Potencijalni primatelji franšize bi trebali imati iskustva i određeno predznanje u prodaji auto-dijelova.
Ponedjeljak
26.05.2014
Franšiza za prodaju auto-dijelova Nippon Pieces Services djeluje u Srbiji već šest godina. Tvrtka je zainteresirana za širenje mreže.
 

Iako bi se po nazivu tvrtke moglo reći da dolazi iz zemlje izlazećeg sunca, Nippon Pieces Services je, zapravo, francuska franšiza. Tvrtka posluje od 1994. godine i za ovih 20 godina postojanja postala je jedna od najvećih aftermarket europskih kuća za prodaju rezervnih dijelova za automobile. Zastupnik je i partner za dvadesetak proizvođača auto-dijelova japanskih i korejskih marki na tržištu Europe, ali i na tržištu DOM-TOM zemalja (sve teritorije i departmani van Europe kojima upravlja Francuska).

Na tržištu Srbije prisutni su od 2008. godine, kada je potpisan ugovor o master franšizi. Nositelj franšize postala je tvrtka Nippon Pieces Services-S Beograd. Dejan Mišić, vlasnik i direktor ove tvrtke, kaže da je u posao ušao s višegodišnjim iskustvom. Budući da je dugo radio kao voditelj prodaje rezervnih dijelova za automobile i kamione, zaključio je da tržištu Srbije nedostaje aftermarket dobavljač kvalitetnih rezervnih dijelova, prije svega, za japanska i korejska vozila.

Tražnja za auto-dijelovima ovih proizvođača bila je izražena još 2005. kada su se na tržištu Srbije, kako Mišić kaže, u prodaji uglavnom mogli naći rezervni dijelovi nepoznatog ili neodređenog podrijetla. – Nippon Pieces Services France je zastupnik najvećih i najkvalitetnijih proizvođača iz Japana i Koreje i zato je privukao moju pozornost. Shvatio sam da je takva tvrtka potrebna svakom tržištu. S predstavnicima tvrtke smo prvi put razgovarali još 2004, ali smo ugovor o franšizi potpisali tek 2008. Zbog ekonomske krize koja se još uvijek osjeća u Srbiji, otvorili smo za sada samo jednu trgovinu u Beogradu, ali smo zainteresirani proširiti maloprodajnu mrežu ukoliko se pojave kvalitetni kandidati za franšizu – objašnjava Mišić.

Kao davatelj franšize, NPS France svim svojim primateljima osigurava kompletnu tehničku potporu, u što ulaze i neophodni softweri, web-shop katalog namijenjen krajnjim kupcima, podrška prilikom reklamacije proizvoda, a stalno im je dostupan i odjel za informacije o tehničkim detaljima proizvoda. 

Primatelj franšize dobiva i pomoć u marketingu u vidu idejnih rješenja za nove reklamne kampanje i redovnu isporuku reklamnog materijala. U svakom trenutku primatelj ima informacije o dostupnosti svakog proizvoda, kao i rokovima isporuke na lager u Francuskoj, ali i informacije s tržišta dijelova i vozila. – Primatelji pojedinačne franšize u Srbiji bi, praktično, dobili istu vrstu podrške koju i mi dobijamo od principala. Uvjet je da primatelji franšize ili partneri koji su zainteresirani za suradnju s nama po drugim principima, što je također moguće, imaju iskustva i predznanje u prodaji auto-dijelova. Nije, međutim, važno da su radili baš s japanskim ili korejskim auto-dijelovima, budući da će kod nas svakako proći kratku obuku – objašnjava Mišić. 

Ugovor o franšizi je, kako kaže, vrlo obiman, tako da je potrebno više vremena za analizu uvjeta prije potpisivanja samog ugovora. Osim preuzimanja marke i prodaje auto-dijelova koje zastupa Nippon Pieces Services, jedan od uvjeta je da cjenik bude usklađen s prerorukama davatelja, kao i da, naravno, sva nabava robe ide preko matične tvrtke iz Francuske.

Klijenti tvrtke su profesionalni auto-servisi, automehaničarske radionice, kao i privatna lica koja traže visoku kvalitetu i pouzdanost proizvoda, kaže Mišić. – Međutim, zbog loše ekonomske situacije u zemlji postotak kupaca koji se opskrbljuju našim proizvodima je manji nego kod prodavača koji plasiraju na tržište proizvode bez ili s lažnim podrijetlom, uglavnom loše kvalitete, ali po izuzetno niskim cijenama. Naši kupci su lojalni kupci jer znaju da im je kod nas zagarantirana kvaliteta i pouzdanost dijelova, kao i mogućnost reklamacije u slučaju pogreške – govori Mišić o izazovima s kojima se suočio na tržištu Srbije.

Francuska tvrtka, inače, ima franšize i na otocima Gvadalupa, Reunion, Nova Kaledonija, ali i u Gvajani, Portugalu, Tunisu i Norveškoj.


Popularno na forumu