22.06.2015

Dio velike zajednice

Za početnike koji ulaze u posao ohrabrujuće je biti dio franšiznog sustava. Uvijek je netko uz vas da vas posavjetuje i nauči – kaže Nevena Petrović, vlasnica FitCurves franšize

Kao jedan od najrazvijenijih i najpopularnijih fitness sustava, američki FitCurves od drugih se koncepata izdvaja po tome što treninzi traju svega 30 minuta i što su klijenti – isključivo žene. Od zemalja ove regije, FitCurves se za sada može pronaći samo u Srbiji. Nevena Petrović, vlasnica single-unit franšize i menadžerica prodaje franšize FitCurves za Srbiju, kaže da FitCurves planira ulazak i na tržišta Slovenije i Hrvatske. Pitali smo je što je neophodno za primatelja franšize, kakvi su potencijali tržišta i mogućnost zarade u ovom poslu, te šta su daljnji ciljevi FitCurvesa u regiji.

Nevena Petrović, FitCurves Fot. N. Petrović

FitCurves daje nešto ekskluzivno po pristupačnoj cijeni i vjerujem da svaka žena s prosječnom plaćom može priuštiti sebi treniranje u ovakvom centru. Tržište sigurno postoji. Mislim da bi ovakav fitness klub dobro poslovao u svakom malo većem gradu. Planiran je ulazak i u Hrvatsku i Sloveniju, ali bi ulazak morao biti "eksplozivan", odnosno, da se najmanje tri kluba otvore u isto vrijeme.

Koje uvjete trebaju ispuniti oni koji žele postati primatelji franšize FitCurves?

Za početak, važno je da postoji želja da se radi ovaj posao, ali i financijska mogućnost za kupnju franšize. Nije nužan poseban obrazovni profil, budući da je primatelj obvezan proći kroz obuku pred otvaranje koja se organizira u našem regionalnom centru u Mađarskoj. Dio obuke posvećen je samom vođenju posla, privlačenju potencijalnih klijenata, marketingu, drugi se dio odnosi na vođenje treninga.

Što se tiče samog kluba, FitCurves traži da lokal bude prostran, osvijetljen, prozračan, da ima najmanje 120 četvornih metara – od toga, 80 čini prostor za vježbanje, ostalo "odlazi" na svlačionice i tuševe. Lokal, također, ne bi trebao biti u suterenu ili na katu, a važno je da bude okružen poslovnim prostorom, uredima, tako da klijentice mogu doći na trening i za vrijeme pauze na poslu.

Davatelj franšize, inače, vodi računa o najsitnijim detaljima – recimo, bojama prostora. Budući da su žene svih starosnih dobi naša ciljna grupa, izabrane su kombinacije boja koje su prijemčive za svačije oko. I zato, iz vlastitog iskustva mogu reći, da smo samostalno otvorili centar, vjerojatno bismo negdje pogriješili, a ni sami ne bismo znali gdje. Upravo se u tome ogleda prednost franšizinga.

Vi ste, kao vlasnica single-unit franšize i suvlasnica FitCurves kluba u Beogradu, prošli kroz cjelokupnu proceduru. Možete li nam objasniti sam postupak uzimanja franšize? I koliko je potrebno vremena za otvaranje jednog centra?

Počelo je tako što sam tražila posao u struci, budući da sam profesorica sporta. Naišla sam na oglas da jedan od FitCurves klubova u Beogradu traži instruktora. I sama sam priželjkivala ući u privatni posao, na što je vjerojatno utjecalo i to što potičem iz obitelji poduzetnika, koji nikada nisu radili u državnim institucijama. Nakon mjesec dana rada u tom klubu, poželjela sam otvoriti vlastiti FitCurves klub. Od ideje do realizacije prošlo je pola godine – trebala sam zatvoriti financijsku konstrukciju. Poklopilo se da sredinom te 2013. pronađem i poslovnog partnera kojemu se FitCurves koncept vrlo svidio, te smo odlučili ući u projekt i pokrenuti "kotač".

Centrala primatelja master franšize za tržište istočne Europe, pa i zemlje bivše Jugoslavije, nalazi se u Miamiju. Poslala sam prijavu u centralu, a oni su me uputili na regionalnog menadžera iz Mađarske. Od njega sam dobila materijale koji, praktično, odgovaraju na sva pitanja koja bi mogla zanimati potencijalnog primatelja, što uključuje i prezentaciju o spravama koje se koriste tijekom treniga, kao i važne brojke o FitCurves franšizi.

Prvi korak me je vrlo ohrabrio, te sam sigurna da bi svatko tko ima "gen" za privatno poduzetništvo, vjerojatno poželio biti dio nečega što gotovo sigurno ne može propasti.

Za početnike koji ulaze u posao ohrabrujuće je biti dio franšiznog sustava jer od same prijave do otvaranja centra uz vas stoji mentor sa "dirigentskom palicom" – daje vam detaljne upute o tome što je potrebno učiniti svaki tjedan prije otvaranja kluba, kako bi samo otvaranje i dalje poslovanje bilo uspješno. Također, s nama je u prvom tjednu po otvaranju bila mentorica iz Bugarske koja nas je vodila i učila "u hodu", što je bila neprocjenjiva podrška. Kako nam je predočeno, prvi je tjedan ključan za daljnji život kluba, i u praksi se to pokazalo istinitim. Davatelj nam je, stoga, dao sav marketinški alat koji nam je omogućio da već u prvom tjednu osiguramo dovoljan broj članarina za poslovanje "u plusu" u naredna tri mjeseca.

Treba spomenuti, da u ovom trenutku, za one koji bi bili zainteresirani za FitCurves franšizu, komunikacija s regionalnim menadžerom i centralom dodatno je olakšana, jer bi se prvo mogli obratiti nama za informacije i pomoć.

Foto: Nevena Petrović, FitCurves, Banovo brdo, Beograd

Tko bi bio idealan primatelj FitCurves franšize?

Kao što sam spomenula, obrazovni profil nije bitan. U praksi se pokazalo da su primatelji uglavnom žene koje su i same vježbale u FitCurvesu i poželjele imati vlastiti posao, upravo kao u mom slučaju. Jedino što mogu reći je da to trebaju biti vrijedne i poduzetne osobe, koje će biti spremne i da "izađu na teren" ako treba, kojima neće biti teško pričati s prolaznicima, dijeliti brošure – učiniti sve što je u njihovoj moći ne bi li promovirali koncept i privukli klijentice.

Može se reći da FitCurves spada u kategoriju "cjenovno pristupačnih" franšiza. Koliko je novca potrebno i koje se franšizne naknade plaćaju?

U usporedbi s onim koliko mogu koštati, i što ljudi očekuju, franšiza stvarno nije skupa. Pri tom, cijena je prilagođena našem tržištu i zbog planirane ekspanzije, tako da iznosi 28.000 američkih dolara. Za taj se novac dobije osam sprava koje se uvoze iz SAD i osam stanica za vježbanje, a u cijenu je uključena i obuka. Za centar, međutim, treba nabaviti i dodatnu opremu – ormariće za stvari, klupe, pult – što može koštati još oko 2.500 američkih dolara. Nakon otvaranja plaća se fiksna mjesečna franšizna naknada koja iznosi 395 dolara, i plaća se narednih pet godina, koliko traje ugovor, a nakon isteka, ugovor se može produžiti pod istim uvjetima bez ikakve naknade. Procjena je da se uloženi novac može povratiti od dvije do četiri godine.

Poslujete godinu i pol dana. Kakvo je tržište s obzirom na loše ekonomsko okruženje?

Možemo se pohvaliti da od prvog dana nismo išli ispod breakeven-a, što znači da sve vrijeme poslujemo održivo. Borimo se dovesti još više članica. Mogla bih reći da još uvijek učimo i sada želimo animirati žene da treniraju na duže staze. Naknadno smo omogućili da se godišnje članarine plaćaju trajnim nalogom preko računa na koji se prima plaća. Statistika u drugim zemljama pokazuje da se žene, kada imaju takvu mogućnost, odlučuju na godinu dana članarine, što klubu omogućava da bezbrižno posluje.

FitCurves daje nešto ekskluzivno po pristupačnoj cijeni i vjerujem da svaka žena s prosječnom plaćom može priuštiti sebi treniranje u ovakvom centru. Pogotovo tko uzima godišnju članarinu. Tržište sigurno postoji. Mislim da bi ovakav fitness klub dobro poslovao u svakom malo većem gradu. Nadamo se da će u naredne dvije godine u Srbiji biti makar 10 klubova. Planiran je ulazak i u Hrvatsku i Sloveniju, ali bi ulazak morao biti "eksplozivan", odnosno, da se najmanje tri kluba otvore u isto vrijeme.

Kakvu potporu imate od davatelja franšize?

I dalje imamo svog mentora kojem se obraćamo za pomoć, svakodnevno je tu za on-line podršku, obavještava nas o dešavanjima koja mogu značiti i nama u poslovanju. Što se mene osobno tiče – vodi me poduzetnički duh i oslanjam se kako na sebe tako i na suradnike, poslovnog partnera i cjelokupni tim zaposlenika koji su spremni našu uslugu dovesti do perfekcije. Nisam svoju ulogu primatelja franšize doživjela tako da se moram "poštapati" o nekoga. Doduše, nisu nam se ni dešavale bezizlazne situacije u kojima bi nam bila potrebna velika pomoć. Smatrala sam da je to što smo dobili početni zamajac, bilo dovoljno da sve ostalo krene kako treba.

Naravno, monitoring postoji i dalje, posebno se obraća pažnja na financijske projekcije, da bi davatelj unaprijed znao postoje li problemi u poslovanju. Moram istaknuti da poslovanje često ovisi o osobnim sposobnostima primatelja. Međutim, postoje preporuke što bi klubovi mogli raditi po sezonama, kako animirati potencijalne klijente. Na primjer, proteklog mjeseca, po preporuci iz centrale, imali smo mjesec zumbe. Od davatelja dobivamo i kompletan dizajn za marketinške materijale i fotografije.

Koje su komparativne prednosti FitCurvesa u odnosu na ostale centre za treniranje?

Naša ciljna skupina su žene od 18 do 78 godina. Zapravo, gornja granica i ne postoji. Bilo koja organizacija sportskog tipa ne nudi ovako kompletnu uslugu ženama koja je namijenjena svim dobima i kondicionim razinama. Naš program može biti prilagođen i ženama sa zdravstvenim problemima. Ključ je u hidrauličnim spravama koje pružaju onoliko otpora koliko se vi trudite ili koliko brzo radite. Trening može biti prilično neopterećujući, ali i vrlo intenzivan. Kombiniraju se kardio vježbe i vježbe snage, pri čemu trening traje svega 30 minuta, što je idealno za većinu žena koje ne vole trenirati.

Naš centar zaista brine o članicama – želja nam je postići cilj, i zajedno revidiramo učinak nakon određenog vremena. Naime, prilikom učlanjenja popunjavamo uputnik kako bismo vidjeli koji su im ciljevi, uradimo njihovu fitness analizu, trudimo se saznati sve o njihovim prehrambenim i fizičkim navikama, kako bismo im pomogli postići željene rezultate. Nerijetko se događa da, ako netko ne dolazi, pozovemo i pitamo što se dogodilo i iznova ih pokušamo motivirati da urade nešto dobro za sebe. Pored toga, trudimo se da atmosfera bude pozitivna, a žene se inače vole družiti među sobom, pričati, i primijetili smo da mnoge naše članice dolaze i jer se osjećaju kao dio zajednice. Budući da klub ne radi nedjeljom, tog dana nudimo druženje u prirodi. Dakle, trudimo se izgraditi zajedništvo. Zaista mislim da nudimo nešto drugačije. S jedne strane, ovo jeste biznis, ali i plemenit posao jer je mjesto gdje se propagiraju zdrav život i zdrave navike.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank