15.09.2015

Franšiza održava poslovanje

Intermarché se povlači s tržišta ove regije. Fokus premješta na tržišta Zapadne Europe.

Kako su ovih dana prenijeli francuski mediji, trgovački lanac Intermarché blizu je sklapanja dogovora o prodaji svojih devet Interex trgovina u Srbiji. Intermarché se već 2012. povukao s tržišta Rumunjske, prošle je godine napustio Kosovo i Bosnu i Hercegovinu, a sada čeka odobrenje komisije za zaštitu konkurencije kako bi svoje supermarkete u Srbiji prodao domaćem trgovinskom lancu Aman.

Poljska je jedino tržište Središnje Europe na kojem će Intermarché nastaviti razvoj. To i nije veliko iznenađenje, budući da je Intermarché jedan od najvećih trgovinskih lanaca u Poljskoj, koji broji više od 220 supermarketa.

Povlačenje s Balkana, kako prenose mediji, strateška je odluka tvrtke. Francuski će se lanac od sada fokusirati na matično tržište i zemlje Zapadne Europe, poručuju iz sjedišta tvrtke, a jedino centralnoeuropsko tržište na kojem će francuski lanac nastaviti razvoj mreže bit će Poljska.

Svi za jednog, jedan za sve

Za razliku od zemalja Balkana, u kojima je nastupao izravno, na ostalim tržištima na kojima trenutno posluje – Francuskoj, Portugalu, Belgiji i Poljskoj – Intermarché se razvija putem franšize. Pod svoje je okrilje okupio tisuće neovisnih poduzetnika koji samostalno otvaraju i vode trgovine, ali pod brandom i po standardima lanca.
Kao što je karakteristično za ovu vrstu poslovne suradnje, pristupanjem franšiznom sustavu, neovisni trgovci dobivaju niz povoljnosti: nabavu po najnižim cijenama, provjeren izbor dobavljača, razrađenu logistiku, pomoć oko vođenja posla, zapošljavanja i obuke zaposlenika, marketinga... Međutim, kriteriji za otvaranje Intermarché-ove franšize i standardi koji se zatim moraju poštivati, u određenim aspektima, nadilaze uobičajene zahtjeve franšiznih/partnerskih sustava iz branše. Po tome je Intermarché specifičan sustav.

Potencijalni primatelj franšize, za početak, treba imati značajan kapital za pokretanje posla, a ovisno o formatu trgovine i tržišta, investicija se može kretati od sto tisuća do nekoliko stotina tisuća eura. Tvrtka, istina, od početka pomaže kandidatima pronaći najpovoljnije izvore financiranja, a zatim i otplaćivanja kredita. S druge strane, primatelj franšize ulaže novac tek i jedino kad nadzorni odbor tvrtke odobri lokaciju za otvaranje supermarketa, i nakon što primatelj prođe šestomjesečnu obuku (u Francuskoj i na lokalnom tržištu).

Foto: Intermarché

Pošto se radi o trgovinama velikog formata –  od 400 do 2.000, odnosno, 6.000 m2 – tvrtka pažljivo bira lokaciju, nudeći pomoć pri projektiranju, izgradnji i opremanju objekta. Događa se da se kandidatima ponude i postojeći objekti koji se ne moraju nužno nalaziti u gradu u kojem kandidat živi. Ako je voljan raditi i "biti dio uspješne obitelji", kandidat bi trebao promijeniti prebivalište ili način života. –  Svaki je dan drugačiji, svaki zanimljiv. Tvrtka je naš život – riječi su bračnog para Dudka, primatelja Intermarché-ove franšize iz poljskog gradića Slubice, i one možda najbolje opisuju odnos partnera prema poslu i sustavu kojem pripadaju.

Međutim, predstavnici tvrtke, ne bez ponosa, kažu da se predanost i posvećenost primatelja franšize višestruko isplati. Kako Intermarché pripada grupaciji Les Mousquetaires (Mušketiri), tvrtka je i doslovno vođena krilaticom "Svi za jednog, jedan za sve". Primatelji Intermarché-ove franšize, stoga, nisu mali trgovci koji rade pod brandom velike tvrtke – kao što je to najčešće slučaj u drugim franšiznim sustavima – već ravnopravni partneri koji imaju obvezu sudjelovati, predlagati, odlučivati i utjecati na poslovnu politiku tvrtke. To, između ostalog, znači i da će dio svog radnog vremena (dva dana tjedno) provesti izvan trgovine, u jednom od regionalnih sjedišta tvrtke, gdje će se posvetiti razradi ideja i akcija za dobrobit čitave franšizne mreže. S druge strane, poslije dvije godine od ulaska u "obitelj mušketira", partnerima se daje mogućnost postati dioničari grupacije i na taj način računati na dodatni profit. Treba samo imati na umu da grupacija Les Mousquetaires na godišnjoj razini ostvari prihod od 40,1 milijardu eura.

Na matičnom tržištu, Intermarché primateljima franšize nudi četiri formata trgovina: Intermarché Hyper (hipermarketi, od 3.200 do 6.000 m2); Intermarché Super (supermarketi, od 400 do 2.000 m2); Intermarché Express (marketi, smješteni u gradska jezgra); Intermarché Contact (manji marketi za ruralna područja). Na inozemnim tržištima, Intermarché najčešće razvija format supermarketa – Intermarché Super.

Pored trgovinskog lanca Intermarché, grupaciji Les Mousquetaires pripadaju i diskontni lanac Netto, lanac za uređenje doma i dvorišta Bricomarché, lanac trgovina "uradi sam" BricoCash, lanac auto-servisa Roady i lanac gril/restorana Poivre Rouge. Pod brandom Intermarché posluje više od 1.800 trgovina u Francuskoj, 230 u Portugalu, 226 u Poljskoj i 85 u Belgiji.  

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank