I mala tržišta poželjna
Iako Slovačka spada u male europske države, njezinu veličinu ne treba nužno promatrati kao manu, tvrdi Matej Varga, regionalni menadžer Subwaya zadužen za razvoj ovog lanca brze prehrane u Slovačkoj. – Subway, da podsjetimo, ima vrlo ambiciozan plan da do 2030. uspostavi mrežu od 100.000 restorana diljem svijeta. Svjesni smo da će ovom kolaču Slovačka pridodati mali broj restorana, no, u kontekstu Istočne i Središnje Europe, može biti jedan od glavnih igrača – ističe on.
Za Subway u Slovačkoj 2014. bila je uspješna godina. – Otvorili smo dva restorana i prodali još nekoliko franšiza te tijekom 2015. očekujemo snažniju ekspanziju – kaže Varga. To potvrđuju i događaji s početka ove godine kada je otvoren deseti Subway restoran u Bratislavi i prvi u Njitri. Trenutno, pod brendom Subway u Slovačkoj posluje 13 restorana. – Ta činjenica ujedno svjedoči o snazi brenda i zadovoljnim primateljima naše franšize – ističe on.
Da broj otvorenih restorana i tempo širenja franšizne mreže nisu ovisili prvenstveno o veličini tržišta, slikovito pokazuje i usporedba s Češkom, koja je, kako napominje Varga, po teritoriju i broju stanovnika bezmalo dva puta veća od Slovačke, a po tržišnim uvjetima i potrošačkim navikama – vrlo slična svom susjedu. Češka ima 17 Subway restorana, to jest, tek četiri restorana više od Slovačke.
Uspjeh na slovačkom tržištu Varga objašnjava, pak, i određenim promjenama u navikama i očekivanjima potrošača. – Suvremeno doba obilježavaju konstante promjene i čovjek je primoran živjeti brzo. Većina je ljudi takvom tempu života prilagodila i svoj način prehrane. S druge strane, potrošači danas ne traže "brzu hranu", već zdravije alternative, koncepte koji nude obroke pripremljene od svježih sastojaka, određene kvalitete. Ovaj trend, zapravo, ide na ruku Subwayu, jer je to ono što rade svih ovih 50 godina. I dalje se drže načela da je kvalitetan proizvod najvažniji, tako da se kruh za sendviče peče u restoranima, a sendviči prave pred mušterijom i sadrže veliku količinu svježeg povrća. Sa ovako postavljenim konceptom, Subway skoro da nema konkurenciju u Slovačkoj – kaže Varga.
***
Između više od 43.000 restorana, koliko američki lanac trenutno ima u 110 zemalja diljem svijeta, ubraja se i za sada jedini Subway restoran u ovoj regiji, otvoren krajem 2013. u Ljubljani. Tvrtka je, pak, prošle godine najavila da želi otvoriti nove restorane u Sloveniji, ali da potencijalne primatelje franšize traži i u Hrvatskoj.
Izvor: Franchising.sk
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizirana za zaštitu i stiliziranje mobitela visokokvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima regije.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Sa terena do franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Investirati u razvoj franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...