03.04.2015

Snaga branda jača franšizu

U Hrvatskoj se uskoro očekuje otvaranje pete franšizne trgovine Proteini.si, i to u Zagrebu.

Slovenski lanac Proteini.si, maloprodaja dodataka prehrani za sportaše, uspješno širi franšizu u regiji. U Hrvatskoj je prva trgovina otvorena sredinom 2013. godine u Zagrebu. Primatelj master franšize je tvrtka Proteini d.o.o. koja je do sada otvorila četiri poslovnice. Tako, pored Zagreba, pod ovim brandom posluju i trgovine u Osijeku, Splitu i Rijeci. Prema riječima Damira Pungartnika, direktora tvrtke Proteini doo, naredni će objekt biti otvoren za nekoliko mjeseci u Zagrebu. Cilj je da se, kako kaže, pokriju svi gradovi po glavnim regijama.

Proteini.si, Zagreb Fot. Proteini.si

Pod brandom Proteini.si u Hrvatskoj trenutno posluju četiri maloprodajna objekta - u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Rijeci, a očekuje se otvaranje još jedne franšize u Zagrebu.

On dodaje da postoji mogućnost davanja pojedinačne (single-unit) franšize, ali da do sada nisu naišli na primatelje koji bi mogli zadovoljiti stroge standarde na kojima ovaj sustav inzistira. – Najveći je problem nedostatak financija i nerazumijevanje franšizinga kao modela poslovanja. Mnogi ne razumiju zbog čega, primjerice, moraju biti postavljene baš određene police koje imaju svoju cijenu, te nailazimo na pitanja mogu li se staviti neke druge i slično. Kad predstavimo sustav zainteresiranima, oni su oduševljeni, ali kad se dođe do priče o investicijskim potencijalima, pregovori zastanu – objašnjava Pungartnik zbog čega su do sada isključivo sami širili franšiznu mrežu.

Pungartnik ističe da je za prodaju ove vrste proizvoda, a posebno dodataka prehrani iz segmenta "zdrav životni stil", izuzetno važan - lokalni marketing. U tom bi smislu single-unit franšize bile idealne. – U Sloveniji, odakle brand i potječe, franšizna mreža se upravo tako razvija. No, u Hrvatskoj je, prema dosadašnjem iskustvu, teško naći dobre primatelje. Mentalitet se razlikuje ne samo od zemlje do zemlje, već i od regije do regije. Jako je teško raditi s nekim tko nema viziju – ističe on.

Zahvaljujući dobroj marketing strategiji, koja je posebno intenzivna u posljednje tri godine, trgovine koje se otvaraju u Hrvatskoj, prema njegovim riječima, vrlo brzo počinju dobro poslovati. Brand je već postao prepoznatljiv među stanovništvom.

Potpora koju dobivaju od davatelja franšize izuzetno je značajna, budući da primatelj, nakon zajedničkog izbora lokacije, objekt dobiva po principu "ključ u ruke", to jest, potpuno opremljen. Pored toga, davatelj franšize zahvaljujući svom desetogodišnjem iskustvu zna jako dobro kako pozicionirati robu unutar trgovine da bi se ostvario što bolji promet. Pored toga, primatelj dobiva gotova dizajnerska rješenja za marketinške materijale, menadžment i zaposlenici prolaze obuku, dok prodajna mjesta posjećuje supervizor koji nastoji savjetima unaprijediti poslovanje.

Najveća prednost poslovanja u ovom franšiznom sustavu ogleda se upravo u potpori koju dobivamo za marketing i u snazi ​​branda. Gotovo da nema gubljenja vremena na neke stvari koje nisu u vezi s osnovnim biznisom – naglašava on.

U trgovinama Proteini.si postoji pet skupina proizvoda u zavisnosti od toga za što su namijenjeni: zdrav životni stil; mršavljenje; izdržljivost i regeneracija; mišićna masa; oprema i odjeća za treninge. I dok se u Zagrebu bolje prodaju oni iz segmenta zdravog života, dotle u Osijeku, primjerice, bolje "idu" oni za mišićnu masu. –Potražnja se zaista razlikuje po regijama i zavisi od toga koliko su ljudi informirani i koliko prate trendove –kaže Pungartnik.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank