Grof iz Firence na Balkanu

U Beogradu i Novom Sadu nemamo namjeru davati franšize. S druge strane, primatelji franšize su dobrodošli iz drugih gradova, poput Niša, Kragujevca, Kruševca, ali i okolnih zemalja - Makedonije, Bosne i Hercegovine.
Sanja Đorđević
Ponedjeljak
15.12.2014
Tvrtka Velevet Sport otvorila je još jednu trgovinu talijanskog brenda Conte of Florence i planira daljnje širenje ove franšize.
 

Prva franšizna trgovina talijanskog modnog brenda Conte of Florence otvorena je sredinom 2014. godine. Srbijanska tvrtka Velvet Sport, primatelj master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, najavila je još tada da će i dalje širiti mrežu. Brend se odnedavno može naći i u Novom Sadu, a vlasnica tvrtke Sanja Đorđević kaže da sada razmišljaju o širenju davanjem pojedinačne (single-unit) franšize. – U Beogradu i Novom Sadu nemamo namjeru davati franšize. Za sada nam je cilj ući u najveće trgovačke centre u Beogradu i pregovori su u tijeku. S druge strane, primatelji franšize su dobrodošli iz drugih gradova, poput Niša, Kragujevca, Kruševca, ali i iz okolnih zemalja – Makedonije, Bosne i Hercegovine – kaže Đorđević.

Mada je tvrtka primatelj master franšize za sve zemlje regije, Đorđević kaže da za tržište Slovenije nisu zainteresirani, budući da na tom tržištu Conte of Florence već ima monobrend trgovinu. – Ovdje je, prije svega, riječ o fer-poslovanju. Nema potrebe da ulazimo na to tržište – objašnjava ona.

U Hrvatskoj, pak, postoji uvoznik ovog brenda, a odjeća Conte of Florence prodaje se unutar multibrend trgovine. – Ukoliko bismo išli s franšizom u Hrvatsku, onda bismo je svakako prvo pounudili tamošnjem uvozniku – objašnjava Đorđević.

Za tržište je Crne Gore već potpisan franšizni ugovor s tvrtkom Time Marine, dugogodišnjim partnerom tvrtke Velvet Sport. Prvobitno, planirano je da se trgovina otvori tijekom ovogodišnje ljetne sezone, ali su pripreme odužile te će se Conte of Florence, prema njenim riječima, u Crnoj Gori pojaviti tijekom 2015.

Iskustvo u trgovini modnim brendovima uvjet je kako bi netko postao primatelj ove franšize, kao i posjedovanje dovoljno kapitala za opremanje lokala i inicijalnu kupnju. Kupnja je moguća uz bankarsku garanciju ili avansno plaćanje. – Lokal je neophodno opremiti po projektu davatelja franšize iz Italije. Davatelji franšize vraćaju novac za opremanje lokala, ali kroz veće rabate u razdoblju od dvije godine – kaže Đorđević.

Ugovor se potpisuje na minimum tri godine i ukoliko postoji obostrani interes, automatski se produžava na još tri godine. Idealno je da, kaže Đorđević, primatelj posjeduje vlastiti lokal, ali to nije nužni uvjet.

Ona kaže da je tržište odlično reagiralo na novi brend i da se na temelju zastupljenosti robnih marki u trgovačkim centrima u Srbiji stječe pogrešan dojam o ovdašnjim potrošačima. – U domaćim trgovačkim centrima uglavnom su zastupljeni brendovi niske cjenovne kategorije, a Srbija nije samo to. Postoji srednja klasa koja si može priuštiti nešto skuplje brendove – to su odvjetnici, liječnici, ljudi od stila. Potrebno je polako i pažljivo raditi, ali tržište za ovaj i slične brendove sigurno postoji – ističe Đorđević.