08.12.2014

Kriza mijenja pravila

Zašto je kao primatelj master franšize Dama Service za Hrvatsku inzistirao promijeniti koncept poslovanja i kako je na to reagirao davatelj franšize, reći će nam Nikola Oršanić.

Nikola Oršanić se godinama bavio komercijalom, da bi na kraju ipak odlučio pokrenuti samostalni biznis. Kao jedno od najboljih rješenja našao je u franšizingu. Tragajući za idealnim sustavom za Hrvatsku posjetio je nekoliko zemalja i razgovarao s nekoliko davatelja franšiza. Najzad, izabrao je talijanski sustav Dama Service koji se prije svega bavi obnovom tonera za ispis. Tako je tvrtka Dama toneri ubrzo postala nositelj master franšize talijanskog sustava za područje Hrvatske.

Nikola Oršanić, Dama toneri Fot. N. Oršanić

Osobno sam se uvjerio da je ekonomska situacija izrazito loša, a najosjetnije pad se dogodio u zadnjih godinu, godinu i pol. Zato smo odlučili proširiti našu ponudu iz obnove tonera na široku paletu proizvoda i usluga vezano na ispis. Međutim, moramo biti svjesni kako ekonomska situacija nije ista u svakoj zemlji, te kako niti krizu različite regije u Hrvatskoj nisu osjetile istom snagom. Poslovanje je zasad stabilno, što u ovakvoj ekonomskoj situaciji smatram uspjehom.

Prihodi od poslovanja su iz godine u godinu rasli, ali se ni ovaj biznis nije mogao oduprijeti ekonomskoj krizi da bi opstali, moralo se nešto promijeniti u samom sustavu. Na kojim je promjenama inzistirao, zbog čega i kako je tekla komunikacija s davateljem franšize, reći će nam Nikola Oršanić, vlasnik tvrtke Dama toneri.

Nedavno ste izjavili da ste bili primorani unijeti određene promjene u koncept poslovanja, i pored toga što primatelji franšize po pravilu ne mijenjaju sustav. O čemu je zapravo riječ – što se konkretno mijenjalo u konceptu i zašto ste to morali učiniti?

Nažalost, kako kriza traje i pretvara se zapravo u redovito, izrazito loše gospodarsko stanje, tako broj kupaca-pravnih subjekata i njihova kupovna moć značajno pada. Zapravo, tržište za potrošni materijal se značajno smanjilo. Istovremeno, strahovito je porasla ponuda jeftinih, mahom nekvalitetnih novoproizvedenih zamjenskih tonera kineske proizvodnje koji su cijenu patrona na tržištu srušili na toliko niske grane da se lokalna obnova više ne isplati, ako tvrtka živi samo od toga.

Zato smo odlučili proširiti našu ponudu iz obnove tonera na široku paletu proizvoda i usluga vezano na ispis.Tu prvenstveno mislim, uz obnovu, na ponudu uređaja u najam pay per click ali prvenstveno manjih uredskih printera i multifunkcijskih uređaja. Ponudili smo i servis uređaja, te ispis – ne tisak  većih količina materijala formata A4 i A3, po vrlo povoljnim cijenama te cjeloukupnu ponudu toner patrona.

Kako je u vezi s tim tekla komunikacija s davateljem franšize i koliko su oni bili spremni prihvatiti te novine? Je li bilo neobično što primatelj master franšize predlaže promjene?

U nedavnom višednevnom posjetu Italiji i osobno sam se uvjerio da je ekonomska situacija izrazito loša, a najosjetnije pad se dogodio u zadnjih godinu, godinu i pol. Talijanima je općenito bilo vrlo teško prihvatiti da se tako nešto događa, pa je i reakcija davatelja franšize bila sporija od očekivanog. Međutim, s mnogo komunikacije uspjeli smo im objasniti smjer u kojem smo odlučili ići tako da smo postigli konkretne dogovore. U dio inovacija Dama toneri će ići samostalno, a dio u suradnji s davateljem franšize.

Jesu li Vaši prijedlozi danas inkorporirani u sustav, to jest, primjenjuju li se i na ostalim tržištima?

U ovom trenutku još ne, ali kada steknemo određeno iskustvo u Hrvatskoj, ne vidim razloga da isto ne primjenimo i na druga tržišta.

Okupljaju li se primatelji franšize Dama tonera kako bi razmjenili iskustva? Je li tijekom krize bilo prijedloga i drugih primatelja franšize?

Prvo, moramo biti svjesni kako ekonomska situacija nije ista u svakoj zemlji, te kako niti krizu različite regije u Hrvatskoj nisu osjetile istom snagom. Zagreb je, ekonomski gledano, ipak izdvojen od ostatka zemlje, pa stoga nije jednostavno neke stvari primjenjivati jednako. To dobro znamo iz međusobne komunikacije i upravo zato je komunikacija bitna.

Kako sada teče poslovanje i kakvi su daljnji planovi?

Poslovanje je stabilno, što u ovakvoj ekonomskoj situaciji smatram uspjehom, a planovi su da rastemo u segmentu najma uređaja s godišnjim ugovorima.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank