14.08.2014

Tržište koje obećava (regija)

Trend franšiznog širenja u industriji auto-dijelova postoji i u zemljama regije, a među franšiznim lancima nalaze se domaće i inozemne tvrtke.

Prema podacima koje je objavila konzultantska kuća Frost & Sullivan, europsko tržište auto-dijelova, da podsjetimo, vrijedno je 100 milijarde eura. Istraživanje pokazuje da prihodi rastu 2,4 procenta godišnje, što ukazuje i na evidentan oporavak od krize koja je industriju auto-dijelova pogodila 2009. i 2010. godine. Rast tržišta se očekuje diljem Europe, a stručnjaci iz oblasti franšizinga procjenjuju da je ova industrija više nego povoljna i za razvoj putem franšizinga. 

Kako smo prethodno pisali, od lanaca koji posluju franšizno, jedino je Vulco rasprostranjen regionalno, a pod tim brendom posluju vulkanizeri u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Makedoniji. 

Nippon Pieces Services je francuska franšiza i djeluje od 1994. godine. Za ovih 20 godina postojanja postala je jedna od najvećih aftermarket europskih kuća za prodaju rezervnih dijelova za automobile. Za sada, trgovine ima u Srbiji (dvije  u Beogradu), a primatelj master franšize je Nippon Pieces Services-S Beograd. 

U Srbiji, međutim, odnedavno je prisutan i njemački franšizni koncept Motoo koji naglasak stavlja na servis automobila, ali kod tog servisera postoji mogućnost i kupnje auto-dijelova. Marko Stefanović, menadžer servisnog koncepta Motoo, kaže da interes primatelja postoji te da je cilj tog franšiznog lanca da u mrežu uključi 80 servisera diljem zemlje. Iako tvrtka Hans Hess, u čijem sastavu djeluje franšizni sustav Motoo, u Njemačkoj razvija i franšizu trgovina auto-dijelova, u Srbiji je naglasak, prije svega, na servisu automobila.

U Sloveniji, pak, pored Vulca posluje još jedan veliki lanac vulkanizera i auto-mehaničara – B.H.S. Service. Pod ovim brandom rade i maloprodajne radnje, tako da B.H.S. objedinjuje trgovinu i uslugu. Servisi kao i maloprodajne radnje razvijaju se kroz franšizu. Prema podacima sa zvaničnog portala, u lancu mehaničara i vulkanizera posluje 47 primalaca franšize, dok su u maloprodaji svega tri franšizne prodavnice.  Lanac B.H.S. se nalazi u vlasništvu kompanije Bartog d.o.o. Trebnje, koja na tržištu Slovenije posluje već 25 godina i jedan je od lidera u distribuciji auto-delova i servisa automobila. 

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0
Tržište koje obećava (regija)

Dosad nije bilo komentara na članak. Nek Tvoj bude prvi.

Forum 41 teme, 71 komentara

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank