04.02.2015

Franšiza potiče eko-turizam

Eko-hostel Republik iz Užica razvija zanimljiv poslovni koncept koji bi željeli proširiti diljem svijeta kroz franšizu.

Kreveti, stolovi, klupe i sofe napravljeni od euro paleta namijenjenih za ogrjev, posteljine od čistog pamuka, kupatilo građeno od prirodnih materijala prikupljenih u lokalnoj sredini te reparirani namještaj negdašnje vojske Jugoslavije, koji je trebao biti spaljen i istopljen – čine jedinstveni interijer eko-hostela Republik iz Užica. Na krovu ovog objekta nalaze se solarne ploče koje služe za zagrijavanje vode, a vani, kontejneri različitih boja u kojima se selektira otpad. Ideja o eko-hostelu nastala je 2012, a realizirana je godinu dana kasnije. Vlasnik koncepta Marko Ristovski negdašnji je student hotelijerstva, i kako sam kaže, zahvaljujući znanju stečenom na fakultetu, znao je da u moru hostela koji posluju u svijetu, užički se mora po nečemu razlikovati. Ekološku priču povezao je s povijesnom te je hostel tematikom i dizajnom "oživio" motive Užičke republike. Ristovski je, kako kaže, želio da hostel postane (energetski) neovisan, kao negdašnja "patizanska država". Istina, na tome se još uvijek radi jer su neophodne velike investicije.

Eko-hostel Republik, dnevni boravak Fot. Eko-hostel Republik

Budući da smo uveli standarde u poslovanje, da imamo jedinstven poslovni koncept i da su nam mnogi gosti govorili kako bi voljeli u svom gradu imati sličan hostel, zaključili smo da je franšizing idealan za širenje ove ideje. Prvobitna namjera nam je utjecati na razvoj eko-turizma i smanjiti negativan utjecaj ugostiteljskih objekata na okoliš. Zarada nije osnovni motiv.

Hostel može ugostiti 30 turista. Nešto manje od polovice gostiju (oko 40%) čine stranci i to najviše u ljetnoj sezoni. Statistika pokazuje da najveći broj gostiju dolazi iz Rusije, Njemačke i Japana.

– Ljudima se zaista dopada naš koncept. Sve je više ekološki osvešćenih ljudi i oni zaista traže mjesta poput ovog u kojem se vodi računa o ekologiji. Posjedujemo sustave uštede energije, vodimo računa o primarnoj selekciji otpada koji se odvozi na deponiju ili prodaje za recikliranje, učimo ljude koristiti ekološki transport, i kako, uopće, ne utjecati pogubno na okoliš – objašnjava Ristovski.

Upravo zahvaljujući svojim gostima počeo je razmišljati o franšizingu kao modelu širenja. – Budući da smo uveli standarde u poslovanje, da imamo jedinstven poslovni koncept i da su nam mnogi gosti govorili kako bi voljeli u svom gradu imati sličan hostel, zaključili smo da je franšizing idealan za širenje ove ideje. Prvobitna namjera nam je utjecati na razvoj eko-turizma i smanjiti negativan utjecaj ugostiteljskih objekata na okoliš. Zarada nije osnovni motiv – objašnjava Ristovski.

Foto: Eko-hostel Republik, Užice

Pošto je na samom početku poslovanja riječ o, kako sam kaže, niskoprofitabilnim poslu, ne bi postajale nikakve franšizne naknade u prve dvije godine. Nakon toga bi se, u slučaju profitabilnog poslovanja, definirala godišnja franšizna naknada. – Primatelj franšize dobio bi pravo na korištenje brenda te kompletan know-how oko opremanja i uređenja objekta i poslovanja. Siguran sam da bi potencijalni primatelji franšize imali 30 do 40 posto niže troškove pokretanja hostela nego da pokušaju sami, budući da smo mi kroz sve to već prošli i da imamo uhodan i uigran tim, dobre majstore i povoljne ugovore s dobavljačima. Pošto ne uzimamo nikakvu franšiznu naknadu, svi troškovi oko pokretanja poslovanja bili bi na primatelju franšize – objašnjava svoju ideju Ristovski i dodaje da već postoje zainteresirani i da jedan kandidat iz Srbije već traži lokaciju za hostel.

On vjeruje da je ideja o širenju putem franšize u sve veće gradove Europe dobra i moguća u narednom razdoblju. – Osnovna vodilja koncepta je briga o okolišu i tu postoje standardi. Ono gdje se primatelji mogu prilagoditi jeste sama tema hostela koju svatko može izabrati ovisno o tome gdje bi se hostel nalazio –objašnjava Ristovski.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank