29.07.2014

Burger King stigao u Hrvatsku!

Prvi restoran poznatog američkog lanca Burger King otvoren je na odmorištu uz autocestu blizu Zagreba. Nove restorane, nositelj franšize će i dalje otvarati samo na postajama uz autoceste.

Na odmorištu Draganić uz autocestu A1 iz pravca Karlovca prema Zagrebu, u neposrednoj blizini restorana Marché, u petak 25. srpnja 2014. konačno je otvoren prvi franšizni restoran popularnog lanca brze prehrane Burger King. Od samih najava o dolasku ovog američkog branda do službenog otvorenja, prošlo je gotovo godinu dana. Iako spekulacije o uzroku odgode nisu u poptunosti razriješene, najvažnije je da je Burger King otvorio vrata brojnim turistima. 

Burger King, Hrvatska Fot. PROFIT system

Pod brandom Burger King posluje više od 13.000 restorana diljem svijeta, a posjeti ih više od 11 milijuna gostiju godišnje.

U medijima se godinu dana ranije pojavila pretpostavka da će lanac na tržište Hrvatske ući dosta brzo, i to preko slovenske Sportine – koja je, da podsjetimo, primatelj franšize za sada jedinog Burger Kinga u Sloveniji. Međutim, prvi Burger King u Hrvatskoj otvorio je upravo "prvi susjed" – švicarski lanac Marché, koji već od ranije posjeduje šira franšizna prava za Burger King (za više zemalja). Kada je Hrvatska u pitanju, međutim, ne za teritorij cijele zemlje (kako je to objavljeno u većini medija) već samo za određene "pojaseve" – točnije, za stajališta uz autoceste. Marché, dakle, nema prava otvoriti restoran negdje izvan tog područja – recimo, u samom centru Zagreba. 

Kad se uzme u obzir da Marché u ovom segmentu ima bogato iskustvo, budući da i u Sloveniji svoje restorane otvara isključivo na benzinskim postajama uz autoceste, izbor lokacije za Burger King u Hrvatskoj (benzinska crpka Tifon) i ograničena teritorijalna prava na franšizu – sasvim su opravdane. 

S druge strane, osim što je poznat po svojim restoranima na crpkama, Marché je vlasnik još nekoliko vlastitih ugostiteljskih brandova. Činjenica da jedan ugostiteljski gigant bude nositelj franšiznih prava drugog, samo na prvi pogled može djelovati neobično. U slučaju Burger Kinga, to i nije rijetkost. U Italiji, recimo, nositelj prava za ovaj lanac također je jedan fast-food gigant – Autogril. Uostalom, u u Marchéu napominju da su "profil" i ponude njihovih i Burger King restorana toliko različiti da je i konkurentnost značajno ublažena. 

Foto: PROFIT system 

Spomenuli smo da se na samo otvorenje restorana u Hrvatskoj čekalo prilično dugo. Lokal je bio potpuno opremljen i spreman nekoliko mjeseci prije početka turističke sezone. No, ljubitelji brze prehrane, a posebno ovog branda, konačno su zadovoljeni. Oni, inače, za klasičan hamburger ili cheeseburger, trebaju izdvojiti 11 kuna, dok specijalitet ovog lanca – burger Whopper – košta 22 kune. 

U ovoj se regiji Burger King može pronaći i u Makedoniji, gdje ima dva restorana (nositelj franšize je turska Tab Gida) i kako smo već spomenuli, u Sloveniji, gdje je Sportina otvorila jedan restoran. 

Burger King je osnovan 1954. godine. Danas, pod njegovim brandom posluje više od 13.000 restorana diljem svijeta, a posjeti ih više od 11 milijuna gostiju godišnje.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank