08.08.2014

Magija pisane riječi

Da biste postali vlasnik izdavačke kuće, ponekad nisu potrebne ogromne investicije...

Šalice, majice ili kalendari s fotografijama i imenima određenih osoba – samo su neke od popularnih i prikladnih sitnica koje se najčešće kupuju za poklon. Izdavačka kuća "Plavi slon" (Modry slon) iz Češke je, međutim, otišla korak dalje i prije 16 godina objavila prvu "personaliziranu" knjigu. Ideja je, zapravo, bila vrlo jednostavna – junaci knjige su postajale "stvarne" osobe – djeca, ili odrasli, kojima je dar bio namijenjen i za koje se knjiga tiskala po narudžbi. 

Plavi slon Fot. Modrý slon

Od 1998. godine do danas izadavačka kuća "Plavi slon" je izdala 20 originalnih naslova, napisanih i ilustriranih za inovativni koncept "personaliziranih" knjiga po narudžbi. Svaki od ovih naslova postao je bestseller.

Koncept je vrlo brzo postao popularan u Češkoj – ideja je privukla mame i tate koji su, u potrazi za idealnim poklonom za djecu, ponekad bili prisiljeni potrošiti i više od svojih mogućnosti. "Plavi slon" je ponudio kreativnu i jedinstvnu alternativu igračkama, za koju nije bilo potrebno izdvojiti previše novaca. Međutim, ono što je ovom konceptu donijelo najviše hvale, bila je činjenica da su djeca knjige – rado čitala. A zatim su, počela više čitati i druge knjige. Češki Institut za unapređivanje obrazovanja i Ministarstvo za obrazovanje, mlade i sport podržali su i ocijenili ovaj projekat kao jedan od "najstimulativnijih načina za promociju čitanja kod mladih". 

Sa popularnošću, rasla je i potražnja. Da bi uspjeli pokriti cijelo tržište, izdavačka kuća je razvila i ponudila franšizu. Jedan primatelj franšize pokrivao je gradove ili područja s najmanje 200.000 stanovnika. U Češkoj, trenutno, imaju 31 primatelja franšize, a koncept su "izvezli" i na tržišta Slovačke i Poljske. Sada su zainteresirani naći primatelje master franšize i u zemljama ove regije – Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji. 

Za pokretanje posla nisu potrebni posebni uvjeti – većina primatelja franšize ovaj posao vodi od kuće, ali poslovnica može biti smještena i u tržnom centru ili knjižari. Sve što primatelj franšize treba imati su računalo, laserski pisač i klamericu. Davatelj franšize osigurava software te određenu količinu polugotovih proizvoda koji su potrebni za tiskanje knjiga po narudžbi.

– Iskustvo pokazuje da se investicija vraća vrlo brzo. Mjesečna zarada svakako najviše ovisi o trudu i umješnosti primatelja franšize, i može se kretati od 200, pa do 1.500 eura – kaže Rafał Kwiatkowski, direktor razvoja u Modry slon. – Treba računati na to da prodaja knjiga značajno raste za vrijeme blagdana, prije kraja školske godine, pa i prije Valentinova, kada se knjige kupuju čak i za odrasle – dodaje Kwiatkowski.

Više o franšiznom sustavu Plavi slon, možete pronaći u našem Katalogu franšiza.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank