01.10.2015

Burger King će „pojesti“ Quick

Kada je 1997. odlučio napustiti tržište Francuske, Burger King je većinu svojih restorana prodao belgijskom lancu brze hrane Quick. Danas je situacija potpuno drugačija.

Burger King će vrlo brzo – mnogo brže no što se očekivalo – ponovo osvojiti francusko tržište. Ovih dana, službeno je najavljeno da će Burger King preuzeti 509 restorana lanca Quick, drugog najvećeg lanca brze hrane u Francuskoj. Akviziciju će, zapravo, provesti grupacija Bertrand, nositelj master franšize Burger Kinga za teritorij Francuske. Grupacija je već ušla u pregovore, a akvizicija bi mogla biti ozvaničena krajem ove godine.

Quick, restoran

Ako se akvizicija lanca Quick sprovede u djelo, svi će restorani u Francuskoj biti rebrandirani i poslovat će kao jedinice Burger Kinga.

Foto: Danny Howard / Flickr

Bit će to gigantski korak za Burger King, koji se na tržište Francuske vratio krajem 2012, nakon 15 godina zatišja. Za to vrijeme, McDonald's je uspio ugrabiti gotovo polovicu tržišta i još je uvijek najveći lanac brze hrane u Francuskoj, s više od 1.350 restorana.

I pored toga, navike potrošača uvelike idu u prilog Burger Kingu. Kako se procjenjuje, sektor brze hrane u Francuskoj će do 2016. narasti do 10,5 milijardi eura, a ono što predstavlja veliko iznenađenje jesu rezultati istraživanja tržišta koji pokazuju da su potrošači u "zemlji profinjene gastronomije" zapravo gladni –hamburgera i pizze.

Burger King trenutno ima 26 restorana na francuskom tržištu i u prosjeku usluži 2.000 mušterija dnevno. Početkom ove godine, tvrtka je prijavila dobit od 100 milijuna eura, koji je ostvarila u 2014. godini. To znači da je svaki od restorana, u prosjeku, generirao profit od 4,7 milijuna eura na godišnjoj razini. U industriji brze hrane, rezultat koji se rijetko viđa. Poređanja radi, McDonald's i Quick, kao najveći lanci na francuskom tržištu, ostvaruju godišnji profit od 3,3 milijuna, odnosno, 2,2 millona eura po restoranu.

Ako se akvizicija lanca Quick sprovede u djelo, svi će restorani u Francuskoj biti rebrandirani i nastavit će poslovanje kao jedinice Burger Kinga, dok će pod markom Quick i dalje poslovati restorani u Belgiji, Luksemburgu i zemljama izvan Europe (Novoj Kaledoniji, Tunisu, Turskoj).

Zanimljivo je da je Qiuck službeno prvi europski lanac brze hrane, nastao sedamdesetih godina prošlog stoljeća u Belgiji, po ugledu na popularne američke brandove. Iako je od 2006. u vlasništvu francuske tvrtke CDC Capital Investissement (danas Qualium Investissement) i dalje je najveći lanac brze hrane u Belgiji i Luksemburgu. Od 1978. Quick svoje poslovanje širi i davanjem franšize.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank