19.12.2014

Informatičar u ugostiteljstvu

Miladin Kovačević odavno je u poduzetničkim vodama, ali tek odnedavno i primatelj Greenet franšize. Ipak, za kratko vrijeme, otvorio je dva lokala.

Mnogi bi se mogli zapitati kako je jedan specijalist za informatiku u sustavima naplate postao primatelj franšize iz područja ugostiteljstva. – Odluka o franšizi nije bila slučajna niti impulzivna – kaže Miladin Kovačević iz Beograda koji je prije dvije godine uzeo franšizu srbijanskog lanca kafeterija Greenet.

U poduzetničkim je vodama odavno. U svojoj tvrtki, koja se između ostalog bavi i video-nadzorom, radi kao specijalist za informatiku u sustavima naplate. Sa Greenetom je, pak, počeo surađivati prije više od 20 godina na poslovima programera i sistem administratora. Tako je upoznao koncept "iznutra", a kasnije, kada se odlučio uzeti franšizu, znao je u što se upušta. – Dugogodišnja suradnja i uzajmno povjerenje bili su presudni. Prvi lokal smo otvorili 2012. godine. I to nije bila proba: kad ulazite u ovakav pothvat i investirate veliki novac, nema probe – računate na uspjeh. Taj posao, iako se bavim sasvim drugom djelatnošću, za mene nije bio stran. U to vrijeme sam i tražio lokale za Greenet te kad je "naletio" jedan koji mi se baš dopao, odluka je istog trena sazrela – priča Kovačević.

Greenet, franšiza, enterijer Fot. Greenet

Sve što smo uložili isplatilo nam se i vratilo, jer u franšizi, ne morate "izmišljati toplu vodu" – netko je to već uradio za vas i to funkcionira uspješno.
Miladin Kovačević

Prvi lokal – Greenet Line – otvoren je krajem 2012. godine, a drugi – Greenet Square – početkom 2014, oba u Beogradu. Greenet Line mali je lokal, sa galerijom i vrtom, i posao se u njemu, kako kaže Kovačević, vrlo brzo razradio. – Kada smo vidjeli kako nam ide sa prvim lokalom, odlučili smo otvoriti i drugi, a igrom slučaja, ostalo je još neiskorištene opreme koja je poslužila da se lakše odlučimo na taj korak. Vrlo je teško naći dobru lokaciju i kvalitetan lokal, pa smo drugi otvorili tek nakon godinu i pol dana. Square je otvoren s partnerima i triput je veći od prvog. Posao u njemu razrađen je za samo nekoliko mjeseci – kaže Kovačević.

Poslovanje u ovom franšiznom sustavu mu nije donijelo mnogo iznenađenja. Kaže da je znao kako funkcionira Greenet i što točno može očekivati. Nije, međutim, bilo lako ispoštivati sve standarde koje postavlja Greenet, iako je bio svjestan da od toga zavisi i uspjeh u poslu. – Sve što smo uložili isplatilo nam se i vratilo. Jedna od glavnih prednosti je to što nismo morali razrađivati posao, s obzirom da razdoblje uhodavanja novog ugostiteljskog objekta može trajati vrlo dugo. U franšizi, ne morate "izmišljati toplu vodu" –netko je to već uradio za vas i to funkcionira uspješno. Što bismo onda mi lupali glavu i nudili nešto "novo i neviđeno" do sada? – objašnjava Kovačević.

Bilo je, kako kaže, dovoljno postaviti ploču ispred novog lokala "Otvaranje Greenet kafeterije uskoro", a prolaznici bi već počeli kucati i raspitivati se kad će moći kupiti kavu ili moku. – Jak i prepoznatljiv brend šalje jasnu poruku. Nije bilo potrebno čak ni praviti velika otvaranja, vijest o novom lokalu pod tako poznatim imenom pročuje se vrlo brzo u susjedstvu. Mušterije točno znaju što mogu očekivati i što će dobiti – kakav ambijent, izgled lokala, kakvu uslugu i ponudu. Većina gostiju i ne otvara karte pića u novootvorenom lokalu već poručuje iz glave ono što inače piju u bilo kojem drugom Greenetu. To je san svakoga tko je tek otvorio kafeteriju, zar ne? Naravno da ima nedostataka, u ovom slučaju, samo jedan – franšiza košta. Ipak, kad se sve zbroji i oduzme na kraju mjeseca, mogu reći da je ovo bila najbolja odluka – kaže Kovačević.

Foto: Greenet Line

Sigurnost, stabilnost i povjerenje najvažnija su podrška koju ima od davatelja franšize. Svi potencijalni problemi su zajednički i, kako kaže, nikada nije prepušten sam sebi. – Franšizodavac se pojavljuje u savjetodavnoj ulozi. Greenet je na tržištu 25 godina i preležao je mnoge dječje bolesti tako da sigurno znaju kako isplivati iz neke problematične situacije – dodaje.

Ništa nije manje važna ni podrška u području marketinga. Greenet se reklamira, pravi promocije, kampanje, organizira nagradne igre, prateći uvijek aktualne događaje. Franšizoprimac sve marketinške materijale dobiva iz direkcije i svi Greenet lokali jednako sudjeluju u akcijama. – To osigurava stalne novine u lokalima, i ljudi vole dolaziti u kafeteriju koja promovira popularne i lijepe događaje. Greenet je tradicionalno vezan za značajne kulturne manifestacije u gradu i drago nam je što smo dio toga – objašnjava.

Velika prednost za primatelja je i što dobiva gotove proizvode, naročito što ne mora sam smišljati, u ovom slučaju, nove kave i druga pića. – Potrebno je samo ispoštivati recepturu i način serviranja – potvrđuje Kovačević.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank