Češka "domaćinska" franšiza
Kada su 2010. godine Aleš Kotera i Jirži Malek osnovali poduzeće Naš Grunt, imali su dva cilja – donijeti na trpeze čeških potrošača tradicionalnu, domaćinski uzgojenu i prerađenu hranu, čime bi – pomogli i potaknuli razvoj malih i srednjih poljoprivrednika i proizvođača domaće hrane. Iste godine, Kotera i Malek su otvorili svoj prvi specijalizirani dućan pod imenom Naš Grunt i počeli prodavati tradicionalne češke prehrambene proizvode: kobasice, mesa, mliječne i pekarske proizvode, voće, povrće, pića i ostalu "domaćinsku" robu. Dobavljače svježe hrane su uglavnom nalazili u regijima u kojima se nalaze dućani, tako da je roba, zbog brzog transporta, uvijek bila – kao da je "tek ubrana".
Nakon četiri godine poslovanja i razvijanja maloprodajne mreže, pod brandom Naš Grunt u Češkoj posluje 6 dućana koji su u vlasništvu tvrtke, ali i 22 franšize. – Želimo postati najpopularnija i najveća maloprodajna mreža u Češkoj koja nudi zdrave, svježe lokalne prehrambene proizvode provjerenog porijekla – kažu Kotera i Malek. Da su na dobrom putu, potvrđuju i najnoviji financijski podaci koji pokazuju da je prodaja, u odnosu na prošlu godinu, udvostručena, što znači da sada iznosi oko 3,3 milijuna eura (90 milijuna kruna), a da dućane redovito posjećuje oko 600.000 potrošača.
– Povećanje prometa ne samo da je uvjetovano povećanjem broja kupaca u svakom od naših dućana, nego i snažnim razvojem maloprodajnme mreže koja je značajno uvećana onog trenutka kada smo ušli u franšizing – naglašava Marek. Jedan od stalnih, dugoročnih planova tvrtke, kako kaže, biće i dalje širenje mreže i otvorenje 50 trgovina diljem matičnog tržišta.
Većina dućana se, međutim, još uvijek nalazi u Pragu, a Malek i Kotera smatraju da je, i pored toga, glavni grad Češke tržište s velikim potencijalom za razvoj mreže. – Vidimo da još uvijek ima prostora za nove dućane. To je djelomično i zbog toga što pribjegavamo "malom formatu" uličnih trgovina u koje će kupci rado svraćati zbog ugodne, domaćinske atmosfere – objašnjava Malek i dodaje da u Pragu mogu otvoriti bar još 15 do 20 dućana, a da pritom sami sebi ne budu konkurencija.
Razlog zbog kojeg su tako brzo uspjeli proširiti mrežu i u sustav primiti veliki broj primatelja franšize, leži, kako objašnjava Aleš Kotera, u "dobrom timingu". – Pronašli smo, da tako kažem, rupu na tržištu i to u pravo vrijeme! Smatram da segment za prodaju kvalitetne, lokalno proizvedene hrane ima nevjerojatan potencijal za rast. A da bismo pratili korak s rastom tog dijela tržišta, svojim primateljima franšize smo dali vrlo povoljne uvjete suradnje i prilično širok spektar podrške unutar franšiznog sustava – kaže Kotera.
Naš Grunt u Češkoj gotovo da i nema konkurenciju. Osim toga, kako kažu, jedina su mreža koja nudi isključivo češke tradicionalne proizvode. – Kupac koji dođe kod nas ne mora brinuti o podrijetlu ili sastavu hrane, jer smo mi već napravili pravi izbor za njega. U tom smislu, mi smo jedinstveni. Također, prvi smo u Češkoj osmislili i uspostavili zaokružen i stabilan koncept – od nabave do prodaje domaće hrane. Naravno, nakon početnog uspjeha i dobrog odziva potrošača, bilo je logično i očekivano da se pojave i drugi, slični koncepti. U isto vrijeme, proizvodi s odrednicama "domaća", "eko" ili "bio" hrana u sve većem broju se može naći čak i kod velikih igrača na tržištu. U većini slučajeva, međutim, to je samo marketinški trik kojim žele privući kupce – objašnjava Kotera.
Zahvaljujući jedinstvenom konceptu i tome što je jedan od najbrže rastućih franšiznih sustava u Češkoj, Naš Grunt je danas došao i u poziciju da razmišlja o "preslikavanju" koncepta na strana tržišta – u ovom trenutku, to je najbliži susjed – Slovačka, ali ozbiljno razmatraju ulazak i na tržišta Mađarske, Slovenije i Hrvatske. – Prioritet je, naravno, nama vrlo bliska Slovačka. Međutim, otvoreni smo i za druga tržišta. U obzir dolaze Mađarska, Slovenija i Hrvatska, jer, prema našim saznanjima, ova tržišta su vrlo slična našem, naročito što su i u njima mali, domaći koncepti prisiljeni boriti se s dominacijom velikih internacionalnih lanaca, upravo kao što je to slučaj i kod nas u Češkoj – objašnjava Kotera.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Popularno na forumu
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala