Modne franšize za poduzetne

Brandovi Pierre Cardin i Verde su se do sada prodavali isključivo u multibrand trgovinama. Sada postoji mogućnost otvaranja franšize – za brand Pierre Cardin u svim zemljama bivše Jugoslavije, za brand Verde – u Srbiji.
Četvrtak
09.04.2015
Tvrtka Pro Domo System ekskluzivni je zastupnik branda Pierre Cardin za asortiman obuće i branda Verde za asortiman torbi i modnih dodataka. Planira i davanje franšize.
 

Prije tri godine, srbijanska tvrtka Pro Domo System d.o.o. postala je ekskluzivni zastupnik i distributer za obuću francuskog branda Pierre Cardin za sve zemlje bivše Jugoslavije. Đura Šešlija, vlasnik tvrtke, kaže da, pored toga što su ekskluzivni zastupnici, također imaju mogućnost davanja franšize. – Za sada obuću branda Pierre Cardin prodajemo samo kroz multibrand trgovine i, praktično, radimo samo distribuciju. Franšizing jeste dobar poslovni model, posebno što je brand daleko prepoznatljiviji ukoliko se prodaje kroz monobrand radnje i daleko se bolje pozicionira na tržištu. Međutim, svjesni smo teške ekonomske situacije zbog čega do sada nismo aktivnije promovirali ovu poslovnu mogućnost, već smo se mahom koncentrirali na distribuciju –objašnjava Šešlija.
Inače, brand Pierre Cardin svoju maloprodajnu mrežu širi kroz franšizing diljem svijeta.

Krajem prošle godine, Pro Domo System postao je ekskluzivni zastupnik i grčkog branda Verde za teritoriju Srbije. Brand je poznat po torbama, a za sada se asortiman ove marke također prodaje samo u multibrand trgovinama. – Mislim da je potencijal razvoja maloprodaje ovog branda kroz franšizu zaista velik na čitavom teritoriju Srbije. Mogli bismo reći da je riječ o srednjoj cjenovnoj kategoriji i torbe su dostupne domaćim potrošačima, a kvaliteta je zaista visoka. Drugu prednost vidim u tome što je konkurencija u ovom segmentu mala – objašnjava Šešlija.

On ističe da primatelji ne bi plaćali niti kakve franšizne naknade za ove brandove, već bi samo imali obvezu nabavljati robu. – Primatelji franšize bi od nas dobili gotov projekt i dizajnerska rješenja po kojima bi uredili radnje. Teško je govoriti kolika bi bila visina investicije jer bi to ovisilo i o neophodnim radovima koji bi morali da se izvedu u lokalu. Pored toga, za Pierre Cardin, primjerice, ne postoji mogućnost dopune robe, već se roba kupuje sezonski, pa bi se visina nabave odredila tek nakon detaljne analize potencijala određenog tržišta – kaže Šešlija.

Pored toga što je ekskluzivni zastupnik pomenuta dva branda, ova je srbijanska tvrtka razvila i vlastiti brand obuće i jakni Korifeo. Riječ je, kako kaže Šešlija, o "priči" koja je tek na početku svog puta. – Korifeo je namijenjen vrlo širokoj populaciji, ljudima od 10 do 60 godina i riječ je o brandu koji bismo mogli okarakterizirati kao "casual" ka elegantnom, primjerice, svakodnevna i vrlo nosiva obuća koja se može kombinirati s hlačama, košuljama, sakoima... Za početak želimo proširiti asortiman, a zatim ćemo sigurno razmišljati i o davanju franšize – kaže Šešlija. Za sada, ovaj se brand može naći u trgovinama Concept, u ​Beogradu i Zemunu.

Tvrtka Pro Domo System također je i primatelj franšize srbijanskog proizvođača košulja Garinello.