Deset najuspješnijih
Tradicionalno, u svom siječanjskom izdanju američki magazin Entrepreneur objavljuje Listu 500 najuspješnijih franšiznih sustava u Americi. Ove će godine to biti 36. put u povijesti magazina, a među deset najboljih, ušli su sustavi iz šest različitih branši. Tko je sve u vrhu, kakve strategije leže u osnovi uspjeha ovih tvrtki te kakvi su im ciljevi za narednu godinu, otkriva Entrepreneurov pregled deset najuspješnijih franšiza.
1. Hampton Hotels
Foto: Daniel Oines/Flickr
Hampton se ove godine nalazi na samom vrhu i ovo će biti četvrti put za posljednjih pet godina da je na prvom mjestu. Hotelski lanac, kako piše Entrepreneur, svoj renome gradi inzistiranjem na svojevrsnoj "kulturi gostoljubivosti" koja se njeguje u Hampton hotelima diljem svijeta. Međutim, iako se gostoljubivost u hotelijerskoj branši podrazumijeva, Hampton se izdvojio i po specifičnim detaljima: dobro opremljenim sobama s mnoštvom uređaja, jamstvom o "čistom krevetu i posteljini" te politici o bespogovornom vraćanju novca u slučaju otkazivanja aranžmana. Svoju je kulturu Hampton, međutim, proširio i izvan matičnog tržišta i to je jedan od ključnih čimbenika uspjeha. Prošle je godine lanac otvorio nove hotele u Velikoj Britaniji, Poljskoj i Rusiji, tako da sada ima mrežu od skoro 2.000 hotela u 16 zemalja. U sljedećih nekoliko godina planiraju otvoriti 400 hotela samo u Kini.
2. Anytime Fitness
Prije desetak godina malo je tko znao za Anytime Fitness. Prošle je godine, međutim, ovaj sustav dospio na sam vrh liste 500 najuspješnijih franšiza, a to što se ove godine nalazi na drugom mjestu, ne umanjuje njegova postignuća. Uostalom, za Anytime Fitness 2014. bila je najuspješnija godina do sad – još početkom godine službeno su imali 2 milijuna klijenata, da bi kasnije otvorili skoro 350 klubova, što znači da sedmu godinu zaredom uspijevaju ostvariti plan o 300 novih jedinica. Pod imenom Anytime Fitness danas radi 3.000 klubova, a pored američkog tržišta, klubove imaju u još 20 zemalja. Planovi za narednu godinu ostaju isti – otvoriti novih 350 jedinica te "dogurati" do prihoda od milijardu dolara (koji je, inače, u 2014. iznosio 900 milijuna dolara).
3. Subway
Foto: FaceMePLS/Flickr
U vrijeme objave ovog članka, na web-stranicama Subwaya, najvećeg fast-food lanca svijetu, stojalo je da Subway ima 43.804 restorana u 108 zemalja. I pored ovako razvijene mreže, kako navodi Entrepreneur, tvrtka već planira otvoriti dodatnih 8.000 restorana u Americi te nastaviti sa međunarodnom ekspanzijom. Subway, da podsjetimo, u ovom trenutku traga i za primateljima franšize u Sloveniji i Hrvatskoj. Međutim, ono što Subwayu omogućuje širenje nevjerojatnim tempom jeste i to što su restorane počeli otvarati na netipičnim mjestima – tako se, pored trgovačkih centara i lokacija u prometnim dijelovima grada, Subway može naći i u objektima trgovinskog lanca Walmart, ali i u bolnicama. Drugi faktor uspjeha, pak, dolazi iz želje da ugode kupcima stalnim uvođenjem novih, maštovitijih i – povoljnijih – stavki u jelovnik.
4. Jack in the Box
Ovaj lanac brze prehrane iz San Diega prvi se put ove godine našao na listi najuspešnih američkih franšiza, a pravo iznenađenje je i to što je odmah ušao među prvih deset. Iako postoji više od pola stoljeća, tek su prije desetak godina počeli otvarati restorane i dalje od zapadne obale Sjedinjenih Država. U to vrijeme, samo 25 posto svih restorana bilo je u rukama primatelja franšize – danas, čak 80 posto od 2.250 restorana rade pod franšizom. Za razliku od drugih, mnogo poznatijih restorana brze usluge u Americi, Jack in the Box imao je oduvijek vrlo širok i raznolik jelovnik – od hamburgera, preko takosa do pohanih rolnica sa povrćem. U 2014. uveo je čak i buritose i "kroasan krafne" (krafne od lisnatog tijesta).
5. Supercuts
Foto: Mike Mozart/Flickr
Mreži frizerskih salona Supercuts samo se prošle godine pridružilo 144 novih primatelja franšize koji su otvorili 124 nova salona. To znači da pod brendom Supercuts u ovom trenutku u Americi djeluje više od 2.500 salona. Pored toga, većina novih primatelja franšize, kako objašnjavaju u tvrtki, uopće nisu ljudi iz struke i nisu do sada radili ili vodili frizerski salon. Zanimljivo je da je ekspanzija uslijedila nakon što je tvrtka prije dvije godine dovela nove ljude na čelne pozicije, a oni su fokus ponovno pomaknuli na razvoj. Kako kažu u tvrtki, nove primatelje franšize privukle su čvrste osnove i razrađen franšizni sustav, a sa ekonomskim oporavkom, vjeruju da će se ekspanzija, na isti način, nastaviti i u narednoj godini.
6. Jimmy John’s Gourmet Sandwiches
Foto: Nicholas Eckhart/Flickr
Sendviči koje nudi ovaj lanac restorana, kako kažu u tvrtki, sigurno nisu najbolji na svijetu. Pored toga, lanac rijetko kad uvodi "posebne ponude", a još rjeđe mijenja stavke na izborniku. Međutim, ono što Jimmy John's čini specifičnim jest nevjerojatno brza usluga – sekunde su u pitanju. Kao jedna od najbrže rastućih franšiza, Jimmy John's među prvih deset ušao je tek prošle godine. U međuvremenu, otvorili su 300 novih jedinica i tako proširili mrežu na 2.100 restorana. Novih 300 bi trebali otvoriti i naredne godine. Najzanimljiviji je podatak to da su 80 posto novih restorana otvorili – postojeći primatelji franšize.
7. Servpro
Već 46 godina Servpro nudi najrazličitije usluge čišćenja – od pranja tepiha do dezinfekcije i čišćenja prostora nakon prirodnih nepogoda (poplava, požar, tornado). Imaju skoro 1.700 franšiznih jedinica. Tvrtka, pored toga, konstantno radi na osuvremenjivanju tehnika čišćenja, a posljednja je inovacija u nizu DryBook – softwer koji omogućuje radnicima precizno primjeniti sve standardizirane tehnike sušenja, nakon čega rezultate šalju u bazu podataka, koja se kasnije koristi za poboljšanje procesa restauracije. Klijenti, vlasnici kuća i prostora koji se restauriraju, također mogu pratiti web-stranicu "Here to Help Connection" i vidjeti koliko je vremena potrebno ili ostalo za čišćenje. Ove je godine Servpro svojim primateljima franšize predstavio i nove komore za sušenje koje se mogu iskoristiti za restauraciju oštećenih dokumenata, fotografija ili zdravstvenih kartona.
8. Denny’s
Denny's, lanac restorana u američkom stilu, protekle je godine otvorio tek 40 novih jedinica, tako da sada ima oko 1.710 restorana. Tvrtka je, naime, najviše energije utrošila na promjene u meniju. Jedna od ekstravagantnijih ponuda bila je, recimo, ona iz restorana u New Yorku iz Financijskoga distrikta, gdje je Denny's za 300 dolara služio doručak za dvoje – uz koji se dobivala i boca šampanjca Dom Pérignon. Što se međunarodne ekspanzije tiče, Denny's je objavio da će u narednih deset godina biti otvoreno 30 restorana u devet zemalja Bliskog istoka.
9. Pizza Hut
Foto: Pizza Hut
I pored toga što se u posljednjih nekoliko godina na američkom tržištu pojavilo nekoliko novih lanaca pizzerija, Pizza Hut je i dalje najveći i najozbiljniji igrač, s više do 15 posto udjela u ovom sektoru. Protekle su se godine fokusirali na razvoj "manjih formata", pizzerija s uslugom dostave na kućnu adresu i pizza "za ponijeti". Otvorili su oko 100 novih jedinica na matičnom i 300 na internacionalnim tržištima. Pizza Hut također primatelje franšize traži u Hrvatskoj i Sloveniji.
Ključne su se promjene u ovoj godini dogodile nedavno. Tvrtka je u studenom predstavila novi logo, izgled restorana i dizajn uniformi, ali i potpuno novi izbornik, koji bi trebao osigurati nevjerojatno veliki broj kombinacija. Pizza Hut ove je godine ponudila i Skinny Slices, trokute pizze sa manje od 250 kalorija.
10. 7-Eleven
Foto: Mike Mozart/Flickr
Trgovački lanac 7-Eleven zapravo je američki franšizni sustav s najviše poslovnih jedinica izvan matičnog tržišta – ima više od 54.500 poslovnica diljem svijeta. Pored novih 330 jedinica koje su otvorene protekle godine u Sjedinjenim Državama i Kanadi, lanac planira isto toliko otvoriti i sljedeće godine. Dinamičan razvoj omogućuje i to što je ponuda u 7-Eleven trgovinama nešto specifičnija u usporedbi s klasičnim "dućanima iz susjedstva", budući da nude širok izbor ne toliko skupih, ali vrlo kvalitetnih proizvoda privatnih robnih marki –od piva i vina do baterija. Razliku unosi i to što u ponudu ulaze kuhana hrana te zdraviji obroci.
Izvor: Entrepreneur
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
In memoriam
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...