01.12.2014

Biznis na čvrstim nogama

Čini se da je franšizing u medicini rijetka pojava. Primjer poljskog sustava Podologia.pl pokazuje da se franšiza može uspješno razvijati i u ovom području.

Podologija je područje medicine koje se bavi prevencijom i liječenjem bolesti stopala, vodeći brigu o kostima, mišićima, zglobovima, koži i noktima stopala. Prije tri godine, tim kolega iz Szczecina u Poljskoj, među kojima su bili fizijatar, fizioterapeut, ortoped i ortopedski tehničar, odlučili su pokrenuti vlastiti zdravstveni centar koji bi pacijentima pružao sve usluge iz ovog područja. – Željeli smo objediniti na jednom mjestu sve – prevenciju, dijagnostiku i liječenje bolesti stopala – objašnjava Marcelina Bitenc, direktorica za razvoj sustava Podologia.pl. To je podrazumijevalo i suvremenu računalnu dijagnostiku, izradu ortopedskih uložaka i obuće, ali i manje zahtjevne "kozmetičke" tretmane (liječenje uraslih noktiju ili "kurijeg oka").

Podologia.pl, franšiza Fot. Podologia.pl

U Poljskoj u ovom trenutku Podologia.pl ima više od 100 franšiza.

U vrijeme kada su počinjali raditi, ovaj spektar zdravstvenih usluga u Poljskoj pokrivao je vrlo mali broj ordinacija, tako da i nisu imali značajniju konkurenciju. Nakon dvije godine rada, u proljeće 2013, Podologia.pl dobila je i prvu franšiznu poslovnicu. Danas imaju više od 100 franšiza.

Podologia.pl je, naime, ponudila dva formata franšize, koji se razlikuju po visini početne investicije i opsegu usluga. – "Jeftiniji" format franšize moguće je otvoriti s nešto više od 4.500 eura investicije. Za potpuno opremljenu kliniku, sa svim uslugama, treba izdvojiti oko 20.000 eura. Međutim, u oba slučaja, primatelj franšize može očekivati povrat investicije poslije šest mjeseci poslovanja – kaže Bitenc.

Kako objašnjava, primatelji franšize ne moraju nužno biti i "medicinari" – najvažnije je da budu uključeni u poslovanje i da imaju stručno osoblje. – Posao, naravno, mogu voditi i stručnjaci iz ovog medicinskog područja – podolozi, fizijatri, fizioterapeuti, ortopedi, kao i oni koji bi samo mogli zaposliti stručno medicinsko osoblje. U svakom slučaju, pripremili smo kompletan sustav obuke, a na našu pomoć primatelji mogu računati i prilikom zapošljavanja osoblja. Najzad, naše iskustvo će im biti dragocjeno i po pitanju marketinga i strategija za privlačenja klijenata – objašnjava Bitenc.

Većina dosadašnjih primatelja Podologia.pl franšize bili su ortopedi, fizioterapeuti i vlasnici kozmetičkih salona koji su već imali svoje klinike. Veliki broj partnera je, također, prvo počeo uzimanjem manjeg formata franšize –što je podrazumijevalo i ograničen opseg usluga. – Ovakve klinike su potrebne skoro u svakom kraju. Vidimo da naši partneri uspješno posluju bez obzira da li su u velikom ili malom gradu. Mnogi od njih počinju tako što samo uvedu kompjutersku dijagnostiku, a zatim postupno šire spektar usluga – kaže Bitenc.

Izvor: Franchising.pl

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank