25.08.2014

Španjolske franšize u ekspanziji

Broj zemalja u kojima posluju franšize iz Španjolske raste, pokazuje ovogodišnji izvještaj Španjolske franšizne asocijacije.

Franšize iz Španjolske prisutne su u 127 zemalja, što je za četiri više nego prethodne godine, pokazuje ovogodišnji izvještaj Španjolske franšizne asocijacije (Asociacion Espanola de Franquiciadores). Među španjolskim franšizama koje su internacionalizovale svoje poslovanje nalazi se čak 285 sustava. 
Broj brandova koji imaju više od 100 franšiznih jedinica je 27, a najviše ih je iz svijeta mode. Ovih 27 sustava, zapravo, ima 15.864 franšizne jedinice, što je 83,7 posto od ukupnog broja u svim zemljama svijeta (18.957). Ostatak franšiznih jedinica raspoređen je između ostalih 258 sustava. U izvještaju se navodi i da je 23,5 posto sustava - odnosno 67 - tek krenulo u međunarodnu ekspanziju, te trenutno ima samo jednu franšiznu jedinicu izvan Šanije. 

U Hrvatskoj djeluje 15 španjolskih franšiznih sustava, u Srbiji 11, na Kosovu jedan, u Makedoniji devet, Bosni i Hercegovini osam, Crnoj Gori sedam, Albaniji tri.

Fotografija na naslovnici: Gaudi Colours and Patterns, Les Haines/Flickr
Foto članak: Valencia, Spain, Keith Ellwood/Flickr 

Prema podacima ove institucije, franšize iz zemlje s Pirineja prisutne su i u zemljama Balkana, a o mnogima smo već i pisali. U Hrvatskoj djeluje čak 15 španjolskih franšiznih sustava, u Srbiji 11, na Kosovu jedan, u Makedoniji devet, Bosni i Hercegovini osam, Crnoj Gori sedam, Albaniji tri. Od španjolskih brandova u zemljama regije kroz franšizing prisutni su između ostalog i Camper, Cortefiel & Pedro del Hierro, Desigual, Mango, Springfield, Naturhouse, No+Vello i drugi. Po broju franšiznih jedinica u zemljama regije prednjači Hrvatska sa 93, dok ih je u Srbiji 39, Bosni 24, Makedoniji 13, Crnoj Gori sedam, Albaniji četiri, Kosovu dvije. 

Ipak, španjolskih franšiza najviše ima u Portugalu, najbližem susjedu, gdje ih je 185. Slijedi Meksiko s 82 franšizna sustava, zatim Andora 78, Francuska 61, Italija 52. Među ostalim zemljama gdje su španjolske franšize najprisutnije su Kolumbija, Maroko, Velika Britanija, Panama i Venecuela - dakle, pet zemalja iz Europe, četiri latinoameričke zemlje i jedna iz sjeverne Afrike. Primjećuje se da "španaca" najviše ima u zemljama koje su im geografski ili jezički bliske (područje Mediterana i Latinska Amerika, kao romansko, odnosno, španjolsko govorno područje). 

Španjolske franšize, općenito, najprisutnije su u zemljama Europe i to u 46 zemalja. Na američkom kontinentu, uključujući Sjevernu i Latinsku Ameriku, franšize iz Španjolske posluju u 28 zemalja, dok se u Aziji mogu naći u 23 zemlje. Na Bliskom istoku ima deset franšiznih sustava, u Africi u 18. Franšize iz Španjolske stigle su čak i u Australiju i na Novi Zenland. 

Ukoliko se prisutnost rangira po broju franšiznih jedinica, poredak je prilično drugačiji. I dalje je na prvom mjestu susjedni Portugal sa 2.847 franšiznih jedinica, slijedi Francuska sa 2.032, Italija sa 1.179, Brazil 1.156, a tek onda Meksiko s 1.059. Po ovom kriteriju među prvih deset zemalja s najviše franšiznih jedinica tvrtki iz Španjolske nalaze se još i Kina, Venezuela, Argentina, Poljska i SAD. 

Najviše tvrtki koje su uspjele proširiti svoje poslovanje kroz franšizing izvan matice dolazi iz područja mode, ugostiteljstva, ali i ljepote i estetike. Sustavi iz ove tri oblasti čine više od polovice ukupnog broja internacionalizovanih španjolskih franšiza (54,4%). Tvrtke koje se u inozemstvu šire kroz franšizni model poslovanja uglavnom (oko 66 posto) dolaze iz područja Madrida i Katalonije, dok ih je iz ostalih dijelova zemlje neusporedivo manje.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0
Španjolske franšize u ekspanziji

Dosad nije bilo komentara na članak. Nek Tvoj bude prvi.

Forum 41 teme, 71 komentara

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank