11.03.2015

Iskustvo se plaća

Može li ekspanzija Taco Bella napraviti pometnju na pojedinim tržištima izvan Amerike? Uvjet je, svakako, da ne ponovi greške od prije 20 godina.

U prosincu 2014. američki lanac restorana brze usluge Taco Bell najavio je da do 2023. planira otvoriti 1.300 novih jedinica na inozemnim tržištima. Bit će to, kako je rečeno, ekspanzija širokog opsega, budući da američki lanac danas ima svega 250 restorana izvan matičnog tržišta. Prema planovima razvoja, franšizne restorane u doglednoj budućnosti trebale bi dobiti neke zemlje u Aziji, Europi i Južnoj Americi, a za sada se spominju Velika Britanija, Koreja, Japan, Čile, Peru, Indija i Poljska.
Od najave nije prošlo mnogo, a Taco Bell je, krajem veljače 2015, objavio da je potpisao franšizni ugovor s tvrtkom Asrapport Dining, koja će biti primatelj franšize za tržište Japana, zadužena ujedno za razvoj lanca restorana u ovoj zemlji.
Zanimljivo je, međutim, da među navedenim novim i poželjnim tržištima jedino Poljska nije potpuna nepoznanica za Taco Bell. Bit će ovo, zapravo, drugi put kako američki ugostitelj pokušava osvojiti poljsko tržište.

Taco Bell, restoran noću Fot. Taco Bell/Facebook

Ulazak Taco Bella u Poljsku vjerojatno će odvući jedan dio McDonald’sovih potrošača. Predstavnici McDonald’sa se, pak, doimaju mirnima, svjesni da će svakom konkurentu za izgradnju mreže i imidža u Poljskoj biti potrebne godine rada.

Hoće li se iskustvo isplatiti?

Prošlo je više od 20 godina otkako je ovaj lanac restorana teksaško-meksičkih specijaliteta pokušao "prodati" svoj koncept "brze hrane" potrošačima Poljske. Pojavio se 1993, otvorio dva restorana, no, nije se dugo zadržao.

Po mišljenju Jana Mołoniewicza, stručnjaka za ugostiteljsko tržište i autora knjige "Tamna strana ugostiteljstva", loš početak Taco Bella u Poljskoj najviše je bio rezultat pogrešne strategije.

Kada je ušao na poljsko tržište, američki je lanac sa sobom donio i vrlo striktne standarde o kvaliteti hrane. Kako bi to ispunili, vlasnici su koncepta bili prisiljeni dobavljati određene proizvode sa američkog tržišta, što je stvorilo nevjerojatno velike troškove. Samim tim, cijene su obroka morale biti velike kako bi se "napravio prostor" i za dovoljno visoke marže. Na taj način, Taco Bell je postao preskup za džep prosječnog Poljaka – objašnjava Mołoniewicz.

Uspjeh će i ovoga puta, smatra, najviše ovisiti o cjenovnoj politici. U Sjedinjenim Američkim Državama, teksaško-meksička kuhinja uglavnom se povezuje s relativno jeftinom hranom. U Poljskoj, pak, ne postoji lanac koji nudi slična jela, a pojedini restorani s takvom ponudom spadaju u koncepte višeg cjenovnog ranga.

Ako Taco Bell ponudi prikladnu cijenu obroka, onda će moći ugroziti ne samo koncepte sa sličnom ponudom, već i ostale fast-food lance. Imajte na umu da se hamburgeri, pa i "wraps", koji se, kao u meksičkoj kuhinji, prave od pikantnog mesa i povrća uvijenog u tortilju, nalaze već na jelovnicima drugih restorana brze hrane, uključujući McDonald's – naglašava Jan Mołoniewicz.

Sudeći po izjavama lokalnih predstavnika McDonald's-a, tvrtka za sada ne strahuje od ulaska novih konkurenata na ovo tržište. Prvo, jer za izgradnju imidža i prodajne mreže na novom tržištu treba dosta vremena i rada. A drugo... – Za sada imamo samo uopćenu izjavu vlasnika Taco Bella o zainteresiranosti za poljsko tržište – kaže glasogovornik McDonald's-a u Poljskoj.

Prvi restoran pod imenom Taco Bell otvoren je 1962. godine u Kaliforniji. Njegov vlasnik Glen Bell gastronomsku je avanturu započeo s jednim skromnim štandom za prodaju hot-doga. Pod "zvonom" Taco Bella danas posluje više od 6.500 restorana, a brend i kompanija su u vlasništvu YUM! Brandsa.

Izvor: Franchising.pl
Autor: Grzegorz Morawski
Priredila: N.B.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank