09.01.2015

Veganski restorani u franšizi

Kao odgovor na potrebe tržišta, YEStem, veganski catering iz Poljske, ove će godine otvoriti prve restorane, ali dati i prve franšize.

Kada su počele razmišljati o originalnom ugostiteljskom konceptu, statistika je bila na njihovoj strani. Prema službenim podacima, 1% stanovnika Poljske prešlo je na vegansku ili bezglutensku prehranu. Koliko god da je ugostiteljsko tržište u Poljskoj razvijeno i raznovrsno, Agata Swornowska i Natalia Dimitrow znale su da oko 385.000 ljudi i dalje ne može računati na veliki ili pristupačan izbor veganske hrane. Stoga su u svibnju 2014. pokrenule vlastiti catering YEStem, specijalizirale se za veganske i bezglutenske obroke, uobličile izbornik, napravile i razradile logistiku. U rujnu iste godine počele su i sa dostavom hrane na kućnu adresu, urede, ali i kafeterije.

YEStem, veganski restoran Fot. YEStem

U Poljskoj ima oko 385.000 pokonika veganske i bezglutenske prehrane. YEStem samo je jedan od nekoliko poljskih brendova veganskih restorana koji svoje poslovanje razvijaju i davanjem franšize.

Od tada bilježimo konstantan rast prodaje – kaže Agata Swornowska, jedna od suvlasnica ovog koncepta. –Nije čudo. Ponudile smo zdravu, ukusnu, nutritivno bogatu hranu biljnog porijekla. Iz suradnje s nutricionistima, ali i iz osobnog iskustva, znamo da je ovo najzdraviji način prehrane. YEStem jest i veganski catering i obrazovna platforma, a uskoro će biti i restoran. Točnije, krajem siječnja otvaramo dva restorana u Varšavi. Pokrenule smo i vlastiti TV kanal na internetu, gdje se svi zainteresirani mogu upoznati s veganskim načinom prehrane, saslušati savjete i iskustva nutricionista, poznatih ličnosti, običnih ljudi – objašnjava Swornowska.

Restorani će imati dnevni meni, sastavljen uglavnom od toplih kuhanih jela koja su pripremljena po originalnim receptima. Potrebe tržišta, međutim, mnogo su veće, stoga su ubrzo ponudile i – franšizu.

Trenutno smo u pregovorima s tri potencijalna primateljima franšize iz različitih gradova – dodaje Natalija Dimitrow.

Oni koji su zainteresirani za franšizu koncepta YEStem, mogu birati između dva formata restorana. Prvi model podrazumijeva restoran klasičnog tipa s konobarskom uslugom. Izbornik se sastoji od 25 jela koja se pripremaju u suradnji s nutricionistom YEStema. Drugi model je "manjeg formata" i predstavlja bar s otvorenom kuhinjom. Na izborniku će biti 20 jela koja se pripremaju "na licu mjesta", pred samim gostima. Vlasnice koncepta kažu da ciljaju na gradove s više od 100 tisuća stanovnika.

YEStem ne naplaćuje ulaznu naknadu, ali za pokretanje restorana treba izdvojiti oko 23.500 eura (oko 100.000 zlota). Primatelj franšize, pak, plaća mjesečnu naknadu koja iznosi 4 posto od prometa.
S druge strane, franšizodavac će pomoći pri izboru lokala, opremanju i uređenju prostora, kao što će obučiti kuhare i staviti na raspolaganje svu recepturu. Najzad, franšizodavac izrađuje i poslovni plan sukladno ulaganjima i odabranom lokacijom za restoran i pomaže u svim pravnim i knjigovodstvenim aspektima poslovanja.

Izvor: Franchising.pl

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank