04.03.2015

I mala tržišta poželjna

Subway, najveći franšizni sustav na svijetu, priliku za razvoj traži i na malim tržištima. Slovačka je samo jedno u nizu.

Iako Slovačka spada u male europske države, njezinu veličinu ne treba nužno promatrati kao manu, tvrdi Matej Varga, regionalni menadžer Subwaya zadužen za razvoj ovog lanca brze prehrane u Slovačkoj. – Subway, da podsjetimo, ima vrlo ambiciozan plan da do 2030. uspostavi mrežu od 100.000 restorana diljem svijeta. Svjesni smo da će ovom kolaču Slovačka pridodati mali broj restorana, no, u kontekstu Istočne i Središnje Europe, može biti jedan od glavnih igrača – ističe on.

Subway Fot. Subway

Subway ima plan uspostaviti mrežu od 100.000 restorana diljem svijeta do 2030.

Za Subway u Slovačkoj 2014. bila je uspješna godina. – Otvorili smo dva restorana i prodali još nekoliko franšiza te tijekom 2015. očekujemo snažniju ekspanziju – kaže Varga. To potvrđuju i događaji s početka ove godine kada je otvoren deseti Subway restoran u Bratislavi i prvi u Njitri. Trenutno, pod brendom Subway u Slovačkoj posluje 13 restorana. – Ta činjenica ujedno svjedoči o snazi ​​brenda i zadovoljnim primateljima naše franšize – ističe on.

Da broj otvorenih restorana i tempo širenja franšizne mreže nisu ovisili prvenstveno o veličini tržišta, slikovito pokazuje i usporedba s Češkom, koja je, kako napominje Varga, po teritoriju i broju stanovnika bezmalo dva puta veća od Slovačke, a po tržišnim uvjetima i potrošačkim navikama – vrlo slična svom susjedu. Češka ima 17 Subway restorana, to jest, tek četiri restorana više od Slovačke.

Uspjeh na slovačkom tržištu Varga objašnjava, pak, i određenim promjenama u navikama i očekivanjima potrošača. – Suvremeno doba obilježavaju konstante promjene i čovjek je primoran živjeti brzo. Većina je ljudi takvom tempu života prilagodila i svoj način prehrane. S druge strane, potrošači danas ne traže "brzu hranu", već zdravije alternative, koncepte koji nude obroke pripremljene od svježih sastojaka, određene kvalitete. Ovaj trend, zapravo, ide na ruku Subwayu, jer je to ono što rade svih ovih 50 godina. I dalje se drže načela da je kvalitetan proizvod najvažniji, tako da se kruh za sendviče peče u restoranima, a sendviči prave pred mušterijom i sadrže veliku količinu svježeg povrća. Sa ovako postavljenim konceptom, Subway skoro da nema konkurenciju u Slovačkoj – kaže Varga.

***

Između više od 43.000 restorana, koliko američki lanac trenutno ima u 110 zemalja diljem svijeta, ubraja se i za sada jedini Subway restoran u ovoj regiji, otvoren krajem 2013. u Ljubljani. Tvrtka je, pak, prošle godine najavila da želi otvoriti nove restorane u Sloveniji, ali da potencijalne primatelje franšize traži i u Hrvatskoj.

Izvor: Franchising.sk

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank