Češka "domaćinska" franšiza
Kada su 2010. godine Aleš Kotera i Jirži Malek osnovali poduzeće Naš Grunt, imali su dva cilja – donijeti na trpeze čeških potrošača tradicionalnu, domaćinski uzgojenu i prerađenu hranu, čime bi – pomogli i potaknuli razvoj malih i srednjih poljoprivrednika i proizvođača domaće hrane. Iste godine, Kotera i Malek su otvorili svoj prvi specijalizirani dućan pod imenom Naš Grunt i počeli prodavati tradicionalne češke prehrambene proizvode: kobasice, mesa, mliječne i pekarske proizvode, voće, povrće, pića i ostalu "domaćinsku" robu. Dobavljače svježe hrane su uglavnom nalazili u regijima u kojima se nalaze dućani, tako da je roba, zbog brzog transporta, uvijek bila – kao da je "tek ubrana".
Nakon četiri godine poslovanja i razvijanja maloprodajne mreže, pod brandom Naš Grunt u Češkoj posluje 6 dućana koji su u vlasništvu tvrtke, ali i 22 franšize. – Želimo postati najpopularnija i najveća maloprodajna mreža u Češkoj koja nudi zdrave, svježe lokalne prehrambene proizvode provjerenog porijekla – kažu Kotera i Malek. Da su na dobrom putu, potvrđuju i najnoviji financijski podaci koji pokazuju da je prodaja, u odnosu na prošlu godinu, udvostručena, što znači da sada iznosi oko 3,3 milijuna eura (90 milijuna kruna), a da dućane redovito posjećuje oko 600.000 potrošača.
– Povećanje prometa ne samo da je uvjetovano povećanjem broja kupaca u svakom od naših dućana, nego i snažnim razvojem maloprodajnme mreže koja je značajno uvećana onog trenutka kada smo ušli u franšizing – naglašava Marek. Jedan od stalnih, dugoročnih planova tvrtke, kako kaže, biće i dalje širenje mreže i otvorenje 50 trgovina diljem matičnog tržišta.
Većina dućana se, međutim, još uvijek nalazi u Pragu, a Malek i Kotera smatraju da je, i pored toga, glavni grad Češke tržište s velikim potencijalom za razvoj mreže. – Vidimo da još uvijek ima prostora za nove dućane. To je djelomično i zbog toga što pribjegavamo "malom formatu" uličnih trgovina u koje će kupci rado svraćati zbog ugodne, domaćinske atmosfere – objašnjava Malek i dodaje da u Pragu mogu otvoriti bar još 15 do 20 dućana, a da pritom sami sebi ne budu konkurencija.
Razlog zbog kojeg su tako brzo uspjeli proširiti mrežu i u sustav primiti veliki broj primatelja franšize, leži, kako objašnjava Aleš Kotera, u "dobrom timingu". – Pronašli smo, da tako kažem, rupu na tržištu i to u pravo vrijeme! Smatram da segment za prodaju kvalitetne, lokalno proizvedene hrane ima nevjerojatan potencijal za rast. A da bismo pratili korak s rastom tog dijela tržišta, svojim primateljima franšize smo dali vrlo povoljne uvjete suradnje i prilično širok spektar podrške unutar franšiznog sustava – kaže Kotera.
Naš Grunt u Češkoj gotovo da i nema konkurenciju. Osim toga, kako kažu, jedina su mreža koja nudi isključivo češke tradicionalne proizvode. – Kupac koji dođe kod nas ne mora brinuti o podrijetlu ili sastavu hrane, jer smo mi već napravili pravi izbor za njega. U tom smislu, mi smo jedinstveni. Također, prvi smo u Češkoj osmislili i uspostavili zaokružen i stabilan koncept – od nabave do prodaje domaće hrane. Naravno, nakon početnog uspjeha i dobrog odziva potrošača, bilo je logično i očekivano da se pojave i drugi, slični koncepti. U isto vrijeme, proizvodi s odrednicama "domaća", "eko" ili "bio" hrana u sve većem broju se može naći čak i kod velikih igrača na tržištu. U većini slučajeva, međutim, to je samo marketinški trik kojim žele privući kupce – objašnjava Kotera.
Zahvaljujući jedinstvenom konceptu i tome što je jedan od najbrže rastućih franšiznih sustava u Češkoj, Naš Grunt je danas došao i u poziciju da razmišlja o "preslikavanju" koncepta na strana tržišta – u ovom trenutku, to je najbliži susjed – Slovačka, ali ozbiljno razmatraju ulazak i na tržišta Mađarske, Slovenije i Hrvatske. – Prioritet je, naravno, nama vrlo bliska Slovačka. Međutim, otvoreni smo i za druga tržišta. U obzir dolaze Mađarska, Slovenija i Hrvatska, jer, prema našim saznanjima, ova tržišta su vrlo slična našem, naročito što su i u njima mali, domaći koncepti prisiljeni boriti se s dominacijom velikih internacionalnih lanaca, upravo kao što je to slučaj i kod nas u Češkoj – objašnjava Kotera.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala