23.06.2014

Za vegane, ali svi su dobrodošli

Njemački lanac Veganz, kako mu i samo ime kaže, isključivo nudi veganske proizvode. Koncept je stigao u Beč i Prag, gdje su otvorene i prve trgovine van matičnog tržišta.

Prema neslužbenim podacima, u Njemačkoj ima oko 700.000 vegana, a svake godine se pobornicima ovog načina prehrane (i života) pridruži oko 70.000 novih poklonika, i to uglavnom mlađih ljudi. Kad se uzme u obzir da vegani, po vlastitim svjedočenjima, provedu po nekoliko sati u kupnji, zagledajući svaku od deklaracija - želeći da izbjegnu proizvode životinjskog porijekla - onda je jasno zašto je ideja Jana Bredacka iz Berlina naišla na neočekivano dobar odziv.

Veganz, supermarket Fot. Veganz

U Veganzu se može kupiti oko 6.000 proizvoda neživotinjskog porijekla. Supermarketi su otvoreni u Berlinu, Münchenu, Frankfurtu, Hamburgu, ali i u Beču i Pragu.

Bredack je, naime, 2008. godine i sam postao vegan. Samim tim, iz prehrane je izbacio meso, ribu, morske plodove, jaja, mlijeko, mliječne proizvode i med. Kao vegan, također je prestao nositi stvari od krzna, vune, kostiju, kože, korala, bisera i bilo kojih drugih materijala životinjskog porijekla. Ubrzo se suočio s činjenicom da je hranu, kao i druge proizvode koji imaju isključivo biljno porijeklo, vrlo teško nabaviti na jednom mjestu, što znači da kupnja ne može biti ni komforna ni brza. Tako je i došao na ideju da sam pokrene specijaliziranu trgovinu gdje bi se prodavali proizvodi za vegane. Napustio je poziciju menadžera u Daimleru i prvi supermarket veganske hrane pod imenom Veganz otvorio 2011. u Berlinu.

Danas se pod ovim imenom supermarketi mogu pronaći i u Hamburgu, Münchenu i Frankfurtu, a mogućnost da čitav koncept "izveze" kroz franšizu i u druge gradove Europe u kojima bi trgovine ovog tipa imale dobru prođu, dobio je otvorenjem supermarketa u Beču i Pragu. Prema planovima, sljedeće godine, supermarketi prvog i jedinog lanca veganskih proizvoda u Europi mogli bi se pojaviti u Londonu, Amsterdamu, Zurichu, Barceloni i Kopenhagenu.

U Veganzu se može kupiti oko 6.000 proizvoda, a Bredack robu nabavlja od više od 100 proizvođača diljem svijeta. Najveći dio ipak dolazi iz SAD-a, gdje je, kako kaže, veganska zajednica značajno veća i ponuda raznovrsnija nego u Njemačkoj. Zanimljivo je da čak 40 posto stalnih mušterija Veganza uopće nisu ni vegetarijanci ni vegani, a najveći postotak su osobe između 18 i 34 godine starosti, s tim što se broj starijih kupaca iz dana u dan povećava. U ovom trenutku, kako kaže, umjesto očekivanih 100 kupaca dnevno, u prosjeku ima 400, od toga, bar 10 posto su turisti kojima se koncept izuzetno dopada.

Iako ovakvih, specijaliziranih veganskih trgovina u Hrvatskoj još uvijek nema, ipak u velikim gradovima, većina trgovačkih lanaca i dućana zdrave hrane nudi odgovarajuće prehrambene proizvode biljnog porijekla, koji čine osnovu veganske prehrane. Kako navodi portal Vegan.hr, prema posljednjem nezavisnom istraživanju javnog mnijenja, kojeg je provela Komunikacijska skupina SPEM, u Hrvatskoj živi 3,7% vegetarijanaca i vegana, odnosno, više od 160 tisuća građana Hrvatske se hrani vegetarijanski ili veganski.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank