Američke krafne osvajaju sjever
Kako su prenijeli islandski mediji, više od 200 ljudi čekalo je pred vratima na sam dan otvaranja restorana. Stanovnici Reykjavika, čini se, željno su iščekivali dolazak novog američkog branda, spremni kušati krafne i kave po kojima je Dunkin' Donuts i poznat širom svijeta. Ulazak velikog sustava, s druge strane, mediji su protumačili i kao još jedan znak ekonomskog oporavka, podsjećajući da je 2008. godine – kada je Island s neslućenim razmjerama pogodila kriza – "stari, dobri" McDonald's bio primoran zatvoriti restoran te povući se s ovoga tržišta.
Dunkin 'Donuts danas ulazi s mnogo više očekivanja i ambicija. Ne samo da namjerava nastaviti s otvaranjem restorana na Islandu, već i otvoriti između 20 i 30 restorana u Danskoj, Švedskoj i Finskoj.
Mrežu kafeterija na Islandu Dunkin' Donuts će širiti kroz franšizu, a ugovor je sklopljen s poznatim islandskim lancem supermarketa "10-11". Na taj je način islandska tvrtka, kao nositelj franšize, dobila pravo u narednih pet godina otvoriti još 15 Dunkin' Donuts restorana. Svi će, inače, biti smješteni u postojeće "10-11" supermarkete.
Ovo nije neobična niti rijetka strategija – naročito kada su velike tvrtke u pitanju, a pogotovo kada se radi o sustavima koji se šire franšizno. Veliki davatelji franšize, poput Dunkin' Donutsa, McDonald'sa, Subwaya, KFC-a ili većine poznatih lanaca, na novim tržištima traži ozbiljnog i pouzdanog partnera – najčešće, tvrtku koja već ima iskustva u istoj ili sličnim branšama i koja bi, sa svojim postojećim kapacitetima, mogla omogućiti brži razvoj branda na lokalnom tržištu. Jedan od primjera ove poslovne simbioze pronalazimo i u Francuskoj –Starbucks je, naime, sredinom srpnja ušao u sličan dil sa francuskim trgovinskim lancem Casino.
Inače, ako sve bude teklo po planu, Island će za pet godina imati najveći broj Dunkin' Donuts restorana po glavi stanovnika – što znači da će jedan restoran dolaziti na svakih 20.000 žitelja (u SAD, na primjer, jedan Dunkin' Donuts dolazi na svakih 46.000 stanovnika). Ono što može privući veliki broj lokalnih potrošača bit će mnogo veći izbor u odnosu na slastice i napitke koji se mogu kupiti u običnim pekarama, navode islandski mediji. Dunkin' Donuts, međutim, računa da će, pored lokalnog stanovništva, postati "poželjna destinacija" i za 150.000 američkih turista, koliko svake godine posjeti Island.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Sa terena do franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Investirati u razvoj franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...