Tvrtka Edi ne bi naplaćivala ulaznu naknadu za franšizu, ali bi primatelji franšize ipak bili obvezni izdvajati određen postotak za marketing.
Četvrtak
05.06.2014
Niška modna tvrtka Edi već dvadeset godina proizvodi i prodaje trikotažu rađenu od prirodnih materijala. Sada planiraju ponuditi franšizu i naći primatelje u svim zemljama regije.
 

Vlasnik tvrtke Ljubiša Đorđević kaže da je došlo vrijeme da se maloprodaja razvije i kroz franšizing. – Mogu sa sigurnošću reći da smo u segmentu proizvodnje džempera, muških i ženskih, vrlo konkurentni na tržištu. Naš proizvod ni po čemu ne zaostaje za svjetskim brendovima. Izrada, dizajn, materijali, sve je na vrhunskoj razini i na tom segmentu smo zasnovali naš franšizni koncept – objašnjava Đorđević.

U kolekcijama ove modne kuće nalaze se i drugi komadi odjeće, ali bi se asortiman franšiznih dućana zasnivao, prije svega, na džemperima. – Asortiman bismo selektovali, budući da je kompletan program nemoguće ponuditi u većem obimu. Prioritet bismo dali džemperima, ali bi u ponudi svakako bili i prateći komadi poput košulja, majica, hlača, ali u ograničenom opsegu – objašnjava Đorđević.

O prelasku na franšizing dugo se razmišljalo u ovoj kući. Još prije dvije godine otvorene su tri trgovine – u Užicu, Somboru i Obrenovcu koje posluju pod markom Edi, ali ih vode neovisni poduzetnici. – Mogli bismo reći da je riječ o franšiznim pilot-projektima. Oni posluju potpuno neovisno, sami su osigurali prostor, ali robu nabavljaju isključivo od nas. Mi smo im pomogli u opremanju interijera i nastupaju pod našim brendom. Budući da je suradnja s tim partnerima pozitivna, mislim da je došlo vrijeme da ponudimo tržištu franšizu. U tome vidimo perspektivu i budućnost daljnjeg razvoja tvrtke – kaže Đorđević.

Hilton Worldwide

Foto: EDI

Primatelji franšize ne bi imali obvezu plaćati ulaznu naknadu, ali je strategijom razvoja marketinga predviđeno izdvajanje određenog postotka u te svrhe. Druge franšizne naknade ne bi postojale, a među najvažnijim obvezama je naručivanje robe isključivo od tvrtke Edi i plaćanje u zadanim rokovima. – Zbog sveukupne ekonomske situacije, tražili bismo i da primatelj osigura bankarske garancije – kaže Đorđević. 

Modna kuća Edi trenutno ima osam svojih maloprodajnih trgovina u Srbiji, ali robu prodaje i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Sloveniji i Makedoniji. Voljeli bi poslovanje proširiti i u inozemstvo, osobito u zemlje Skandinavije, gdje, kako kažu, postoji velika potražnja za trikotažom.