Koliko si dobar primatelj franšize?
Nijednom franšiznom sustavu ne treba "reklama" da se neki od njegovih objekata zatvorio ili da, pak, loše posluje, ili da se u njemu ne poštuju svi standardi definirani u ugovoru ili franšiznom priručniku. Zato je, nakon samog uspostavljanja franšize, izbor primatelja sljedeći važan korak. Naši se sugovornici slažu da u zemljama regije nije jednostavno pronaći dobrog primatelja franšize. Suglasni su da, kao i svatko tko se upušta u privatni posao, primatelj mora biti uporan, vrijedan i odgovoran, no, ono što ga mora razlikovati od ljudi koji se na put poduzetništva upućuju sami, jeste sposobnost da se drži pravila, instrukcija i standarda koje dobiva od davatelja franšize.
Kornelia Schild, rukovoditeljica direkcije prodaje i marketinga u najvećem franšiznom sustavu u Srbiji – Mini Pani, kaže da je glavna prepreka u pronalasku primatelja – početna investicija. – Unatoč tome što je naša franšiza vrlo dostupna i moguće je sa minimalnim ulaganjem pokrenuti novi biznis, kada čuju da nešto moraju uložiti da bi započeli posao, pojavi se blokada. Vjerujem da je jedan od razloga taj što je pojam franšizinga još uvijek nedovoljno poznat u Srbiji i regiji. Mnogi od njih misle da je davatelj onaj koji ulaže sav novac, a oni su samo zaposleni. Zbog nedostatka promocije i popularizacije franšiznog poslovanja, još uvijek se, nažalost, ne prepoznaje potencijal franšiznog poslovanja kao vrste pomoći u proširenju postojećeg posla, u započinjanju novog posla ili kao način samozapošljavanja – objašnjava ona.
Foto: Kornelia Schild, MiniPani i Nevena Petrović, FitCurves
Iako se slaže da nije jednostavno pronaći primatelje franšize, Nevena Petrović, zadužena za širenje franšizne mreže fitness klubova FitCurves, kaže da se najčešće primatelji javljaju sami, a da se daljnjom analizom utvrđuje jesu li oni dobri kandidati ili ne. – Nije jednostavno reklamirati franšizu ljudima koji možda imaju dovoljno kapitala da je kupe, ali ih ne zanima oblast kojom se data franšiza bavi. S druge strane, često se jave entuzijasti, koji žele i imaju jaku volju raditi, ali kojima je teško pribaviti početni kapital – kaže ona.
Najveća razlika između dobrog i lošeg primatelja franšize, prema mišljenju Luke Dragaševića, direktora prodaje u franšiznom sustavu FlyFly Travel, jeste odnos prema poslu, spremnost na naporan rad i maksimalnu angažiranost, kako bi se postigao željeni uspjeh. – Od primatelja očekujemo da budu energični, kreativni i spremni na naporan rad. Tražimo ljude koji će prihvatiti naš način rada, naše standarde, koji su se pokazali uspješnima. Potrebno je da primatelji franšiza budu timski orijentirani, željni uspjeha, ljudi koji imaju viziju i koji su svjesni da uvijek postoji prostor za napredak – kaže Dragašević.
Franšiza, prema riječima Kornelie Schild, odgovara onim pojedincima koji nemaju vlastite ideje, ali su uporni i vrijedni, imaju potrebni kapital i odgovarajući poslovni prostor. – Iako izgleda da primatelj franšize dobiva "sve na pladnju", ipak, pored kapitala, treba imati i smisao za vođenje posla – ističe ona i dodaje da je poštivanje dogovora i pravila iz ugovora od izuzetne važnosti. – Dugogodišnja praksa pokazuje da su najuspješnije one MiniPani franšizne jedinice koje su u formi "obiteljskog posla", kada primatelj franšize svoj status rješava samozapošljavanjem – naglašava Schild.
Poštivanje instrukcija koje dobiva kupac franšize, poštovanje branda koji je netko gradio godinama ili možda desetljećima, ključne su stvari u franšizingu, ističe Nevena Petrović. – Stoga je važno da primatelj bude odgovorna osoba koja će organizirati posao za vlastito dobro, dobro klijenata ili potrošača i samog franšiznog sustava. Kupac franšize nikako ne bi smio sebi dopustiti da ugrozi čitav lanac franšize neodgovornim poslovanjem koje se ne uklapa u standarde koje je franšiza propisala. To bi skupo moglo koštati kupca franšize, ali i čitav brand. Jako je važno zadržati svijest o tome da ispred franšize koju ste kupili stoji organizacija čiji ste vi jedan dio i stoga se treba držati pravila koje je franšiza uspostavila – ističe Petrović.
Svi se sagovonici slažu da potraga za dobrim kandidatima može potrajati mjesecima, pa i godinama. Kako je još ranije za Franchising portale izjavio Miloš Dežnak, nositelj master franšize kanadske konsultanstske kuće Match Point, statistike te tvrtke – koja spaja davatelje i primatelje franšize – pokazuje da je potrebno 60 kandidata da bi se došlo do jednog potpisivanja franšiznog ugovora, odnosno, kvalitetnog kandidata.
– Statistika za zemlje ove regije, međutim, mnogo je gora – kaže Dežnak i dodaje da je pored nedostatka kapitala, naročito za skuplje franšize, otežavajuća okolnost i to što većina potencijalnih primatelja franšize zapravo ni ne zna što sve franšizing podrazumijeva.
pročitajte članke
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja ulazi na tržište Slovenije. Masterfranšizeri Helena i Hrvoje Tkalčić otkrivaju uvjete za uzimanje franšize.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizirana za zaštitu i stiliziranje mobitela visokokvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima regije.
DepilConcept, međunarodni brend estetskih centara, u travnju je proslavio četiri godine poslovanja na tržištu Srbije.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
In memoriam
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...