07.07.2015

"Kraljica" stiže

Više od 70 godina, Dairy Queen primjenjuje jedan jednostavan recept za uspjeh – kaže Amir Kremer, potpredsjednik i menadžer razvoja američkog lanca restorana Dairy Queen

– Tajna je u kombinaciji vrijednih ljudi koji vode naše restorane, ukusnoj hrani i primamljivim slasticama koje se služe u našim lokalima – objašnjava Amir Kremer, zadužen za razvoj branda na međunarodnom tržištu.
Dairy Queen je, zapravo, jedan od najstarijih lanaca brze usluge u Americi, sinonim za obiteljski restoran u američkom stilu, jedan od pionira franšizinga i dom jednoj vrsti slastice koja je, kako podsjeća Kremer – stvorila čitavu industriju. Dairy Queen svoju slavu i dobro ime duguje – sladoledu na točenje. I kao što su to učinili Coca-Cola ili KFC, sastojci i formula za spravljanje ovog sladoleda strogo su čuvana tajna. Ta kremasta, hladna poslastica, međutim, poslužila je kasnije kao inspiracija za čitavu paletu slatkih proizvoda po kojima je Dairy Queen i dan-danas poznat (sladoled u kornetu, milkshake, ledene kave).

Priča o Dairy Queen, naime, počinje 4. kolovoza 1938. godine. Tog dana, Sherb Noble, vlasnik trgovine sladoleda u gradiću Kankakee u Illinoisu, pristao je ponuditi "neimenovanu mliječnu poslasticu" koju su u obiteljskoj manufakturi spravljali otac i sin, John i Alex McCullough. Za samo dva sata tog prvog dana probne prodaje, Noble je poslužio više od 1.600 porcija novog deserta. Nije im trebalo previše vremena da shvate da se u novom proizvodu krije pravo blago, te su 1940. Noble i McCullough otvorili prvi lokal pod imenom Dairy Queen. Ostalo je, kako kažu, povijest.

Danas je Dairy Queen jedan od najvećih franšiznih sustava na svijetu, s više od 6.600 restorana koji se, osim u Sjedinjenim Državama, mogu naći u još 26 zemalja.

Kako nam je potvrdio Kremer, ove će godine lanac ponovno otvoriti restorane u Europi, a među poželjnim tržištima, nalaze se i zemlje ove regije.

Dairy Queen se vraća u Europu. Što vas je motiviralo na takvu odluku? Što ste naučili iz prošlosti i koje poteze ovoga puta nećete ponoviti?

Naše je iskustvo na europskim tržištima bilo vrlo kratko i odnosi se na razdoblje od prije 20 godina. Danas smo u neusporedivo boljem položaju i kada je prepoznatljivost branda na međunarodnim tržištima u pitanju, ali i kada je u pitanju potpora koju ćemo pružiti našim primateljima franšize.

U Europi, razvoj će početi od Istoka. Krajem prošle godine dali smo prva ekskluzivna prava za razvoj branda u Poljskoj i prvi bi franšizni restoran trebao biti otvoren tijekom ove godine. Međutim, već smo u potrazi za ekskluzivnim partnerima i na susjednim tržištima, u Češkoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, i naravno, zemljama Balkana.

Kakav je, prema Vašem mišljenju, karakter tržišta u zemljama Balkana – koje su njihove prednosti i mane, i kakvu ćete strategiju razvoja primijeniti u ovoj regiji (master franšiza, regionalno zastupništvo...)?

Naravno, kad kažemo zemlje Balkana, mislimo na zemlje bivše Jugoslavije, i zaista, ta su tržišta vrlo značajna za naš međunarodni razvoj. Međutim, zbog broja stanovnika i veličine tržišta u svakoj od zemalja, voljeli bismo naći jednog regionalnog primatelja franšize koji bi bio spreman razvijati mrežu u regiji, u najmanje tri-četiri zemlje, s tim što restorani ne bi morali biti otvoreni u svakoj od zemalja u isto vrijeme. Inače, vjerujemo da će se Dairy Queen dopasti svim lokalnim potrošačima koji traže veći izbor i raznolikost u ponudi.

