Korak po korak do franšize

Shoestar namjerava franšizu prvo ponuditi svojim velekupcima. Nakon toga, franšizne trgovine mogla bi dobiti i manja mjesta u Srbiji.
Ponedjeljak
08.06.2015
Srbijanski maloprodajni lanac obuće Shoestar nedavno je otvorio prvu franšiznu trgovinu. Franšizing postaje jedna od strategija razvoja.
 

Shoestar na tržištu Srbije posluje već deset godina. Svoje trgovine obuće i modnog aksesoara imaju u Beogradu (devet trgovina), ali i u Novom Sadu, Zemunu, Jagodini (po jedna), dok je pilot-franšiza otvorena nedavno u Kragujevcu. Vladimir Pavelšek, generalni direktor lanca Shoestar, kaže da franšizing tako postaje model za širenje maloprodajne mreže, te da su, prije svega, franšizu željeli ponuditi svojim kupcima na veliko.

– Pored maloprodaje, tvrtka se bavi i veleprodajom, te smo željeli našim boljim kupcima na veliko ponuditi mogućnost uzimanja franšize. Procijenili smo da bi to bilo bolje i za nas i za njih, pošto bi mogli ostvariti veću zaradu. Franšiza u Kragujevcu je praktično test, a ako se pokaže uspješnom, ideja je nastaviti dalje sa širenjem franšizne mreže. Primatelj franšize iz Kragujevca posjeduje još dvije radnje, u Čačku i Jagodini, i plan je da polako i njih prevedemo u franšize – objašanjava Pavelšek.

Tvrtka Shoestar uradila je analizu tržišta i napravila plan gdje bi željela otvarati trgovine samostalno, a gdje su poželjne franšize – uglavnom tamo gdje imaju velekupce, a potom i u manjim mjestima u Srbiji.

Franšizne trgovine bi morale biti opremljene po Shoestar standardima. Primatelj preuzima i softwerski sustav tvrtke, a zaposlenici prolaze obuku kako bi i usluga bila kao u trgovinama davatelja. – U Kragujevcu su, na primjer, naši radnici proveli desetak dana kako bi tamošnje prodavače uveli u posao. Prijenos znanja će se nastaviti, jer je odnos prema kupcima izuzetno važan i želimo da bude isti u svakoj našoj radnji. Kao dokaz tom našem cilju je i to što smo primatelja franšize odmah uključili u program lojalnosti te je za potrošača potpuno nebitno da li će ući u našu ili franšiznu radnju – svakako će dobiti iste pogodnosti pri kupnji – objašnjava Pavelšek.

Budući da je franšiza u Kragujevcu pilot-projekt, posebnih uvjetovanja u pogledu količine robe nije bilo. –Nismo željeli primatelja ugovorom obvezivati na to, jer nam je cilj da projekt uspije, a međusobno povjerenje svakako postoji. On već sada uzima više robe nego što je to činio kao velekupac. Ono što sada možemo reći jest da 70 posto asortimana u trgovini mora biti naša roba – kaže on.

Posebna pogodnost za primatelje franšize je, prema njegovim riječima, to što će dobivati ​​proizvode koji se inače prodaju samo u Shoestar trgovinama, a na kojima je zarada najveća. – Riječ je o nešto klasičnijoj obući koja nikada ne izlazi iz mode, poput baletanki, ravnih cipela s pertlom – ono što se u svijetu obuće naziva "baza". Takva se obuća proizvodi kada je posla u tvornici manji – u vrijeme smjena sezona. Materijali se za njih nabavljaju ranije i povoljniji su, nema novih formi, što sve utječe da njihova cijena bude niža, a marža veća – za razliku od modne i "trendy" obuće koja je i u nabavci skuplja. Od spomenute obuće svi živimo, ostalo je "šminka" – kaže šaljivo Pavelšek.

Inače, nositelj branda Shoestar je tvrtka Insert Retail d.o.o. iz Beograda. Tvrtka je u partnerskom odnosu sa tvrtkom Insert d.o.o. iz Rume, poznatoj i po tome što u svojim tvornicama u Rumi i Sremskoj Mitrovici proizvodi obuću za velike svjetske brandove – Prada, Valentino Garavani, Louis Vuitton, Dior, Louboutin i drugi. Od 2009. godine Insert d.o.o. nastupa i sa vlastitim brandovima Antonella Rossi i Carlo Gaugin koji se mogu naći u svim Shoestar trgovinama u Srbiji, ali i u zemljama regije te Bjelorusiji.