13.02.2015

Balkan u fokusu

Tvrtka Nau razvila je u Italiji snažnu maloprodajnu mrežu optičarskih radnji koju čini više od 70 poslovnica. Primatelje franšize traže i u zemljama ove regije.

Nau bio je prvi brend u Italiji pod kojim su u isto vrijeme počeli proizvoditi naočale i razvijati lanac optičarskih radnji. Maloprodajnu mrežu vrlo su brzo proširili i davanjem franšize, a prva franšizna poslovnica otvorena je 2006. u mestu Pordenone, samo godinu dana po osnutku tvrtke. Trenutno, diljem Italije imaju 77 radnji – među njima je 30 franšiznih, a do sada se nisu širili u inozemstvu. Tvrtka je, međutim, potpisala nedavno ugovore o master franšizi za teritorij Španije i Indije, a za Franchising.hr potvrđuju da su zainteresirani i za širenje u zemljama ove regije.

Naturhouse, radnja Fot. Nau!

Pod brendom Nau u Italiji razvija se lanac optičarskih radnji u kojima se prodaju isključivo proizvodi ove robne marke. Davatelj franšize želi proširiti mrežu i na tržišta Balkana.

Mario Spezia, direktor za razvoj brenda u inozemstvu, kaže da su zainteresirani pronaći lokalne partnere koji su već uključeni u franšizni biznis ili imaju iskustvo u maloprodaji i koji bi bili voljni razvijati njihov koncept. –Nismo definirali hoćemo li davati master franšizu za sve zemlje regije ili pojedinačno po zemljama. To isključivo ovisi o tome koliko bi potencijalni primatelj master franšize mogao jamčiti pokrivenost određenog područja – županije, države ili više zemalja – kaže Spezia za Franchising.hr.

Tvrtka je također nedavno, po drugi put u svojoj povijesti, dobila nagradu vodećeg talijanskog časopisa za franšizing AZ Franchising, i to u kategoriji tvrtki koje su se na tržištu izdvojile po inovacijama uvedenim u franšizni sustav.

Naočale brenda Nau karakterizira široka paleta boja te dizajna, a tvrtka se posebno ističe brigom o okolišu. Svakih 30 dana u njihove radnje stiže ograničena serija naočala, tako da je ponuda gotovo uvijek –jedinstvena.

Zanimljiva je i priča o nazivu brenda. Naime, Nau nema posebno značenje na talijanskom jeziku. Tvorci brenda su ga izabrali jer je kratko, lako za pamćenje i asocira na englesku riječ "now" (sad), kojom su željeli reći da je došlo vrijeme za potrošače da dožive novo iskustvo.

Primatelju franšize, prema riječima Spezie, bit će zajamčen teritorijalni ekskluzivitet, a po prirodi master franšize, moći će davati pojedinačne franšize trećim osobama. Bit će pripremljen i adekvatan poslovni plan kako bi se procijenila ekonomska isplativost projekta, dodaje Spezia. – Kao davatelji franšize pružit ćemo punu potporu kroz obuku, uređenje radnje, uvođenje automatskog sustava popunjavanja asortimana, marketinških kampanja – odnosno, svih aspekata poslovanja – dodaje Spezia.

Primatelji bi trebali osigurati prostor u prometnoj ulici ili trgovačkom centru od najmanje 80 četvornih metara. Neophodna je i bankarska garancija, a predviđene su i franšizne naknade. Franšizni ugovor potpisuje se na pet godina.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank