09.07.2014

Češka "domaćinska" franšiza

Pod imenom Naš Grunt u Češkoj se razvija lanac dućana za prodaju tradicionalnih lokalnih prehrambenih proizvoda. Franšize ovog koncepta bi u budućnosti mogli očekivati ​​u Hrvatskoj i Sloveniji.

Kada su 2010. godine Aleš Kotera i Jirži Malek osnovali poduzeće Naš Grunt, imali su dva cilja – donijeti na trpeze čeških potrošača tradicionalnu, domaćinski uzgojenu i prerađenu hranu, čime bi – pomogli i potaknuli razvoj malih i srednjih poljoprivrednika i proizvođača domaće hrane. Iste godine, Kotera i Malek su otvorili svoj ​​prvi specijalizirani dućan pod imenom Naš Grunt i počeli prodavati tradicionalne češke prehrambene proizvode: kobasice, mesa, mliječne i pekarske proizvode, voće, povrće, pića i ostalu "domaćinsku" robu. Dobavljače svježe hrane su uglavnom nalazili u regijima u kojima se nalaze dućani, tako da je roba, zbog brzog transporta, uvijek bila – kao da je "tek ubrana".

Naš Grunt, dućan Fot. Naš Grunt

Povećanje prometa franšiznog sustava Naš Grunt ne samo da je uvjetovano povećanjem broja kupaca u svakom od dućana, nego i snažnim razvojem maloprodajnme mreže koja je značajno uvećana kada su vlasnici koncepta odlučili ući u franšizing.

Nakon četiri godine poslovanja i razvijanja maloprodajne mreže, pod brandom Naš Grunt u Češkoj posluje 6 dućana koji su u vlasništvu tvrtke, ali i 22 franšize. – Želimo postati najpopularnija i najveća maloprodajna mreža u Češkoj koja nudi zdrave, svježe lokalne prehrambene proizvode provjerenog porijekla – kažu Kotera i Malek. Da su na dobrom putu, potvrđuju i najnoviji financijski podaci koji pokazuju da je prodaja, u odnosu na prošlu godinu, udvostručena, što znači da sada iznosi oko 3,3 milijuna eura (90 milijuna kruna), a da dućane redovito posjećuje oko 600.000 potrošača.

– Povećanje prometa ne samo da je uvjetovano povećanjem broja kupaca u svakom od naših dućana, nego i snažnim razvojem maloprodajnme mreže koja je značajno uvećana onog trenutka kada smo ušli u franšizing – naglašava Marek. Jedan od stalnih, dugoročnih planova tvrtke, kako kaže, biće i dalje širenje mreže i otvorenje 50 trgovina diljem matičnog tržišta. 

Većina dućana se, međutim, još uvijek nalazi u Pragu, a Malek i Kotera smatraju da je, i pored toga, glavni grad Češke tržište s velikim potencijalom za razvoj mreže. – Vidimo da još uvijek ima prostora za nove dućane. To je djelomično i zbog toga što pribjegavamo "malom formatu" uličnih trgovina u koje će kupci rado svraćati zbog ugodne, domaćinske atmosfere – objašnjava Malek i dodaje da u Pragu mogu otvoriti bar još 15 do 20 dućana, a da pritom sami sebi ne budu konkurencija. 

Razlog zbog kojeg su tako brzo uspjeli proširiti mrežu i u sustav primiti veliki broj primatelja franšize, leži, kako objašnjava Aleš Kotera, u "dobrom timingu". – Pronašli smo, da tako kažem, rupu na tržištu i to u pravo vrijeme! Smatram da segment za prodaju kvalitetne, lokalno proizvedene hrane ima nevjerojatan potencijal za rast. A da bismo pratili korak s rastom tog dijela tržišta, svojim primateljima franšize smo dali vrlo povoljne uvjete suradnje i prilično širok spektar podrške unutar franšiznog sustava – kaže Kotera. 

Naš Grunt u Češkoj gotovo da i nema konkurenciju. Osim toga, kako kažu, jedina su mreža koja nudi isključivo češke tradicionalne proizvode. – Kupac koji dođe kod nas ne mora brinuti o podrijetlu ili sastavu hrane, jer smo mi već napravili pravi izbor za njega. U tom smislu, mi smo jedinstveni. Također, prvi smo u Češkoj osmislili i uspostavili zaokružen i stabilan koncept – od nabave do prodaje domaće hrane. Naravno, nakon početnog uspjeha i dobrog odziva potrošača, bilo je logično i očekivano da se pojave i drugi, slični koncepti. U isto vrijeme, proizvodi s odrednicama "domaća", "eko" ili "bio" hrana u sve većem broju se može naći čak i kod velikih igrača na tržištu. U većini slučajeva, međutim, to je samo marketinški trik kojim žele privući kupce – objašnjava Kotera. 

Zahvaljujući jedinstvenom konceptu i tome što je jedan od najbrže rastućih franšiznih sustava u Češkoj, Naš Grunt je danas došao i u poziciju da razmišlja o "preslikavanju" koncepta na strana tržišta – u ovom trenutku, to je najbliži susjed – Slovačka, ali ozbiljno razmatraju ulazak i na tržišta Mađarske, Slovenije i Hrvatske. – Prioritet je, naravno, nama vrlo bliska Slovačka. Međutim, otvoreni smo i za druga tržišta. U obzir dolaze Mađarska, Slovenija i Hrvatska, jer, prema našim saznanjima, ova tržišta su vrlo slična našem, naročito što su i u njima mali, domaći koncepti prisiljeni boriti se s dominacijom velikih internacionalnih lanaca, upravo kao što je to slučaj i kod nas u Češkoj –  objašnjava Kotera.

Izvor: Franchising.cz

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank