16.09.2015

Dvojac s kormilarom

Danju kafić, noću pub. Riječki King’s Caffe ne samo da je ponudio zanimljiv koncept, već je spreman i za razvoj franšize.

Nije važno u koje doba dana svratite u King's Caffe – uvijek ima gostiju. Prije podne se ispija kava, čavrlja, čitaju novine i radi – ako vam posao ovisi o internetu ili, općenito, o radu na kompjuteru. Navečer se kavana pretvori u pub, diči se svojom ponudom točenih piva, uzavrelom atmosferom, gužvom i žamorom koji je svojstven za sva "kultna mjesta". A biti dobar u Rijeci, nije mala stvar.

Za turiste s kontinenta, Rijeka nije tipičan grad na Primorju – nije, zapravo, destinacija zbog koje se ide na more – ne treba očekivati ​​pješčane plaže, borove i kristalno čistu vodu. Istina, kao najveća luka i brodogradilište i u staroj Jugoslaviji i danas u Hrvatskoj, do devedesetih godina prošlog stoljeća Rijeka nije ni morala ulagati u bilo što drugo osim u industrijski razvoj. Rijeka, stoga, nema ni mondenske gradske plaže, poput gradova u blizini (Opatija, Crikvenica...), ali je, s druge strane, uzduž i poprijeko optočena tragovima burne prošlosti, smjenom utjecaja i vladara. Molo Longo, šetalište koje se duž lukobrana skoro dva kilometra proteže kroz more, simbolično spaja (i razdvaja) dva karakteristična riječka krajolika – "čipkastu" arhitekturu grada i čelične konstrukcije lučkih dizalica – obilježja starih i modernih vremena. Zbog svog neočekivanog šarma, spoja austrougarskih zgrada i industrijskih pogona, Rijeka može iznenaditi i opčiniti.

S druge strane, poput većine mjesta na Primorju, žila društvenog života u Rijeci teče kroz glavno gradsko šetalište – Korzo, na kojem, kako kažu, svaki Riječanin provede bar pola života. Nije ni čudo što su svi "okusi i mirisi" Rijeke na Korzu – prodavaonice, kafići, restorani, uz palače, fontane, skulpture – kao bogata baština grada. Mještani kažu da "grad živi" duž Korza do Mrtvog kanala (starog korita Riječine po kojoj je grad dobio ime) i, stoga, ono što nije na Korzu, moralo bi biti posebno, drugačije, vrijedno pješačenja...

Foto: King's Caffe Rijeka

Za King's Caffe – bio je to prvi izazov. Od Korza do kafića, istina, ne treba više od tri-četiri minute laganog hoda. Nije problem ni lagana uzbrdica, jer je dio morfologije grada – u Rijeci, gdje god da krenete, negdje se penjete. Nezgoda je ako nikad niste čuli za King's Caffe, jer teško da ćete tek tako nabasati na ovaj "britanski pub u mediteranskom stilu". Koliko god da je bitna, lokacija ipak nije predstavljala problem, jer se dobra vijest, brzo proširila. – Pokazalo se da je koncept dovoljan da privuče mušterije – pričaju nam Vedran Jakominić i Igor Matetić, dvojac koji "stoji" iza King 's Caffea.

A koncept je vrlo zanimljiv: danju je King's Caffe pravi kafić – mjesto za ispijanje kave, dok se noću "transformira" u čistokrvni pub. – Jedinstvenost koncepta ogleda se u spoju koji čini da smo uvijek puni. Klasičan kafić u pravilu ne može očekivati ​​previše gostiju u večernjim satima i obratno  pub nije preatraktivan preko dana – objašnjava Vedran.

King's Caffe ne igra na kartu "spektakularnog dizajna", već na atmosferu i detalje. Iako se vidi da je uređen s velikom pažnjom, ništa od toga nije pretjerano, niti odvlači pažnju – King's Caffe je ugodno mjesto gdje se rado svraća. Prostorom dominiraju tamnozelena i bež boja koje djeluju toplo, familijarno, a "starinski" detalji –mlinovi za kavu, petrolejske lampe, pećka, čiviluk, grafike, šahovske table – samo diskretno naglašavaju već postojeću toplinu kafića. – Ideja je bila da se gosti trebaju osjećati ugodno. Izbor glazbe, podešenje rasvjete, pa čak visina i raspored oslonaca za noge – sve je tu s razlogom. Prostor se glazbeno i ugođajem prilagođava različitim dijelovima dana te je navečer romantičan pub, a ujutro slatka kavana –objašnjava Vedran. Jedina "ekstravaganca", ako se tako može okarakterizirati, jer je istinski zanimljiva, jeste freska na stropu. Zapravo, slobodan prikaz srednjovjekovnog vladarskog para. Možda da u potpunosti opravda ime koje kafić nosi...

King's Caffe igra na ponudu. Vlasnici kažu da su željeli svojim gostima dati veću mogućnost izbora. Ako je kava u pitanju, nudi se nekoliko "varijacija", pa mušterije, recimo, mogu tražiti da se kava pripremi sa sojinim mlijekom ili mlijekom bez laktoze. Što se piva tiče – njih je najmanje 8 vrsta točenog, i 50-ak vrsta u boci, i to pažljivo selektiranih piva. Posebno upada u oči da nigdje ništa nije – brandirano. Ponuda se, dakle, isključivo pravi po kriteriju kvalitete. – Kompletan asortiman je posebno biran i za svako piće postoji razlog zašto je u našoj ponudi. To znači da imamo probrane partnere kojima vjerujemo is kojima gradimo naš brand. Ponavljam – naš je brand izgrađen na selekciji kvalitetnih partnera. Zato kod nas nema brandiranih čaša, suncobrana... Ničime nas partner ne može "kupiti" do kvalitetom. Iako su nam cijene iste ili slične ostalim objektima u središtu grada, vjerujemo da je naš odnos cijene i kvalitete jedinstven – kaže Igor.

Van standardne ponude, primjećujemo još nekoliko "sitnih" detalja – svaki stol ima utičnicu, što suvremenom čovjeku koji teško može "preživjeti dan" bez mobilnog uređaja, daje potrebnu dozu opuštenosti. Također, zanimljivo je da za svakim stolom stoji i blokčić s olovkom – u slučaju da mušterije imaju primjedbe ili sugestije.

King's Caffe radi nepunih godinu i pol dana. S onim što su postigli, konceptom koji su izbrusili, Vedran i Igor kažu da su spremni i za širenje. Za početak, otvorili su još jedan King's Caffe u Rijeci. I spremni su za –franšizing.

– Najviše nas je ohrabrivao Andrija Čolak, suvlasnik riječkog "fenomena" Surf''n'Fries, jer najbolje zna što je franšizing i koliki je potencijal ovakvog načina poslovanja. To je i jedan od razloga što smo se odlučili za razvoj franšiznog koncepta – kaže Igor. Međutim, i u ovom segmentu, Vedran i Igor su učinili nešto neobično – iako su kao dvojac kreirali i "postavili na noge" King's Caffe, kada su došli do franšizinga, smatrali su da je dobro imati – kormilara. Tako je vlasnik prava na širenje King's Caffe franšize postala engleska tvrtka Riverland Europe Ltd.

       

Kuriozitet je to što će izvorno hrvatski koncept, u ​​potpunosti razvijen u Rijeci, nastaviti da širi kroz franšizu –engleska tvrtka. – Sam franšizni koncept razrađen je od strane tima sa Hult International Business Schoola, skupine diplomaca koji su završili ovu prestižnu školu, s kojima smo ostvarili kontakt, razumjeli se i, na kraju, dogovorili da oni preuzmu prava da razvijaju franšizu King's Caffe – objašnjava Vedran.

Definiranjem ovakve strukture i sam riječki kafić je, praktički, postao franšiza – i to primatelj master franšize za Hrvatsku. – Naizgled čudno, ali i nije. Mi smo napravili ono što je do nas i što najbolje znamo – kreirali smo koncept. I, kao primatelji master franšize, zadržali pravo da sustav širimo u Hrvatskoj, jer ovaj ambijent dobro poznajemo. Na engleskom je timu bilo pretvoriti koncept u franšizu, kreirati franšizni paket, kao i raditi na širenju franšizne mreže izvan Hrvatske. Jer, zasigurno je to dio posla koji će odraditi bolje no što bismo to učinili sami – objašnjava Vedran. Zainteresirani za koncept u Hrvatskoj obraćaju se, dakle, Vedranu i Igoru, a izvan Hrvatske – tvrtki Riverland Europe Ltd, koja koja ima prava na širenje mreže.

Dvojac je, sada uz kormilara, načinio i prvi korak. – Kao prvi korak po kreiranju franšize, King's Caffe je ove godine predstavljen na FEC-u, sajmu franšiza u Opatiji. Za nas je to bilo dobro iskustvo. Vidjeli smo da smo napravili zanimljiv koncept jer je bilo zainteresiranih! – dodaje Igor.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank