26.10.2015

Velika usluga za mala poduzeća

Interface Financial Group, jedan od vodećih franšiznih sustava u specifičnom području faktoringa, planira proširiti poslovanje i u zemljama ove regije.

U svijetu sofisticiranih financijskih usluga, američki franšizni sustav Interface Financial Group jedan je od vodećih u svojoj branši, s više od 40 godina iskustva. Tvrtka je osmislila i pruža jednu vrstu specifične faktoring usluge, koja se, u nešto slobodnijem prijevodu, može opisati kao "popust na fakturu" – invoice discounting. Ovom uslugom Interface Financial Group omogućuje svojim klijentima brži cash flow i dolaženje do operativnog kapitala – a klijenti su, prije svega, mala poduzeća koja su ili tek počela poslovati ili planiraju brže se razvijati.

Interface Financial Group, invoice discounting

Interface Financial Group se već godinama nalazi na listi najuspješnijih franšiznih sustava uglednog američkog magazina Entrepreneur. Rangiran je i na listi najboljih biznisa koji se mogu voditi od doma, kao i na listi najboljih američkih franšiza koje se šire izvan matičnog tržišta.

Kada su krajem 1972. godine uveli ovu uslugu, Interface Financial Group želio je riješiti akutni problem jedne, kako kažu, nepravedno zapostavljene niše. Mala, novoosnovan poduzeća, jednostavno, nisu uspijevala naplatiti svoja potraživanja u predviđenom roku.
Kako se radi o poduzećima sa malim godišnjim prihodom, većina njih nije mogla niti računati na neki od klasičnih izvora financiranja (banke, faktoring kuće). Takve tvrtke, kad isporuče proizvode ili usluge, najčešće s rokom plaćanja od 30 dana, očekuju da im fakture budu plaćene tek za 40-60 dana od dana isporuke. Ovu "prazninu" u priljevu kapitala upravo pokušava nadomjestiti usluga invoice discountinga – mala poduzeća, naime, dobivaju mogućnost da budu isplaćena "odmah" tako što bi fakturu, uz određen popust, prodali Interface Financial Groupu.

Početkom devedesetih, sa već 20 godina iskustva, Interface Financial Group odlučio je benefite svoje usluge i bogato poslovno znanje prenijeti i drugima. Ponudili su franšizu i uspjeli proširiti u Americi, Australiji, nekim zemljama Europe i Azije. U ovom trenutku, imaju više od 160 poslovnica diljem svijeta. Primatelje franšize, traže i u zemljama ove regije. – Na taj bi način usluga invoice discountinga postala dostupna i velikom broju ovdašnjih malih poduzeća i biznisa kojima je pomoć ove vrste potrebna kako bi uopće uspjela održati i dalje razvijati svoje poslovanje – kaže David Banfield, predsjednik tvrtke Interface Financial Group.

Osnovna prednost IFG sustava u samoj je usluzi koja je, kako kaže Banfield, vrlo specifična. Iako invoice discounting pripada obitelji usluga faktoringa, ove dvije usluge ne bi trebalo miješati. Prvo, u invoice discoutingu nema strogog ugovornog odnosa, klijenti mogu doći i otići kad god požele, što znači da uslugu mogu koristiti samo kada im je potrebna (use-it-as-you-need-it service). Druga je razlika u tome što se usluga isključivo temelji na kupoprodajnoj transakciji. Klijent sam odlučuje koju će fakturu – i kada – prodati, bez obveza ili uvjeta vezanih za veličinu iznosa ili broj faktura. – Znači, ne radi o zajmu kao u slučaju faktoringa, stoga, nema ni novca koji bi klijent trebao vratiti nakon određenog vremena – naglašava Banfield. Suština je u tome da Interface Financial Group kupuje određenu fakturu s popustom, a klijent odmah dobiva gotov novac – operativni kapital kojim može pokriti troškove i nastaviti razvoj poslovanja.

IFG sustav, s druge strane, iziskuje da i primatelji franšize u ovaj posao uđu sa znatnom količinom kapitala. Za pokretanje franšize potrebno je izdvojiti oko 39.000 dolara za ulaznu naknadu i osigurati dodatnih 50.000 do 100.000 dolara operativnog kapitala. Postoji i redovna naknada koja se plaća na mjesečnoj razini. Međutim, kako kaže Banfield, ovo je jedan od poslova koji se lako može voditi od doma. – Stoga, primatelji franšize ne moraju osigurati ono što bi većina drugih franšiznih sustava zahtijevala  zaposlenike, poslovne prostorije, sofisticiranu opremu, posebnu infrastrukturu – kaže Banfield.

Kao najveću potporu svojim primateljima franšize, Banfield ističe da su osigurali profesionalnu obuku. – U svakom poslu, ključno je imati ljude koji znaju što i kako treba raditi. Zbog toga smo odvojili mnogo vremena i uložili veliki napor da osmislimo proces obuke, koji čak od početnika lako može napraviti stručnjaka za invoice discounting. Radimo s primateljima i "na terenu", zajedno s njima prolazimo kroz protokole i čitav proces poslovanja. U samom sjedištu tvrtke, pak, organizirana su predavanja. Međutim, mi smo uvijek tu za njih jer se potpora ne završava s obukom. Tu smo da im pomognemo "u hodu", kad god je to potrebno – objašnjava Banfield.

Primatelj IFG franšize trebao bi biti izrazito komunikativna osoba koja zna brzo donositi odluke i rješavati probleme. – Ne mogu reći da postoji idealan profil za primatelja naše franšize, jer nam iskustvo pokazuje da su dosadašnji primatelji dolazili iz najrazličitih branši. Međutim, pokazalo se da su u ovom poslu najuspješniji oni koji su već radili u svijetu bankarstva, faktoringa, brokerskog poslovanja, knjigovodstva ili sličnih financijskih usluga... U svakom slučaju, to trebaju biti zrele, odgovorne osobe sa solidnim poslovnim iskustvom – kaže Banfield.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank