30.05.2014

Vrijeme za čaj

Sunčica Kos diplomirala je pravo, ali su je životne okolnosti odvele u poduzetništvo. Prije dvije godine uzela je franšizu "Kuće zelenog čaja" i otvorila trgovinu čajeva u Osijeku.

Sunčica Kos je za "Kuću zelenog čaja" saznala od supruga koji je njihove čajeve često kupovao u Zagrebu i donosio u Osijek. Kada su jednom prilikom zajedno posjetili "Kuću zelenog čaja", ideja i koncept poslovanja su joj se svidjeli već na prvi pogled. – Istog trenutka, rekla sam suprugu: "Ovo bi moglo uspjeti i u Osijeku!" Tako se, zapravo, rodila ideja za uzimanje franšize – kaže ona.

Kuća zelenog čaja Fot. S. Kos

Jako smo sretni i ponosni jer smatramo kako je "Kuća zelenog čaja" u Osijeku vrlo važan kotačić u stvaranju i promicanju kulture ispijanja čaja. Naši klijenti su osobe svih godina, podjednako muškarci i žene. Najčešće su to stanovnici Osijeka, ali imamo puno kupaca iz ostatka Slavonije i Baranje. Zanimljiva je činjenica kako nam značajan broj redovnih kupaca dolazi iz susjedne Bosne i Srbije.

Međutim, i same su je životne okolnosti vodile u poduzetništvo. Nedugo prije uzimanja franšize i otvorenja trgovine čajeva, Sunčica Kos diplomirala je prava. No, kako nije uspjela pronaći posao u struci, počela je razmišljati drugačije – pokretanje vlastitog posla u tom joj je trenutku izgledalo kao ispravna poslovna i životna odluka. Tako je i Osijek 2012. dobio "Kuću zelenog čaja".

– U čaju sam uživala i prije nego što sam otvorila "Kuću zelenog čaja", međutim ti trenuci bili su rijetki. Tek kada sam otkrila prave, originalne, kvalitetne čajeve prekrasnih aroma, zaljubila sam se u ovaj napitak, pa mi je ispijanje čaja postala svakodnevna rutina i vrijeme za opuštanje, namijenjeno samo meni – kaže ona. 

Mada o franšizingu nije mnogo znala prije uzimanja franšize, za sada joj je iskustvo poslovanja u franšizingu pozitivno. – Od davatelja franšize svakodnevno dobivam informacije i odgovore o proizvodima, te savjete o vođenju posla i pozicioniranja branda na tržištu – objašnjava ona kako vidi prednosti franšizinga.

Na ruku im ide i to što se kultura ispijanja čaja, kako kaže, sve više razvija u ovom dijelu Hrvatske. – Jako smo sretni i ponosni jer smatramo kako je "Kuća zelenog čaja" u Osijeku vrlo važan kotačić u stvaranju i promicanju takve kulture. Naši klijenti su osobe svih godina, podjednako muškarci i žene. Najčešće su to stanovnici Osijeka, ali imamo puno kupaca iz ostatka Slavonije i Baranje. Zanimljiva je činjenica kako nam značajan broj redovnih kupaca dolazi iz susjedne Bosne i Srbije – kaže ona. 

Osječani su se, kako kaže, pokazali i vrsnim poznavateljima čaja. – Najviše piju zelene čajeve od kojih izdvajamo Đumbir Limun, Japansko blago, Osam blaga Šaolina, Sencha i Srce Afrike. Izuzetno su popularni oolong čajevi za ubrzavanje metabolizma i topljenje masnoća, te žuti čaj za mršavljenje – kaže Kos.

Poput većine malih poduzetnika, međutim, suočavaju se i sa problemima. Najveće im muke zadaju visoki porezi i druga davanja državi, nelikvidnost cjelokupne hrvatske ekonomije, te općenito teška financijska situacija u kojoj se nalaze kupci. I pored toga, zadovoljna je poslovanjem. 

U Osijeku, kako kaže, postoji mnogo trgovačkih lanaca, specijaliziranih trgovina zdrave prehrane, te obrta koji proizvode i prodaju čajeve – međutim, njih ne smatraju konkurencijom. – Mi nudimo drugačiji proizvod, te imamo različit pristup ciljanom tržištu. Znači, prave konkurencije koja bi predstavljala opasnost za naše poslovanje u Osijeku trenutno nema – kaže ona.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank