"Ujedinjene boje" diljem Rusije

Rusija je najveće i najznačajnije strano tržište za talijanski Benetton. Prvi su dućani na ovom tržištu otvoreni još prije dvadeset godina (1994).
Utorak
04.11.2014
Talijanski modni gigant Benetton planira u naredne tri godine značajno proširiti prodajnu mrežu u Rusiji. U planu je otvaranje čak 40 novih trgovina.
 

Unatoč ekonomskim sankcijama, padu vrijednosti rublje i političkim nemirima, Benetton nastavlja širiti svoju prodajnu mrežu u Rusiji. Počeli su s renoviranjem postojećih trgovina, a početkom listopada otvorena je i nova flagship trgovina koja se prostire na 1.600 četvornih metara i nalazi se u jednoj od najprestižnijih lokacija u Moskvi (Tverska ulica). Do kraja jeseni, trebale bi biti otvorene još tri nove trgovine, dok su u tvrtki potvrdili da planiraju u naredne tri godine diljem Rusije otvoriti čak 40 novih dućana. 

Kako su ovih dana predstavnici tvrtke objašnjavali, Rusija je – nakon Italije – najveće i najznačajnije tržište za Benetton. Treba uzeti u obzir da, naglašavaju, tvrtka na ovom tržištu djeluje već punih dvadeset godina i da brend ima izgrađenu i vrlo jaku poziciju u usporedbi s ostalim popularnim modnim brendovima iz inozemstva. Benetton, procjenjuju, može računati na ogromnu bazu lojalnih potrošača koji i dalje žele i spremni su kupiti sve što se prodaje pod tim imenom. U ovom trenutku, Benetton ima mrežu od 108 trgovina diljem Rusije. 

Pored novog dizajna prodajnog prostora, tvrtka, međutim, namjerava uvesti i promjenu u modelu prisutnosti na tržištu. Do početka ove godine, sve trgovine u Rusiji bile su u rukama primatelja franšize. Sve novootvorene, bit će u vlasništvu matične tvrtke. Izravno prisustvo, kako kažu, neće ugoziti suradnju, niti će praviti konkurenciju postojećim franšiznim partnerima, već će uspostaviti jaču kontrolu nad brendom i novinama koje planiraju uvesti u čitavu mrežu. 

Širenje prodajne mreže u Rusiji, s druge strane, samo je dio šireg, globalnog plana razvoja. Tvrtka je, pored maloprodaje, godinama snažno razvijala i proizvodnju i nekretninski fond, međutim, u godinama koje slijede, namjeravaju se usredotočiti isključivo na osnovni biznis – to jest, na sam brend, kao što slučaj s Rusijom to već potvrđuje. Sva pozornost i, što je najvažnije, sve investicije od sada će biti usmjerene na distribuciju, prodaju i marketing. To znači da će se raditi na povećanju broja prodajnih mjesta, uspostavljanju mreže na tržištima u razvoju i uvođenju novih formata trgovina. Koncept On Canvas, koji je nakon Milana nedavno predstavljen i u Moskvi, bit će postupno uveden u Benetton dućane diljem svijeta.