Iskustvo nam pokazuje da, recimo, Dairy Queen slastičarnice (Treat stores) dobro posluju u prometnim dijelovima grada, poput trgovačkih centara i shopping zona. Velika je prednost i to što je Dairy Queen fleksibilan po pitanju veličine i "formata" lokala i prilagođava se ponudi na lokalnom tržištu nekretnina. Naš drugi koncept DQ Grill & Chill je, recimo, restoran brze usluge s kompletnim izbornikom, koji uključuje standardnu ​​ponudu jela – hamburgere, sendviče, hot-dogove, tortilje – kao i našu najpoznatiju liniju proizvoda – sladolede na točenje i ostale "kremaste" mliječne poslastice. Osim toga, trudili smo se da interijer DQ Grill & Chill restorana bude topao i prijemčiv – kako bi bio drugačiji i bolji od tipičnih restorana brze usluge.

Tko bi bio idealan primatelj Dairy Queen franšize i koje bi uvjete trebao ispuniti da bi postao vaš partner?

Bilo da su to individualci ili tvrtke, tražimo prije svega partnera koji ima želju baviti se ovim poslom na duže staze. Ako poznaje branšu i ima bazu kontakata, bit će to svakako prednost. Naravno, sve to uz pretpostavku da ima dovoljno kapitala i poduzetničkog duha.

Bilo bi dobro, mada nije nužno, da već radi u nekom franšiznom sustavu, ili u području ugostiteljstva i gastronomije. Međutim, dolaze u obzir i poduzetnici iz drugih srodnih branši kojima bi Dairy Queen mogao biti dopuna ili potpora poslu kojim se trenutno bave – to mogu biti nekretnine, trgovniski lanci, ljekarne, kina, zabavni parkovi, igraonice...

Možete li nam reći nešto više o franšiznom poslovanju tvrtke, kako se razvijao koncept i širila mreža restorana?

Četrdesetih godina prošlog stoljeća, kada je otvoren prvi Dairy Queen, franšizing u ugostiteljstvu bio je skoro nepoznata pojava. Međutim, novi proizvod i potencijal koji je nosio sa sobom, prirodno su vodili ka stvaranju takvog sustava. Recimo, kada su Sjedinjene Države prosinca 1941. ušle u rat, bilo je manje od 10 Dairy Queen restorana. Međutim, ubrzo nakon rata, sustav se je počeo širiti tempom koji do tada, pa ni kasnije, nije zabilježen. Sa 100 lokala, koliko ih je bilo 1947, Dairy Queen je do 1950. porastao na 1.446 restorana, a zatim na 2.600 do 1955. Danas je, kao što znate, jedan od najvećih franšiznih sustava na globalnom tržištu.

Iako se od tada mnogo toga u svijetu i Dairy Queenu promijenilo, jedno je ipak ostalo isto: Dairy Queen je još uvijek, kao što je i u prošlosti bio, mjesto gdje se rado okupljaju sportaši, poslovni ljudi i obitelji koji žele uživati ​​u dobroj hrani i slasticama. Recept za uspjeh Dairy Queen sustava i danas je, zapravo, vrlo jednostvan kao što je bio i davne 1940.

Što je to što Dairy Queen razlikuje od ostalih velikih lanaca brze usluge poput McDonald'sa ili Burger Kinga, koji također posluju u zemljama ove regije?

Koliko god smo vjerni tradiciji i nasljeđu koji stoje iza branda, trudimo se održati korak sa suvremenim dobom koje se neprestano mijenja. Međutim, jedna će stvar ostati ista u svim Dairy Queen restoranima diljem svijeta –naša čuvena linija sladoleda. Potrošači, jednostavno, vole "svilenkastu" teksturu i ukuse koji su "zapisani" u tajnoj recepturi. Vremenom, mušterije su zavoljele i Blizzard, sladoled s mrvljenim keksima, MooLatte ledene kave, sladolede u kornetu, shakeove.

Međutim, ne samo što se specijalizirao u svijetu tzv. soft serve proizvoda, Dairy Queen svojim klijentima nudi i širok izbor napitaka iz linije Orange Julius. U stvari, proizvodi iz ove linije – smoothies i osvježavajući voćni napici – toliko su popularni da u velikom broju naših lokacija u svijetu predstavljaju razlog zbog kojeg mušterije i dolaze u Dairy Queen.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank