Sredinom svibnja u Splitu otvorena je treća "Refužo" trgovina koja se može smatrati demo-franšizom. Uz dvije postojeće "Refužo" trgovine, ta poslovnica bi sada, kroz iskustvo neovisnog primatelja, trebala testirati i potvrditi rješenja koja će činiti konačni franšizni paket ovog lanca zdrave hrane.
Ponedjeljak
23.06.2014
U Splitu se pod žarkim dalmatinskim suncem rađa nova franšiza.
 

Tko naiđe na „Refužo“, na prvi pogled bi mogao reći da se radi o klasičnoj trgovini „zdrave hrane“ sve dok ne uđe i ne vidi asortiman proizvoda, cijene ili dok ga ne usluže. „Refužo“ je, kako bi vlasnici ovog koncepta rekli, „nešto više“. Nenad Lampalov i Joško Brakus su stvorili dućan koji je „nešto više“ od staromodne trgovine zdrave hrane, ali i više od moderne trgovine sa organskim proizvodima, budući da nude i hranu iz klasičnog uzgoja – domaćinsku, onu koja je po svojoj prirodi zdrava. I sve to prvenstveno u rinfuzi, jer se tako može postići odgovarajuća cijena proizvoda dostupna svima.

U današnjem svijetu, kada se više nego ikad pažnja posvećuje zdravijem životu, tvorci „Refuža“ su, kako kažu, pošli od toga da zdrava hrana mora biti dostupna.

 – Pomislili smo da trebamo prodavati proizvode koji bi se mogli razvrstati u nekoliko kategorija. Osim one organske hrane koja ima certifikat, ali time i skupe zdrave hrane, zašto ne bismo ponudili i onu jeftiniju hranu poput sjemenki, mahunarki, suhog voća... Pričamo, dakle, o hrani koja ne mora uvijek i u potpunosti imati certifikat  kao organska, ali koja potječe sa domaćinskih ili provjerenih farmi, od uzgajivača i dobavljača koji su nam poznati i u koje se možemo pouzdati. I sve to kako bi bilo dostupno svakom kupcu, dakle, u rinfuzi. Jedino se tako možemo približiti većem broju kupaca i sa njima podijeliti ideju zdravog života  – slikovito koncept objašnjava Nenad Lampalov.  

Asortiman proizvoda u „Refužu“ upravo to potvrđuje. Danas ga čini više od 100 vrsta žitarica, sjemenki, mahunarki, suhog voća, ulja, ljekovitog bilja, veliki izbor pravog domaćeg meda, organske hrane, začina, dodataka prehrani i drugo. Sve to u rinfuzi, ili kako bi Splićani rekli „refužo”.

– Jednostavno, prevagnula je ideja da se prvo povoljnim cijenama, a potom i standardima moramo približiti kupcu. To svakako nije moguće ako samo nudite, recimo, bezglutensku hranu koja zahtjeva i posebne uvjete proizvodnje, pakiranja i poseban certifikat jer time postaje preskupa za većinu kupaca, no neophodna je isključivo onima koji imaju medicinske potrebe. Mnogo je onih koji nemaju takvu medicinsku potrebu, već žele konzumirati bezglutensku hranu ili se jednostavno zdravije hraniti! – objašnjava Joško Brakus. – Dodatno, takvim je kupcima pravo zadovoljstvo ponuditi i sve one proizvode koji se ne nalaze tako često, kao na primjer cimet cejlon, chija sjemenke ili sjemenke sa drugih krajeva svijeta, a koji  pozitivno utječu na zdraviji život. I to uvijek u rinfuzi, jer će proizvod tako biti ne samo jeftiniji, već ga je moguće kupiti tačno onoliko koliko vam treba. Moramo se, jednostavno, potruditi da takva, zdrava hrana, bude dostupna svima – dodaje Brakus.

Još jedna stvar je jako bitna: poznavanje osnova zdravijeg načina života. Između ostalog to znači da prodavač, osim što prodaje robu, o njoj mora nešto i znati. On treba biti neka vrsta savjetnika, koji će znati kome i zašto određenu robu preporučuje, a da pri tome ne kroči na „klizak teren“ nedozvoljenih zdravstvenih tvrdnji.  – Takvu uslugu kupac sigurno ne može dobiti u trgovačkim centrima, jer oni imaju slabo educirane zaposlenike. Kupci su u takvim centrima „prepušteni sami sebi” i nisu u prilici dobiti nikakav savjet vezan za hranu. Stoga bih mogao reći da je naša druga najveća prednost usluga, neposredan i kvalitetan odnos sa kupcem – kaže Lampalov.

Sve ovo, zapravo, dobro objašanjava zašto su dobijali upite sa svih strana. Veliki broj ljudi je bio zainteresiran da Nenadov i Joškov koncept „preslika“ i otvori trgovinu zdrave hrane na nekom drugom mjestu. To ih je, kako kažu, i dovelo do franšize. 

Iako obojica imaju po dvadeset godina iskustva u trgovini, priznaju kako put do „Refužo“ franšize nije bio ni kratak ni lak. Obojica su se bavili klasičnom maloprodajom mješovitih prehrambenih proizvoda, potom i veleprodajom i to baš rinfuznih namirnica. Međutim, kao i većinu poduzetnika, sve to vrijeme pratila ih je i dobro poznata, a moglo bi se reći i kronična boljka – teška naplata. To ih nije spriječilo, već ih je zapravo dodatno motiviralo, da zajedno pokrenu sljedeći poslovni projekt. Tako su se odlučili za „specijalizaciju“, osnovali prvo jedan obrt i prvu trgovinu, a potom i tvrtku i drugu trgovinu rinfuzne robe – istina, ne pod istim imenom (Ecostell i Eko-stil), ali sa sličnim izgledom i istim asortimanom i modelom poslovanja. Te dvije trgovine će prerasti u „Refužo“ i postati model za razvoj franšize.

– I prije nego što smo počeli razmišljati o ovakvom širenju posla, mnogo ljudi nas je pitalo mogu li te kako mogu replicirati ovo što radimo – napominje Joško Brakus. – Nakon nekog vremena smo i sami to poželjeli. Shvatili smo da nam je potrebna franšiza i da organiziranim poslovanjem želimo biti dio svijeta. Znate, svijet dolazi kod nas, a time i progresivna rješenja. Mnogo ljudi svake godine dođe na naše more, a mnogi od njih iz zemalja u kojima je franšizing jako razvijen. Ako smo im ponudili miris mora i okuse naše zemlje, mogli bismo nešto pametno i uzeti i eto, baš iz mnogih takvih razgovora i savjeta koje smo dobili, rodila se ideja da razvijemo franšizu…

Nenad i Joško su, i pored iskustva, odlučili podršku potražiti od stručnjaka. Obratili su se kompaniji PROFIT system. – Polako i strpljivo gradimo franšizni sistem, možda praktično „od nule“, ali po svim standardima struke – objašanjava  Lampalov. – Svaki dio poslovanja smo ponovo pretresli, provjerili, zategnuli tamo gdje nije štimalo, do najsitnijih detalja. Shvatili smo, da bi se razvio „Refužo“, moramo još štošta dotjerati u našem sistemu poslovanja, a tek potom pripremiti i čitav franšizni paket. Mi smo, eto, imali viziju, a naš savjetnik je sve to razložio i analizirao, pa ćemo sada sve posložiti, staviti u Operativni priručnik, pripremiti ugovor, obuku… Sve u duhu standarda Europskog etičkog franšiznog kodeksa, koji će biti zakon za naše buduće primatelje franšize – objašnjava Lampalov.

Upravo u duhu kodeksa i potrebe da poslovni model bude dokazan u praksi, uz postojeće dvije trgovine, „Refužo“ je pojačan novim – prvim franšiznim članom – trgovinom koja je sredinom svibnja otvorena u Splitu. Ta nova trgovina se, kako kaže Joško, može smatrati i demo-franšizom, poslovnicom koja će, uz dvije postojeće „Refužo“ trgovine, ali kroz iskustvo neovisnog primatelja, testirati i potvrditi rješenja koja će činiti konačni franšizni paket.

Foto: Refužo

Svi budući primatelji franšize, kaže Lampalov, mogu računati na prijenos kompletnog poslovnog formata. Primatelj koji pristupi „Refužo“ franšiznom sustavu, kao osnovni know-how dobija listu dobavljača i proizvoda, organiziran lanac nabave, znanje o proizvodima i ophođenju sa proizvodima, ali i instrukcije kako robu treba skladištiti i čuvati. – Sa ovim znanjem i iskustvom, od dobrog trgovca koji umije sa ljudima sigurno moramo napraviti i dobroga prodavača zdrave hrane – dodaje Lampalov. Pošto će se roba naručivati za cijeli sistem, uvjeti nabave će za primatelje biti znatno povoljniji nego inače, a kako mreža bude rasla, bit će sve bolji. Primatelj ne samo da dobija listu proizvoda, već i znanje o tome kako koji proizvod treba koristiti i sa čime se može kombinirati. Dodatno, centralizirani razvoj omogućit će neprestano širenje asortimana, ali i efikasan i učinkovitiji marketing. – Onda ćemo obukom i praćenjem rada te redovitom kontrolom primatelja ići na to da postignemo solidan nivo usluge u cijelom našem lancu – kaže Brakus.

Pravi razvoj tek slijedi. Asortiman će, kako objašnjava Brakus, ubrzo biti proširen i vlastitim proizvodima iz segmenta kruha i peciva. – Nakon linije za proizvodnju kruha od integralnog brašna sa raznim zdravim sjemenkama, slijede i namazi od sjemenki, ali i intenzivnije jačanje segementa organske hrane po pristupačnijim cijenama – kaže on. I to nije sve: segment brze hrane bazirane na zdravim namirnicama je sljedeći korak. Činjenica da su sve namirnice u rinfuzi i cijenom vrlo dostupne, te da su kupci već naviknuti i naučeni na takvu vrstu proizvoda garantira uspješan daljnji razvoj, kažu Nenad i Joško.


Popularno na forumu

Vuna kao vrijedan resurs

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

3 komentara
zadnji 18.03.2024
Vuna kao vrijedan resurs

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

3 komentara
zadnji 18.03.2024
Vuna kao vrijedan resurs

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

3 komentara
zadnji 17.01.2024
Studenac preuzima lanac Lonia

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

1 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

4 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...

4 komentara
zadnji 31.07.2023
Biznis iz druge ruke

Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.

4 komentara
zadnji 05.12.2016
Biznis iz druge ruke

Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala

4 komentara
zadnji 04.12.2016