Tržište koje obećava (regija)
Prema podacima koje je objavila konzultantska kuća Frost & Sullivan, europsko tržište auto-dijelova, da podsjetimo, vrijedno je 100 milijarde eura. Istraživanje pokazuje da prihodi rastu 2,4 procenta godišnje, što ukazuje i na evidentan oporavak od krize koja je industriju auto-dijelova pogodila 2009. i 2010. godine. Rast tržišta se očekuje diljem Europe, a stručnjaci iz oblasti franšizinga procjenjuju da je ova industrija više nego povoljna i za razvoj putem franšizinga.
Kako smo prethodno pisali, od lanaca koji posluju franšizno, jedino je Vulco rasprostranjen regionalno, a pod tim brendom posluju vulkanizeri u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Makedoniji.
Nippon Pieces Services je francuska franšiza i djeluje od 1994. godine. Za ovih 20 godina postojanja postala je jedna od najvećih aftermarket europskih kuća za prodaju rezervnih dijelova za automobile. Za sada, trgovine ima u Srbiji (dvije u Beogradu), a primatelj master franšize je Nippon Pieces Services-S Beograd.
U Srbiji, međutim, odnedavno je prisutan i njemački franšizni koncept Motoo koji naglasak stavlja na servis automobila, ali kod tog servisera postoji mogućnost i kupnje auto-dijelova. Marko Stefanović, menadžer servisnog koncepta Motoo, kaže da interes primatelja postoji te da je cilj tog franšiznog lanca da u mrežu uključi 80 servisera diljem zemlje. Iako tvrtka Hans Hess, u čijem sastavu djeluje franšizni sustav Motoo, u Njemačkoj razvija i franšizu trgovina auto-dijelova, u Srbiji je naglasak, prije svega, na servisu automobila.
U Sloveniji, pak, pored Vulca posluje još jedan veliki lanac vulkanizera i auto-mehaničara – B.H.S. Service. Pod ovim brandom rade i maloprodajne radnje, tako da B.H.S. objedinjuje trgovinu i uslugu. Servisi kao i maloprodajne radnje razvijaju se kroz franšizu. Prema podacima sa zvaničnog portala, u lancu mehaničara i vulkanizera posluje 47 primalaca franšize, dok su u maloprodaji svega tri franšizne prodavnice. Lanac B.H.S. se nalazi u vlasništvu kompanije Bartog d.o.o. Trebnje, koja na tržištu Slovenije posluje već 25 godina i jedan je od lidera u distribuciji auto-delova i servisa automobila.
pročitajte članke
Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i montažu auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primatelj master franšize za Hrvatsku bit će zadužen i za teritorij Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za montažu folija, sada nudi nekoliko franšiznih formata. Jedan je od njih prikladan i za manja mjesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?