati za poslom – na kopnu. Pretražujući internet, naišao je na oglas tvrtke Mini Pani iz Subotice, koja je tražila poduzetnike voljne otvoriti i voditi pekaru u njenom franšiznom sustavu. – Smatrao sam da je došao pravi trenutak da pokrenem svoj ​​posao. Kada sam vidio oglas Mini Panija, međutim, shvatio sam da se moram i više informirati o franšizingu, jer o tome nisam mnogo znao. Tako sam naišao i na vaš Franchising portal. Iskreno, dalje nisam ni morao tragati za informacijama, jer je sve bilo tu! – kaže Pištinjat.

Fot. M.Pištinjat

Velika prednost franšizinga je činjenica da ulazite u uigran i razrađen sustav gdje vam se sve pruža "na tacni". Sva znanja i iskustva koje su drugi stekli dobivate kroz savjete ljudi koji su tu da vas podrže i budu tu za vas.
Marko Pištinjat

Prvu Mini Pani pekaru otvorio je prije skoro godinu dana, početkom lipnja 2013. Do sada je, kako kaže, imao samo pozitivna iskustva kada je franšizno poslovanje u pitanju. – Velika prednost franšizinga je činjenica da ulazite u uigran i razrađen sustav gdje vam se sve pruža "na tacni". Sva znanja i iskustva koje su drugi stekli dobivate kroz savjete ljudi koji su tu da vas podrže i budu tu za vas, doslovno u svako doba, kada god vam zatrebaju. Što se tiče loših strana ... Iskreno, do sada ih nisam otkrio – kaže on.

Posao mu dobro ide. Do sada je otvorio čak tri franšizne pekare u Valjevu i jednu na Ubu, pa se može reći da je i sam vlasnik malog lanca trgovina unutar jednog velikog franšiznog sustava. – Na ruku mi je išlo i to što u Valjevu u to vrijeme nije bilo Mini Panija. Što se tiče Uba, pekaru smo tu otvorili, takoreći, slučajno. Ponuđeno mi je da nastavim voditi već "razrađeno" prodajno mjesto i sa zadovoljstvom sam to prihvatio – objašnjava Pištinjat kako je uspio otvoriti pekare u dva grada.

Svakako se ne želi zaustaviti na onome što je postigao do sada, ali kaže da je daljnji razvoj mreže najviše uvjetovan – pronalaženjem dobrih lokacija. – Ništa ne treba raditi na brzinu. U ovom poslu, lokacija je jako važna. Bitno je da je u blizini škola, najbolje osnovna, ali i da dosta ljudi inače prolazi tuda. Počeo sam s jednim prodajnim mjestom, ubrzo je otvoreno i drugo... A evo, ovih dana sam otvorio i četvrto – kaže s ponosom Pištinjat.

Među potrošačima u ova dva grada, Uba i Valjeva, nema velikih razlika. Gotovo svi vole ukuse poput feta-sira, pizze i grissinija, a od slatkih peciva najpopularnija su ona sa eurokremom i višnjom. Kaže da, u prosjeku, ljudi kupuju oko 200 grama ovog peciva. – Na Ubu je veća kupovna moć, ali aktivnosti zamiru u ranim popodnevnim satima, kao i u svim manjim mjestima, pa nakon završenog velikog školskog odmora u drugoj smjeni i odlaska ljudi s posla kućima, i posao zamire. U Valjevu, pekara u glavnoj ulici, međutim, radi do devet sati navečer. To su najveće razlike – objašnjava ovaj mladi poduzetnik.

Oko škola, gdje su i smještena njegova prodajna mjesta, kaže da ima puno prodavača razne hrane, ali da nikoga ne smatra konkurencijom. – Mini Pani je jedinstven proizvod, tako da pravu konkurenciju praktički i nemamo – kaže on. 

Podrškom davatelja franšize je, kako kaže, prezadovoljan. On dodaje da se na svim inovacijama radi vrlo detaljno i nakon ozbiljnih ispitivanja tržišta, što na kraju mora rezultirati uspjehom. – Ne možete očekivati ​​da se jedan veliki sustav prilagođava vašim pojedinačnim potrebama i to tempom koji biste vi željeli. Ako ima potrebe za nekim promjenama, mora proći neko vrijeme da se to realizira, moraju se anketirati svi korisnici, izvršiti procjena opravdanosti, procijeniti rizici i tek onda ući u realizaciju tih promjena. To nama, kao krajnjim korisnicima, nekad djeluje da traje predugo, ali, u suštini, govori o ozbiljosti tvrtke i njihovoj temeljitosti i brizi za svoje korisnike, kao i za svoje prihode, što je, uostalom, glavni motiv i svih nas kada ulazimo u neki posao – kaže Pištinjat. 

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank