Grof iz Firence na Balkanu
Sanja Đorđević
Prva franšizna trgovina talijanskog modnog brenda Conte of Florence otvorena je sredinom 2014. godine. Srbijanska tvrtka Velvet Sport, primatelj master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, najavila je još tada da će i dalje širiti mrežu. Brend se odnedavno može naći i u Novom Sadu, a vlasnica tvrtke Sanja Đorđević kaže da sada razmišljaju o širenju davanjem pojedinačne (single-unit) franšize. – U Beogradu i Novom Sadu nemamo namjeru davati franšize. Za sada nam je cilj ući u najveće trgovačke centre u Beogradu i pregovori su u tijeku. S druge strane, primatelji franšize su dobrodošli iz drugih gradova, poput Niša, Kragujevca, Kruševca, ali i iz okolnih zemalja – Makedonije, Bosne i Hercegovine – kaže Đorđević.
Mada je tvrtka primatelj master franšize za sve zemlje regije, Đorđević kaže da za tržište Slovenije nisu zainteresirani, budući da na tom tržištu Conte of Florence već ima monobrend trgovinu. – Ovdje je, prije svega, riječ o fer-poslovanju. Nema potrebe da ulazimo na to tržište – objašnjava ona.
U Hrvatskoj, pak, postoji uvoznik ovog brenda, a odjeća Conte of Florence prodaje se unutar multibrend trgovine. – Ukoliko bismo išli s franšizom u Hrvatsku, onda bismo je svakako prvo pounudili tamošnjem uvozniku – objašnjava Đorđević.
Za tržište je Crne Gore već potpisan franšizni ugovor s tvrtkom Time Marine, dugogodišnjim partnerom tvrtke Velvet Sport. Prvobitno, planirano je da se trgovina otvori tijekom ovogodišnje ljetne sezone, ali su pripreme odužile te će se Conte of Florence, prema njenim riječima, u Crnoj Gori pojaviti tijekom 2015.
Iskustvo u trgovini modnim brendovima uvjet je kako bi netko postao primatelj ove franšize, kao i posjedovanje dovoljno kapitala za opremanje lokala i inicijalnu kupnju. Kupnja je moguća uz bankarsku garanciju ili avansno plaćanje. – Lokal je neophodno opremiti po projektu davatelja franšize iz Italije. Davatelji franšize vraćaju novac za opremanje lokala, ali kroz veće rabate u razdoblju od dvije godine – kaže Đorđević.
Ugovor se potpisuje na minimum tri godine i ukoliko postoji obostrani interes, automatski se produžava na još tri godine. Idealno je da, kaže Đorđević, primatelj posjeduje vlastiti lokal, ali to nije nužni uvjet.
Ona kaže da je tržište odlično reagiralo na novi brend i da se na temelju zastupljenosti robnih marki u trgovačkim centrima u Srbiji stječe pogrešan dojam o ovdašnjim potrošačima. – U domaćim trgovačkim centrima uglavnom su zastupljeni brendovi niske cjenovne kategorije, a Srbija nije samo to. Postoji srednja klasa koja si može priuštiti nešto skuplje brendove – to su odvjetnici, liječnici, ljudi od stila. Potrebno je polako i pažljivo raditi, ali tržište za ovaj i slične brendove sigurno postoji – ističe Đorđević.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Popularno na forumu
Luksuz je ekskluzivan
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Moda sa sjevera osvaja svijet
Dali je moguće dobiti franchisu brenda Reserved za BiH? Hvala lijepo
Moda sa sjevera osvaja svijet
Odličan brend odjeće.
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...