Uspješan je jedino onaj franšizni partner iz čijeg kafića mušterija izađe zadovoljna i sa mnogo razloga za povratak.
Jan Janak, vlasnik koncepta CrossCafe Original
Srijeda
23.09.2015
Češki CrossCafe u svom lancu ima 23 kafeterije i namjerava se i dalje širiti kroz franšizu. Što su naučili radeći u franšizingu i kako se nose s drugim brandovima na tržištu?
 

Za samo osam godina postojanja CrossCafe uspio je postati jedno od omiljenih mjesta za ispijanje kave u Češkoj. Unatoč tome što je pušenje u CrossCafe-u strogo zabranjeno... Za sve ostale uobičajene društvene rituale koji "dobro idu" uz kavu – druženje, priču, čitanje, rad na kompjuteru – vrata CrossCafe-a širom su otvorena. Ovih dana, novu kafeteriju ponovno je dobio Hradec Kralove, grad na sjeveroistoku Češke koji ima oko 90 tisuća stanovnika. Činjenica da je ovo četvrti CrossCafe u gradu, možda dovoljno govori o tome koliko je koncept popularan.

Na češkom tržištu, kafeterije imaju i mnogo poznatija imena iz branše – američki Starbucks i britanski Costa Coffee – i to ne mali broj. Starbucks ima 12, Costa Coffee čak 30 kafeterija – međutim, treba istaći da se najveći broj tih kafeterija nalazi u Pragu. Kad je 2007. otvorio prvi CrossCafe u Plzenu, vlasnik koncepta nije ni slutio da će za kratko vrijeme uspjeti otvoriti lokale u šest gradova Češke. To što se radi o domaćem brandu, igralo je, zapravo, veliku ulogu.

– Mi smo, prije svega, domaća tvrtka. Sve se važne odluke donose u Plzenu, ne u New Yorku ili Londonu. Zato i možemo brže reagirati na tržišne uvjete, osmisliti i sprovesti promjene, tako da smo uvijek konkurentni. Prednost je i to što dobro poznajemo ukus čeških potrošača, što izravno utječe na ponudu i kombinacije proizvoda u našim kafeterijama – objašnjava Jan Janak, vlasnik koncepta CrossCafe Original. To može biti, smatra on, ogromna prednost u odnosu na multinacionalne lance, koji imaju istu ponudu u Pragu, Los Angelesu ili Tokiju.

– Mnogo se toga i promijenilo otkako smo otvorili prvi kafić. Koncept se, zapravo, stalno razvija, mijenjao se dizajn interijera, mijenja se asortiman. Iako zvuči neobično, nedavno smo, primjerice, počeli služili i juhe – kaže Janak te dodaje: – Možda jedina konstanta u tom neprekidnom procesu mijenjanja jeste naša želja za gradnjom koncepta. No, i to najviše jer još uvijek postoje ljudi koji ga žele prihvatiti i razvijati kao vlastiti biznis.

Ta želja je neminovno vodila razvoju franšize.

Iako se primatelji CrossCafe franšize biraju po istim kriterijima i prolaze strogu selekciju, Janak kaže da, na kraju, svatko od njih vodi i razvija kafeteriju pomalo drugačije i na svoj način. – Za nas je, međutim, bitan i uspješan jedino onaj partner iz čijeg kafića mušterija izađe zadovoljna i sa mnogo razloga za povratak. Iskustvo primatelja franšize je izuzetno važno, jer ono što nam oni imaju kazati, služi kao inspiracija i najbolji pokazatelj što potrošači žele – naglašava Janak.

– S druge strane, ako postoji nešto što primatelj franšize ne zna ili ne može sam riješiti, mi smo tu da pomognemo. Uvijek im govorim da plovimo na istoj lađi – dok primatelj franšize šeta po palubi i pažljivo osmatra, franšizodavac je u potpalublju, brine se da sve funkcionira kako treba – slikovito opisuje odnose u franšiznim sustavima.

Iako već godinama daju franšize, CrossCafe ne odustaje od otvaranja vlastitih lokala. – Nastojimo izbalansirati broj franšiznih kafeterija i onih u našem vlasništvu. I baš zbog toga što je omjer uvijek bio takav, mi smo stjecali ogromno iskustvo, i na temelju toga, mogli prenositi znanje i kvalitetno razvijati mrežu franšiza – kaže Janak.

Potpora na koju primatelji franšize mogu računati uključuje pomoć pri odabiru, uređenju i opremanju lokala, obuku vlasnika i svih zaposlenika, pomoć pri samom otvaranju, kao i redovitim marketinškim kampanjama.

Izvor: Franchising.cz


Popularno na forumu

Sa terena do franšize

Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...

6 komentara
zadnji 18.04.2024
Sa terena do franšize

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

6 komentara
zadnji 17.04.2024
Pizza Hut stiže u Hrvatsku

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

14 komentara
zadnji 17.04.2024
Investirati u razvoj franšize

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

9 komentara
zadnji 17.04.2024
Sa terena do franšize

I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...

6 komentara
zadnji 21.03.2024
Sa terena do franšize

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

6 komentara
zadnji 18.03.2024
Investirati u razvoj franšize

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

9 komentara
zadnji 11.02.2024
Pizza Hut stiže u Hrvatsku

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

14 komentara
zadnji 11.02.2024