19.09.2014

Veliki korak za male dućane

Primatelji Metroove franšize "Moj dućan" kažu da su njihovi kupci zadovoljniji otkako su postali dio tog sustava, te da ostvaruju bolje poslovne rezultate.

Andreja Mikec ušla je u poduzetništvo "po obiteljskoj liniji" – prije deset godina naslijedila je trgovinu od svog oca Dragutina i od tada vodi posao. Dućan je, inače, otvoren 1996. u selu Donji Fodrovec, a poput većine malih, lokalnih trgovina, i ovaj dućan je trebao mještanima sela ponuditi veći izbor svakodnevnih potrepština. – Osjetili smo potrebu da u našem selu otvorimo dućan kako bismo našim mještanima pružili "sve na jednom mjestu", te se i danas stvarno trudimo da svaki kupac nađe ono što traži –kaže Andreja Mikec.

Metro, Moj dućan, primalac franšize

Stručnjaci iz Metroa, zaduženi za franšizu "Moj dućan", prenose nam trendove sa tržišta, pomažu oko asortimana kojeg bi trebali ponuditi svojim kupcima, pomažu da povećamo kvalitetu svoje usluge i na taj način povećamo svoje prihode, a na kraju, i da povećamo naše dobiti kroz povećanje prosječne marže u dućanu.
Andreja Mikec

Foto: Trgovina Agrohorvat u sustavu franšize "Moj dućan" - Andreja Mikec sa svojim radnicama 

Dućan u ovom trenutku ima tri stalno zaposlene radnice koje se, uz članove obitelji Mikec, trude kupcima pružiti kvalitetnu uslugu, kaže Andreja. Sa tvrtkom Metro Cash&Carry su, inače, surađivali dugi niz godina, a kada je njemačka tvrtka predstavila i svoj ​​franšizni projekt "Moj dućan", učinilo im se da je to izvrsna prilika da učvrste zajedničko poslovanje, te da iskoriste pogodnosti koje male trgovine dobivaju ulaskom u veliki franšizni sustav. 

Sličan je bio put i Ljubice Kos koja je 1997. pokrenula samostalnu trgovinu u Dubravici. – Zapravo, bila je to zajednička obiteljska odluka, proizašla iz osluškivanja potreba tržišta. Željeli smo našim mještanima pružiti trgovinu u kojoj će moći zadovoljiti sve svoje potrebe. Pronalaskom dobrog poslovnog prostora samo smo dodatno dobili vjetar u leđa te krenuli s trgovinom – sjeća se početaka Kos.

Svjesna da većina današnjih malih trgovaca svoju budućnost vidi uz velike, franšizni model Metroa joj se učinio pogodnim rješenjem. – Danas se većina malih trgovaca priklanja nekom vidu franšize, a mi smo, zahvaljujući ljudima iz Metroa, prepoznali "Moj dućan" kao idealno rješenje za sigurnije poslovanje – objašnjava Kos zašto su postali dio franšize. 

Metro, Moj dućan, primalac franšize

Foto: Trgovina NM Marketing u sustavu franšize "Moj dućan" - Ljubica Kos sa svojim radnicama

Obje poduzetnice vide niz prednosti ovakvog vida poslovanja, a najznačajnija je savjetodavna potpora koju dobivaju od davatelja franšize. – Podrška Metroa i ekipe, koja nas obilazi i stalno nam nudi svoju pomoć i savjete, puno nam znači. Oni su ti koji nam prenose trendove s tržišta, pomažu oko asortimana kojeg bi trebali ponuditi svojim kupcima, pomažu da povećamo kvalitetu svoje usluge i na taj način povećamo svoje prihode, a na kraju, i da povećamo naše dobiti kroz povećanje prosječne marže u dućanu. Otkad smo postali "Moj dućan", našim kupcima svakodnevno pružamo akcijske artikle, veću razinu usluge i osjećamo da se zadovoljstvo naših kupaca povećalo – kaže Andreja Mikec. 

Ona kaže da su od pultnog dućana postali samoposluga te da sada potrošači kupuju i one proizvode koji su se ranije rijetko ili nikako nalazili u njihovoj košarici. Promet je od pristupanja sustavu porastao oko deset posto. 

Ljubica Kos ističe da su stručnjaci iz tvrtke Metro, zaduženi za "Moj dućan" franšizu, pomogli oko uređenja trgovine i optimalnog korištenja prodajnog prostora. – Zahvaljujući njihovim savjetima, fokusirali smo se na dodatnu prodaju, akcije, a daleko više vodimo računa i o pristupu kupcima. Pored toga, znači nam i odgođeno plaćanje koje dobivamo od Metroa i širok asortiman robe koju možemo kod njih da nabavimo – kaže Kos. 

Obje poduzetnice se slažu da je opstanak malih trgovaca na tržištu vrlo težak, prije svega zbog otvaranja velikih trgovina, ali i zbog nepovoljnijih uvjeta prilikom nabave robe. – Smatram da bi snažnija potpora lokalne i državne uprave poprilično olakšala našu borbu na tržištu. Nameti su svakim danom sve veći, te se vrlo teško nositi s njima – naglašava Mikec. 

Kos kaže da u poslovanju nemaju velikih problema te da imaju sreće što se nalaze u ruralnom dijelu, gdje nema velikih trgovačkih lanaca. Njihova najveća muka, reklo bi se, zajednička je za sve poduzetnike – to su niska platežna moć kupaca i teška socijalna situacija u zemlji. – Međutim, promjene koje su se desile otkako poslujemo kao "Moj dućan", učinile su naše kupce zadovoljnijima i, kako sami kažu, primjećuju da se "nešto dobro dešava" – kaže Kos.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank