Tvrtka je ekološki orijentirana. Pierrot vodu isključivo dostavlja u povratnoj staklenoj ambalaži.
Utorak
17.03.2015
Može li dostava vode postati uspješan biznis koji se lako širi i kroz franšizu? Poljski franšizni sustav Pierrot jest dobar primjer.
 

Pod brandom Pierrot poljska tvrtka PPH Pik proizvodi vodu i bezalkoholne napitke od 1991. godine. Od 2003. tvrtka nudi i uslugu dostave vode na kućnu adresu, a od 2014. – daje franšizu. Za sada, imaju 5 vlastitih poslovnica i flotu od 40 kombi vozila, ali i sedam primatelja franšize. Franšizing se, kako kažu, pokazao kao zgodan model "distribucije" kojim su lako mogli pokriti tržište Poljske. Sama organizacija prodaje, naime, franšizingu je išla na ruku.

Jedno od ključnih obilježja sustava je da Pierrot ne distribuira robu kroz klasičnu maloprodaju ili veleprodaju –njihovi se proizvodi ne mogu naći u trgovinama široke potrošnje, niti se mogu nabavljati "na veliko". Potrošač, stoga, robu jedino može kupiti izravno od lokalnog distributera – primatelja franšize, koji ima ekskluzivno pravo prodavati Pierrot proizvode na određenom području i koji je, ujedno, odgovoran za organizaciju distribucije. Isporukom vode na kućnu adresu tvrtka zaobilazi brojne posrednike – dobavljače, veleprodaju i trgovine – što joj omogućuje da u isto vrijeme ima konkurentnu cijenu za krajnjeg korisnika, s vrlo dobrim maržama za primatelje franšize.

– Početna investicija iznosi nešto više od 6.500 eura, i za taj novac primatelj franšize dobiva 24.000 boca vode i drugih napitaka, ambalažu za pakiranje i prijevoz robe, reklamni materijal te software koji olakšava evidenciju korisnika i zamjenu prazne ambalaže – kaže Robert Płuciennik, vlasnik tvrtke PPH Pik.

Ovom iznosu, pak, treba dodati i investiciju za nabavu transportnog vozila. Primatelj franšize može računati na potporu matične tvrtke koja će pomoći pri pronalaženju najbolje ponude za leasing vozila. – Rado ćemo podijeliti svo svoje iskustvo, budući da troškove nabave vozila u potpunosti pokriva primatelj franšize. S rastom naše mreže i privlačenjem novih investitora, planiramo uvesti mogućnost dugoročnog najma vozila – kaže Płuciennik.

Skladište za robu trebalo bi biti što bliže području koje će pokrivati ​​primatelj franšize. Obično se traže lokacije na periferiji grada ili industrijskim zonama. Minimalna površina skladišta za robu i jedno vozilo je 50 četvornih metara, s tim što bi trebalo imati i dovoljno veliki prostor vani te opremu za istovar robe. Na početku poslovanja, s primateljem franšize će surađivati i tim iskusnih menadžera prodaje koji će pomoći oko pronalaženja prvih klijenata.

Obuku koju organizira davatelj franšize pokriva dva aspekta – vođenje evidencije o poslovanju (upravljanje bazom klijenata, povrat ambalaže, praćenje i analiza prodaje) i rad na terenu s vozačima-prodavačima (pridobivanje i usluživanje klijenata). – Pierrotov se sustav prodaje može primijeniti u bilo kojem mjestu –velikim i malim gradovima podjednako. Ipak, za najbolje rezultate, primatelj franšize u obzir mora uzeti i broj stanovnika i udaljenost od drugog mjesta ili grada – dodaje Płuciennik.  

Izvor: Franchising.pl
Autor: Anita Nowak
Priredila: N.B.