Zahvaljujući savjesnom radu obiteljska tvrtka Proglass iz Srbije pridobila je povjerenje giganta iz Južnoafričke Republike i 2003. postala primatelj master franšize za teritorij Srbije i Crne Gore. Prvi Carglass servis otvoren je 2005. u Beogradu.
Petak
31.10.2014
U Srbiji već duže od deset godina posluje poznati sustav za reparaciju auto-stakala Carglass. Poduzeće obitelji Janković, naime, razvija posao pod franšizom ovog brenda.
 

Kada je Predrag Janković osamdesetih godina prošlog stoljeća prvi put pročitao članak da se automobilska stakla mogu reparirati, njegov život se u potpunosti promijenio. Zahvaljujući tom članku rodila se i poslovna ideja. I danas se u domu Jankovića čuva kofer u kojem je bio smješten sav alat neophodan za popravak automobilskih stakala. Kofer danas samo čuva uspomene na početke, jer se u međuvremenu mnogo toga promijenilo, a Predragu Jankoviću se u poslu pridružila cijela obitelj. – Naš otac je prvi donio tehnologiju reparacije i zamjene automobilskih stakala u Srbiju. U to vrijeme, kada je on počinjao u maloj garaži obiteljske kuće, tehnologija reparacije vjetrobrana, kao i zamjene stakala, bila je u razvoju, što je samo po sebi značilo da ulaganje u posao ne obećava ništa više od neizvjesnog, a potencijalno isplativog zanimanja. Bez obzira na skromne početke i teška vremena devedesetih godina, od tog novog zanata i "kofera" je prilično pristojno živjela naša obitelj – kaže Irena Lazarević, Predragova kćer, sada i zamjenica generalnog direktora obiteljske tvrtke Proglass.

Nekoliko godina kasnije, u želji da posao unaprijedi i proširi, malo obiteljsko poduzeće je ostvarilo prve inozemne kontakte, zahvaljujući prijatelju obitelji Janković koji je slučajno donio Carglass brošuru iz Njemačke. – Nismo nimalo mogli naslutiti što sve ulazak u Carglass svijet može donijeti. Najprije se naša suradnja s najvećom svjetskom kompanijom zasnivala na pristupu modernijim i savršenijim tehnologijama za reparaciju i zamjenu stakala te pristupu velikim skladištima automobilskih stakala. Tako je pokrenut značajan uvoz stakala i njihova prodaja u našoj zemlji. Vrlo brzo, spoj obrazovanja i sklonosti ka majstorlucima, velika ljubav prema poslu i poduzetnička sklonost, bili su jedna od ulaznica u Carglass svijet – objašnjava Lazarević kako su počeli surađivati s tvrtkom Carglass. 

Do 2000. godine tvrtka Berloni, u čijem je vlasništvu brend Carglass, poslovala je, kako kaže Lazarević, izravno u zemljama zapadne Europe. Prekretnicu u poslu, međuitm, označio je razvoj franšize u zemljama istočne Europe, te su sustavu na taj način pristupile Grčka, Turska i Slovenija. Zahvaljujući savjesnom radu i obiteljska firma Proglass iz Srbije zaradila je povjerenje giganta iz Južne Afrike i 2003. postala primatelj master franšize za teritoriju Srbije i Crne Gore. – Naš otac nije želio propustiti šansu jer je znao da bi zbog toga žalio cijeloga života – kaže Lazarević. 

Prvi Carglass servis otvoren je 2005. godine u Beogradu. Lazarević kaže da je, shodno pravilima franšize, i taj servis uređen i opremljen tako da liči na sve ostale Carglass servise u svijetu. Matična tvrtka im je, s druge strane, konstantno prenosila svoje znanje i iskustvo u rastu i razvoju tvrtke – i danas pomaže oko organizacije posla, savjetuje kako da se pridobiju novi, a zadrže postojeći klijenti, daje podršku oko marketinga.

Foto: Carglass Srbija 

Od primatelja franšize u Srbiji se, pak, očekuje da slijede filozofiju tvrtke, koja, prije svega, podrazumijeva maksimalnu posvećenost klijentu. – Možemo sa ponosom reći da smo na prvom mjestu radili na edukaciji naših klijenata o tome što znači kvalitetno automobilsko staklo i usluga montaže, kao i što su prednosti reparacije malih oštećenja na prednjem vjetrobranu. Nakon deset godina na srpskom tržištu, uspjeli smo ostvariti suradnju sa svim osiguravajućim tvrtkama čiji klijenti imaju osigurana stakla, te tvrtkama koje imaju velike vozne parkove. Ta suradnja se isključivo bazira na konstantnom iznalaženju praktičnih, brzih, ekonomičnih rješenja. Međutim, ne radi se samo o pukoj zamjeni stakala, već o pravom partnerskom odnosu – objašnjava Lazarević. 

Tvrtka Belron, prema njenim riječima, konstantno radi na istraživanju i inovaciji alata za zamjenu i reparaciju stakala koja će tu uslugu dovesti do savršenstva. Automobili su, kako kaže, postali toliko komplicirani da će jednog dana zamjenu stakala moći raditi isključivo specijalisti. 

Prema franšiznom ugovoru Srbija bi trebala imati pet Carglass servisa, ali je zbog ekonomske situacije tempo razvoja trenutno usporen. Za sada, postoje dvije poslovnice u Beogradu. S druge strane, da bi mogli izaći u susret i klijentima koji se nalaze izvan Beograda, napravili su suradnju s lokalnim, postojećim servisima za zamjenu stakla u 43 grada u Srbiji, koji uslužno, za Proglass, rade montažu auto-stakala. Za sada ne planiraju prodavati pojedinačne (single-unit) franšize, no to ne znači da se neće krenuti u tom pravcu, kaže Lazarević. 

Od samog početka do danas, moramo priznati da je Carglass Srbija prošla i kroz lijepe, ali i one manje lijepe trenutke i vjerujemo da sve poteškoće s kojima se suočavamo iste su kao one s kojima se suočavaju ostale firme u Srbiji, naročito u današnje vrijeme. Iako koče i usporavaju posao, mi se protiv njih svakodnevno borimo i trudimo se da ne utječu na nas, pogotovo ne na našu motivaciju! Odluku smo donijeli prije mnogo godina i ne možemo natrag, ali ono što nas održava jesu klijenti koji ne samo da su zadovoljni, već žele i preporučiti naše usluge, a preporuka je oduvijek bila najbolja reklama. Također smo shvatili da se moramo stalno mijenjati, unositi novine u posao. Možda male, ali one mogu biti značajne za poboljšanje poslovanja i brige o klijentima i njihovim vozilima – ističe Irena Lazarević.


Popularno na forumu