28.05.2014

Koliko vrijede najvrijedniji brendovi?

Na godišnjoj listi BrandZ Top 100 i ove su godine rangirani najvrijedniji brendovi na svijetu. Među prvih deset nalazi se i jedan franšizni sustav.

Agencija za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je godišnju listu 100 najvrednijih brendova na svijetu - BrandZ ™ Top 100 Most Valuable Global Brands. Ove godine, na prvo se mjesto vratio Google i time potisnuo Apple na drugo mjesto, koji je vladao vrhom liste protekle tri godine. Među prvih deset, ponovo se nalazi i jedan franšizni sustav - McDonald's. Američki je div, međutim, za jedno mjesto niže u usporedbi s prošlom godinom, što znači da se sada nalazi na petoj poziciji. To također znači da je vrijednost marke za posljednjih godinu dana opala (5 posto), tako da brend sada vrijedi 85,7 milijardi dolara.

McDonald's, restoran u Češkoj Fot. McDonald's Czech

McDonald’s se u proteklih šest godina redovito nalazio među deset najvrednijih brendova na svijetu.

Sve ovo ipak ne mijenja činjenicu da se McDonald's u proteklih šest godina redovito nalazi među deset najvrednijih brendova na svijetu. Tome sigurno teži i jedan od McDonald's-ovih najvećih rivala - Subway, iako se u ovom tenutku nalazi daleko od tog cilja, budući da zauzima tek 43. poziciju. I pored toga, lanac za prodaju sendviča napredovao je osam mjesta na listi, dok je vrijednost marke dostigla gotovo 22 milijarde dolara - što je povećanje od 26 posto u odnosu na prošlu godinu. Subway ovo svakako može pripisati i nevjerojatnom tempu širenja franšizne mreže. Prema broju restorana, Subway je, zapravo, najveći fast-food lanac na svijetu.

Krug velike fast-food "trojke" tradicionalno zatvara KFC, koji je, također se može reći, imao uspješnu godinu iza sebe, s gotovo 12 milijardi dolara vrijednosti marke. To je 20 posto više u odnosu na prošlu godinu, što mu je osiguralo 83. poziciju, ali i skok od osam mjesta na listi.

Najvredniji brendovi su na svijetu i dalje tehnološke tvrtke. Kao što smo spomenuli, Google se nakon četiri godine vratio na vrh liste, zahvaljujući i povećanju vrednosti marke od 40 posto, što znači da američki tehnološki div danas vrijedi 158,8 milijardi dolara. Na drugom mjestu, s vrijednošću od 147,9 milijardi dolara, i padom vrijednosti od 20 posto, nalazi se Apple. Treće mjesto također je pripalo američkoj tehnološkoj tvrtki IBM, koja je dostigla vrijednost od 107,5 milijardi dolara. Među prvih deset nalaze se još i Microsoft, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro i Amazon.

Listu BrandZ™  Top 100 Most Valuable Global Brands 2014, možete pronaći ovdje.

 

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0
Koliko vrijede najvrijedniji brendovi?

Dosad nije bilo komentara na članak. Nek Tvoj bude prvi.

Forum 41 teme, 71 komentara

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank