26.05.2015

Franšize za primjer

Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.

Španjolski lanac Naturhouse, specijaliziran za dijetetiku te prodaju dijetetskih preparata, najuspješniji je europski franšizni sustav u ovoj branši. To, između ostalog, potvrđuje i broj franšiznih podružnica – više od 2.000 Naturhouse centara može se pronaći u 27 zemalja, diljem svijeta. Među europskim tržištima, španjolski sustav najrazvijeniju mrežu franšiza ima u zemljama centralne Europe – Poljskoj i Češkoj. Daljnje širenje mreže trebalo bi obuhvatiti i druge zemlje ovog dijela Europe – primatelje master franšize Naturhouse već traži i u Hrvatskoj.

Primaoci Naturhouse franšize Fot. Naturhouse

Pod franšizom, ne samo što radite pod okriljem dokazanog branda, već koristite sve prednosti dobro ustrojenog koncepta – pomoć po svim pitanjima poslovanja, mogućnost obuke i stalne inovacije. Mi smo to svakako dobili uz Naturhouse.
Miroslav i Adina Alfery, primatelji Naturhouse franšize u Češkoj

Dobra iskustva

Samo u Češkoj, pod brandom Naturhouse djeluje 71 centar – deset centara vodi primatelj master franšize, koji je zadužen – i zaslužan – za razvoj mreže na tržištu Češke. Ostali se centri nalaze u rukama pojedinačnih primatelja franšize. Miroslav i Adina Alfery su se, kao partneri u životu i poslu, našli među njima.
Ovaj bračni par, naime, već tri godine vodi dva Naturhouse centra – jedan u Pragu, drugi u gradu Kladno. Kako kažu, vrlo su zadovoljni i dan-danas rade sa velikim entuzijazmom. Miroslav je zadužen za poslovanje centara, Adina radi kao dijetetičar u jednom od njih. – Prije nego sam kupio Naturhouse franšizu, radio sam kao financijski savjetnik te mi svijet poduzetništva nije bio stran. Drago mi je da sam se na kraju i sam odlučio za "korak više". Sada sam sam svoj gazda – kaže Miroslav Alfery.

Uz malu pomoć prijatelja

Sa franšizingom i poslovanjem pod brandom Naturhouse upoznali su se preko svog prijatelja, koji je i sam bio primatelj ove franšize i vodio dva centra. – Razmišljao sam o raznim mogućnostima za pokretanje posla, tražio sam nešto što bi mogla raditi i moja supruga, jer se nije željela vratiti na svoj stari posao. Nijedno od nas, zapravo, nije željelo raditi negdje kao "zaposlenik" – priča Miroslav Alfery i objašnjava kako je u to vrijeme njegova supruga bila na porodiljnom dopustu. Kada su čuli za Naturhouse, naročito ih je privuklo to što se primateljima franšize nudio odličan poslovni koncept s relativno niskim investicijama. Nakon što je obišao poslovnicu svog prijatelja u Teplicama, Miroslav Alfery se odlučio kupiti franšizu i otvoriti Naturhouse centar, također izvan Praga. Desilo se, zapravo, suprotno.

Za pokretanje posla, Prag je bio veliki izazov – trebalo je imati mnogo više kapitala, biti spreman za veće troškove i izuzetno jaku konkurenciju. Alfery je razmišljao da bi ovakva vrsta nutricionističkog centra, sa savjetovalištem i prodajom suplemenata na jednom mjestu, bila novina i osvježenje u ponudi manjeg grada, i samim tim, dala vrlo dobre rezultate. Međutim, već na prvom sastanku, primatelj master franšize Jan Gonda ponudio mu je mjesto u Pragu. – Lokacija je bila odlična, znao sam da je fluktuacija ljudi u tom dijelu grada zaista velika. Iako lokal još uvijek nije bio uređen niti opremljen, ipak sam pristao na to – priča Alfery kako je sve počelo.

Od nule

Prvi Naturhouse centar otvoren je 2012. u Pragu. Alfery kaže da je sve napravio sam, od zidova do poda. –Međutim, uživao sam u tome, jer sam ipak sve to radio za sebe. Veliku smo podršku dobili i iz sjedišta tvrtke, odnosno, od primatelja master franšize. Pomogao nam je oko nabave namještaja i robe, sudjelovao u odabiru osoblja, raspoređivanju i izlaganju proizvoda – navodi što je sve obilježilo početak poslovanja. – Nije bilo lako pronaći dobre radnike. Moja je supruga konačno pristala raditi kao dijetetičar, što nam je dobro došlo, jer smo zajedno učili i razvijali posao – dodaje Alfery.

Prije nego se upustila u zajednički poslovni pothvat sa suprugom, Adina Alferova bila je direktorica regionalne podružnice jedne financijske institucije i, kako kaže, posao je bio vrlo stresan. Rad u Naturhouseu je, međutim, ispunjava. – Zaista sam sretna što mogu pomoći ljudima koji žele smršaviti. Trudimo se da sa svakim od njih uspostavimo poseban odnos, pun povjerenja, i oni nam, naravno, vraćaju na isti način. Mi ćemo im pomoći najbolje što možemo da bi, na kraju, svatko od njih bio i – zadovoljan klijent – kaže ona i izričito naglašava da do sada nisu imali nezadovoljnih klijenata. – Ako bi i postojala osoba da nije zadovoljna našim uslugama, to bi značilo da se nije pridržavala preroručenog tretmana – kaže Adina.

Pomoć i potpora presudni

Drugi Naturhouse centar nisu morali graditi "od nule", budući da su već opremljeni lokal preuzeli 2013. Ta se podružnica nalazi u gradu Kladno, udaljenom svega 25km od Praga. Alfery kaže da mu je franšizing promijenio život. – Imali smo mnogo sreće, prije svega, što surađujemo i što se možemo osloniti na primatelja master franšize koji nije jurio samo vlastiti profit. Naprotiv, on svoje pojedinačne primatelje franšize doživljava kao ravnopravne partnere, što je presudno za razvoj franšizne mreže. Praksa to već dokazuje – iskren je Alfery.

Onima koji razmišljaju uploviti u poduzetništvo, Alfery može samo preporučiti kupnju franšize, naročito onima koji nemaju previše kapitala ili mogućnosti za razvoj posla. – Pod franšizom, ne samo što radite pod okriljem dokazanog branda, već koristite sve prednosti dobro ustrojenog koncepta – pomoć po svim pitanjima poslovanja, mogućnost obuke i stalne inovacije. Mi smo to svakako dobili uz Naturhouse – zaključuje Alfery.

Izvor: Franchising.cz
Priredila: N.B.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank