Regionalna suradnja je važna
Slika: Ljiljana Kukec
Da bi se franšizing kao model poslovanja popularizirao, važno je da postoje uspješne "franšizne priče" iz regije koje bi se prenosile među poduzetnicima, jedan je od zaključaka nedavno održanog 8. Međunarodnog franšiznog foruma u Zagrebu. Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, iznosi svoje dojmove o Sajmu franšiza i Međunarodnom franšiznom forumu.
Kako ocjenjujete ovogodišnji Sajam franšiza i Međunarodni franšizni forum?
Mislim da su 5. Sajam franšiza i 8.Međunarodni franšizni forum FiP 2014 bili uspješni. Ukupno se na Sajmu, kao i na prezentacijama koje su organizirane u sklopu Foruma, predstavilo oko 25 franšiza, i to iz Italije, Hrvatske, SAD, Bugarske, Engleske ... Okrugli stol koji je organiziran na temu franšiznog poslovanja, s gostima iz Srbije , Slovenije, Mađarske, SAD, Hrvatske i BiH bio je interesantan, jer su gosti pričali, odnosno, iznijeli osobna viđenja o problemima u ovom sektoru u zemljama iz kojih dolaze. Zaključak skupa bio je da je za populariziranje franšiznog poslovanja i za rast sektora prije svega važno imati "uspješne franšizne priče" - pokazati primjerima dobre prakse i iskustva iz regije što je i kako franšizing može biti dobar razvojni model.
Sajam je ukupno imao oko 1.000 posjetilaca, i interesiriranje za franšize bilo je značajno - o čemo potvrdu mogu dati i sami izlagači - kao smo imali i dobar odjek u javnosti. Među franšizama koje su se predstavile bile su Refan, Naturhouse, Body Creator, Redac point, Signarama, EmBroidme ...
Kakvo je bilo zanimanje za radionice koje su organizirane u sklopu Sajma?
Radionice su bile organizirane kao uzastopne sesije koje su obrađivale pojedinačne aspekte franšiznog poslovanja. Neke od sesija odnosile su se na potencijalne primatelje, odnosno, kupunju franšize i važna pitanja u tom procesu, druge na franšizu kao načina rasta poslovanja - dakle, bile su namjenjene više davateljima franšiza. Neke su, jednostavno, bile usmjerene na predstavljanje pojedinih franšiza, koncepata i iskustava u radu. Interes za radionice bio je dobar - oko 50 sudionika svaki dan - dokaz je da su teme bile važne i interesantne.
Treba li naredni korak u organizaciji ovakvih događaja biti ipak regionalni sajam koji bi možda okupio još više izlagača, pa i veći broj posjetitelja? Kakvi su uopće potencijali i realne mogućnosti za tako nešto?
Nažalost, nisam sigurna da li bi regionalni sajam privukao više ljudi, jer svaki sajam, bio u Zagrebu ili Beogradu, jeste regionalni - svejedno će doći svi iz regije. Mislim da, generalno, sajmovi kao takovi više ne privlače toliko ljude kao prije, a ključni razlog za to je možda i to što se sve informacije mogu pronaći na internetu, pa, zaiteresirani i ne moraju kontaktirati s davateljima franšiza samo na sajmovima. Jedini jak sajam franšiza koji i dalje okuplja puno ljudi je sajam u Parizu.
Inače, regionalna suradnja svakako je važna. Mislim da je jak franšizni portal prioritet i to se može vrlo brzo dogoditi s vašim portalom. U Hrvatskoj, recimo, postoje još dva portala i oba imaju ponudu franšiza, no, nažalost, franšize se još uvijek prodaju "slučajno". Netko vidi dobar poslovni model i želi ga kupiti - tako se kod nas tek razvijaju franšize! Stoga, u Udruzi pravimo razne napore na pobošljanju ambijenta za franšizing.
Udruga, recimo, ima dobru komunikaciju sa Hrvatskom gospodaraskom komorom i vjerujem da ćemo ostvariti osnivanje centara za franšize pri HGK te osnivanja franšiznog registra i inkubatora. Mislim da je to dobar smjer kojim možemo ići za poticanje stvaranja domaćih franšiza.
pročitajte članke
U Zagrebu 11. studenog počinje 5. Međunarodni sajam franšiza i 8. Međunarodni franšizni forum.
Peti Međunarodni franšizni sajam i osmi Međunarodni franšizni forum FIP 2014 održat će se 11. i 12. studenog u Zagrebu.
Prvo godišnje zasjedanje Svjetskog franšiznog vijeća održano je u Bejrutu od 15. do 18. travnja. Usvojena je zajednička Deklaracija za promociju i unapređenje franšizinga.
Na ovogodišnjoj konferenciji "Franchising 2012: Innovation, the Internet and Cross-border growth“ učesnici su razmjenili iskustva, ukazali na probleme i moguća rješenja na tržištu franšiza.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
In memoriam
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...